تجهیزات شبکه و دیتاسنتر
موضوعات داغ

نصاب سرور های اچ پی با پشتیبانی شبکه چیست و چه اهمیتی دارد؟

 

کارشناس نصب سرورهای HP پشتیبانی شبکه به مجموعه ای از فعالیت ها که در حوزه خدمات شبکه های کامپیوتری انجام می گیرد و نتیجه آن نگهداری و رفع مشکلات شبکه می باشد، گفته می شود. مشکلات موجود در شبکه می تواند شامل مشکلات سخت افزاری مانند سرورها، کامپیوترها، کابل شبکه و … و مشکلات نرم افزاری مانند سرویس های شبکه، نرم افزارهای سرور و … باشد نصاب سرور های اچ پی که نصابان ما میتواند انها رو حل بکنند.

پیشرفت روز افزون فناوری و تکنولوژی شبکه های کامپیوتری موجب شده است که شرکت ها و سازمان ها به منظور حفظ و نگهداری از سیستم های کامیپوتری دچار مشکل شوند.نصاب سرور های اچ پی برای رفع مشکلات موجود در زمنیه ی سیستم های کامپیوتری نیازمند توانایی و دانش خاص خود می باشد که سازمان ها و شرکت ها از پس آن بر نمی آیند و از آن جایی که نیروی متخصص در این زمینه کم است و یا هزینه بالایی دارد، امکان استخدام نیروی متخصص نیز برای بسیاری از کسب و کارها وجود ندارد.

کارشناس نصب سرورهای HP

این جاست که بحث پشتیبانی شبکه مطرح می شود. شرکت های پشتیبانی شبکه با عقد قراردادهای بلند مدت و کوتاه مدت می توانند بسیاری از مشکلات سازمان ها و شرکت ها را در این زمینه مرتفع کنند.

وظایف کارشناسان پشتیبانی شبکه

وظایف و مسئولیت های مختلفی برای کارشناس پشتیبانی شبکه تعریف می شود  که می تواند توسعه تا نگهداری از شبکه کامپیوتری را شامل شود. در واقع وظیفه مهندس پشتیبانی شبکه زمانی پر رنگ می شود که شبکه دچار مسئله جدی شده باشد. گاهی ممکن است که وظیفه طراحی و توسعه شبکه نیز بر عهده مهندس پشتیبانی قرار گیرد.

در واقع نوع شرکت و نوع شبکه تعیین کننده وظیفه اساسی پشتیبانی شبکه می باشد. به عنوان مثال ممکن است برخی از شرکت ها تنها وظیفه نگهداری از شبکه را به پشتیبانی شبکه واگذار کنند اما در شرکت دیگر وظیفه توسعه شبکه نیز بر عهده پشتیبانی باشد. از این رو نمی توانیم مرز مشخصی بین این دو شغل قائل شویم.

کارشناس نصب سرورهای HPE

مشکلات درون شبکه ای موجود در بعضی از شرکت های بزرگ نیز به وسیله ابزارهای ارتباطی درون شبکه مانند تیکت های ارسال شده از سمت کاربران برای نیروهای پشتیبانی شبکه حل می شود.

حفظ و نگهداری شبکه

در واقع پشتیبان شبکه وظایف متخصص شبکه های کامپیوتری را بر عهده می گیرد که این وظایف شامل حفظ و نگهداری شبکه، رفع مشکلات، حفاظت از کلیه سیستم های سازمان ها یا شرکت ها، نصب و راه انداری نرم افزار و سخت افزارهای جدید، اشتراک فایل ها، ارتقاء زیر ساخت ارتباطات، نصب و نگهداری ارتباطات و رفع نیازهای آتی شبکه می باشد. نوع کسب و کار موجب تغییر وظایف پشتیبان شبکه می شود.

بیشتر بخوانید: امنیت شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

حفظ و نگهداری شبکه های اچ پی 

حفظ و نگهداری از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نصاب سرور های اچ پی این بخش انجام می گیرد. به عبارت دیگر خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار بر اساس اصول و استانداردها می باشد. در این بخش باید همه تجهیزات شبکه مانند سرورHP، کامپیوتر، مودم، سوئیچ سیسکو و … همراه با تجهیزات پسیو شبکه به صورت کامل مستدسازی شده و نقشه شبکه همراه با جزئیات در آن مشخص شود.

در واقع گام اول و مهم ترین اقدام بخش پشتیبانی شبکه مستند سازی اطلاعات شبکه می باشد، چون اطلاعات مکتوب شده کمک بزرگی برای حل مشکلات شبکه است. زمانی که اطلاعات شبکه به شکل مکتوب در اختیار کارشناسان و مدیران شبکه قرار می گیرد موجب می شود تا آن ها بتوانند آگاهی نسبی نسبت به وضعیت شبکه به دست آورند.

در واقع بزرگ ترین مشکل در زمینه حفظ و نگهداری از شبکه عدم مستندسازی اطلاعات شبکه می باشد. نیاز به مستندسازی اطلاعات شبکه زمانی بیشتر احساس می شود که وسعت شبکه بزرگ و جزئیات آن بیشتر باشد.

عدم وجود این اسناد در شبکه های بزرگ موجب می شود تا انرژی و زمان زیادی تلف شود و هزینه های بسیاری را به بار آورد.

کارشناسان شبکه در بخش نگهداری از شبکه باید وظایف مستندسازی نقشه زیر ساخت شبکه، مستندسازی تجهیزات و سرویس های موجود در شبکه، تهیه و ارائه گزارش از وضعیت شبکه و تجهیزات شبکه، بررسی دوره ای سرویس ها و نرم افزارهای شبکه از نظر صحت عملکرد، جمع آوری اطلاعات از پرسنل درباره نحوه عملکرد سیستم ها و تجهیزات شبکه و … را انجام دهند.

کارشناس پشتیبانی شبکه

حل مشکلات شبکه

زمانی که مشکلی در شبکه پیدا می شود، کارشناس پشتیبانی شبکه وظیفه حل و رفع آن را بر عهده دارد. سرعت انجام کار در این مرحله از اهمیت بسزایی برخوردار است. چون اکثر مشکلات به وجود آمده موجب مختل شدن کار یک نفر یا چندین نفر شده و باعث می شود آن ها نتوانند وظیفه خود را درست و کامل انجام دهند. نتیجه این امر هم تحمیل خسارات زیاد به شرکت می باشد.

بخش حل مشکلات شبکه و رفع ایرادات موجود به دو صورت حضوری یا غیر حضوری و از راه دور انجام می شود. در حالت حضوری کارشناسان در اسرع وقت به شرکت مراجغه می کنند و از نزدیک به حل مشکل می پردازند اما در حالت غیر حضوری کارشناسان به صورت ریموت و یا از راه دور به وسیله نرم افزارهای مخصوص، مشکلات به وجود آمده را رفع می کنند.

رفع نیازهای آتی شبکه با نصاب سرور های اچ پی

از وظایف دیگر کارشناس پشتیبانی شبکه می توان به بررسی نیازهای آینده شرکت اشاره نمود. شرکت های پشتیبانی شبکه وظیفه دارند وضعیت شبکه را بررسی کرده و یک آینده نگری دقیق و درست از وضعیت شبکه داشته باشند. ممکن است در آینده نیاز به تغییرات کوچک و بزرگ در شبکه باشد، سیستم ها به ارتقاء و یا تعویض نیاز داشته باشند و بسیاری از نیازها و تغییرات دیگر که ممکن است در آینده احساس شوند.

 

کارشناسان شبکه می توانند با آینده نگری دقیق در خصوص وضعیت شبکه، از وقوع مشکلات بزرگتر جلوگیری کرده و از منابع شبکه محافظت کنند. در واقع آینده نگری و بررسی نیازهای آتی شبکه موجب می شود تا کارشناسان به جای این که روی حل مشکلات به وجود آمده تمرکز کنند، مانع از بروز مشکلات در شبکه شوند.

جهت نصب و راه اندازی انواع سرورها با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پخش عمده اچ پی و تجهیزات سرور
مشاوره و خرید تلفن تماس
☎️ +982191326574
☎️ +982191326594

شماره های واتساپ
wa.me/+989195738079
wa.me/+989127615854

پشتیبانی و مشاوره
@Pv_dobrka

آدرس کانال
@serverhpnew
آدرس سایت
dobrka.com

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا