تجهیزات شبکه و دیتاسنتر

انواع خطاهای حافظه رم

آشنایی با انواع خطا های حافظه رم

رم RAM مخفف عبارت “Random Access Memory”  به معنای حافظه دسترسی تصادفی می باشد. این قطعه ی سخت افزاری یکی از حافظه های بسیار مهم در سیستم کامپیوتری و سرور است. در واقع حافظه RAM بعد از پردازشگر سیستم، مهم ترین قطعه بوده و یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در سیستم می باشد، به این معنی که پایین بودن رم سرور موجب کاهش سرعت پردازش و بالا بودن آن، موجب افزایش سرعت پردازش می شود. اگر می خواهید عملکرد و بازده سیستم سروری شما در حد مطلوب باشد، بایستی در انتخاب رم سرور دقت لازم ا به خرج دهید و حافظه ای مناسب انتخاب نمایید.

حافظه رم

حافظه های RAM دارای انواع خطا نیز هستند که در ادامه درباره ی آن ها توضیح خواهیم داد.

انواع خطا های حافظه RAM

  • Correctable errors  : این نوع خطا ها را می توان تشخیص داده و اصلاح نمود. این خطا ها عمدتا در یک بیت دارای خطا بوده و به وسیله ی سیستم تشخیص خطا یا حافظه های ECC قابلیت اطلاح دارند. امکان مشاهده ی این خطا ها در سرور های اچ پی از طریق پنل جلویی سرور یا IML وجود دارد.
  • Uncorrectable errors : این نوع خطا یکی دیگر از انواع خطا های حافظه رم بوده و به خطا هایی گفته می شود که قابلیت اصلاح ندارند و به وسیله ی چیپست شناسایی می شوند و معمولا خطا در چند بیت می باشد. از عوارض این خطا ها می توان به خرابی و خاموش شدن سیستم اشاره کرد. گاهی اوقات، با پشتیبانی سیستم عامل و پردازنده های پیشرفته SKU (پردازنده هایIntel XEON Platinum,Gold) خطا های غیر قابل تصحیح موجب خرابی و خاموش شدن سرور نمی شوند. این خطا ها به نام خطا های غیر قابل بازیابی نیز شناخته می شوند. برای استفاده از این قابلیت، بایستی سیستم عامل شما دارای قدرت پشتیبانی از این قابلیت باشد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا