سیستم‌های امنیتی و حفاظتیدوربین مداربسته

دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP چیست ؟

دوربین مداربسته تحت شبکه به نوعی از دوربین ها گفته می شود که انتقال اطلاعات در آن توسط پروتکل های شبکه انجام می پذیرد. این دوربین مداربسته از نظر کیفیت و عملکرد در مقابل دوربین های آنالوگ قرار دارد.

عملکرد دوربین های تحت شبکه 

در این نوع دوربین ها ارتباط قسمت های مختلف دوربین های مداربسته توسط شبکه های کامپیوتری برقرار می گردد. در سیستم IP هر دوربین شامل یک سیستم عامل کوچک می باشد که این سیستم عامل امکان ورود آن به شبکه را فراهم می نماید. دستگاه های ذخیره سازی هم می توانند به شکل مستقل ، تصاویر را دریافت کرده و ذخیره نمایند. همین امر باعث شده است تا سیستم دوربین IP دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی باشند.

قیمت بالای دوربین های مداربسته تحت شبکه 

همان طور که گفته شد دوربین های IP یک سیستم عامل داخلی دارند و در واقع دارای یک کامپیوتر کوچک در درون خود هستند که سیستم عامل روی آن اجرا می گردد. همین امر نیز موجب افزایش قیمت در این نوع از دوربین های مداربسته می شود.

اگر در میزان بودجه ای که به دوربین مداربسته اختصاص می دهید محدودیت ندارید این سیستم بهترین پیشنهاد برای شما می باشد. اما اگر میزان هزینه ای که می کنید مهم است استفاده از دوربین های آنالوگ نسل جدید که تا حدود زیادی قادرند نیاز های شما را رفع نمایند، پیشنهاد مناسبی می باشد.

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه 

  • وضوح بالای تصاویر 
  • استفاده از تنها یک کابل شبکه 
  • قابلیت رمزگذاری داده ها و امنیت آن ها 
  • امکان دسترسی مستقیم به دوربین مداربسته
  • قابلیت نظارت بر وضعیت دستگاه ها
  • انتقال آسان 
  • و…

منبع تغذیه دوربین مداربسته تحت شبکه

تغذیه ی این دوربین ها به 2 روش امکان پذیر است :

  1. منبع تغذیه یا آداپتور
  2. کابل شبکه یا به صورت POE

اگر از روش دوم یا تغذیه دوربین به صورت POE استفاده نمایید دیگر نمی خواهد در کنار دوربین آداپتور نصب کنید. از این طریق همه ی هزینه هایی که برای کابل کشی منبع تغذیه باید پرداخت شود از بین می رود. 

لازم به ذکر است که برای استفاده از این روش بایستی همه ی سوئیچ هایی که در زیر ساخت شبکه از آن ها استفاده می شود ، از نوع POE باشد که در این صورت باید هزینه های بیشتری نسبت به کابل کشی منبع تغذیه متحمل شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا