سرورهای فیزیکیلپ تاپ و کامپیوتر

تکنولوژی Intelligent Provisioning چیست؟

قصد داریم در این مقاله به بررسی تکنولوژی Intelligent Provisioning در سرورهای HP بپردازیم. این تکنولوژی به منظور ارائه خدمات هوشمند مدیریتی سرورهای HP در سرورهای نسل 8 به بالا ارائه شده است و شامل امکاناتی جهت مدیریت آسان این سرورها می باشد. در واقع این ویژگی موجب پیاده سازی و پیکربندی آسان و کارآمد سرور و دیتاسنترهای جدید در هر کسب و کاری شده است. تکنولوژی Intelligent Provisioning جایگزین DVD های قدیمی HP Smart Start و Firmware می باشد.

تکنولوژی Intelligent Provisioning چیست؟

عبارت  Intelligent Provisioningاز دو کلمه Intelligent به معنی هوشمند و Provisioning به معنای تدارک یا تهیه گرفته شده است که معنی و مفهوم مناسب برای آن در این مبحث، تامین کننده یا تهیه کننده می باشد.

تکنولوژی Intelligent Provisioning وظیفه ارائه خدمات هوشمند به منظور آسان سازی مدیریت سرورهای HP را بر عهده دارد. این تکنولوژی می تواند خدماتی از قبیل پیکربندی پورت ها، نصب آسان و سریع سیستم عامل، مدیریت هارد دیسک ها و امور تست خدماتی کاربردی و هوشمند بدون نیاز به دیسک­ های CD و DVD را ارائه نماید.

شرکت HP تکنولوژی Intelligent Provisioning را در نسل ها 8 به بالای سرورهای اچ پی در حافظه ROM ذخیره نموده است. سرورهایی که قبل از نسل هشتم توسط کمپانی HP تولید شده اند از Smart Start CD به منظور راه اندازی سرور استفاده می کنند اما در سرورهای نسل هشتم به بالا این عملیات و بسیاری امکانات دیگر به وسیله Intelligent Provisioning و بدون نیاز به دیسک، تامین می شود.

ویژگی های تکنولوژی Intelligent Provisioning

  • برخی از مزایای این تکنولوژی به عبارت زیر می باشند:
  • این تکنولوژی دارای ابزارهایی است که موجب مدیریت دقیق تر و آسان تر هارد دیسک شده و امکان رید سرور HP را به راحتی فراهم نموده است.
  • با استفاده از این روش، پیکربندی سیتم عامل و نصب درایور ها به صورت خودکار بعد از نصب ویندوز به وسیله خود سرور انجام می گیرد و مراحل استقرار بسیار راحت تر شده است.
  • در این روش امکان پاک کردن کل هارد و بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه از راه دور فراهم شده است.
  • پیکربندی آسان پورت iLO به منظور کنترل سرور از راه دور مهیا شده است.
  • بروز رسانی FIRMWARE، تست های سخت افزاری تخصصی و پیشرفته و Insight Diagnostics Test از دیگر مزایا و قابلیت های مهم تکنولوژی Intelligent Provisioning به شمار می روند.

مقالات مرتبط 

تکنولوژی ILO و نقش آن در سرور های اچ پی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا