لپ تاپ و کامپیوترقطعات و تجهیزات جانبی

کارت شبکه چیست و انواع آن

این سخت افزار به صورت کارتی در شیار های مادر برد که واحد پردازش مرکزی و حافظه رم است ، قرار می گیرد ؛ وظیفه برقراری ارتباط میان شبکه و هر گونه تجهیزات دیگر را بر عهده دارد و تمامی کامپیوتر یا تلفن همراه یا دوربین مدار بسته و سایر موارد دیگر ، به وسیله همین کارت به سایر شبکه های کابلی یا بی سیم ، وای فای یا اترنت مرتبط می گردند .

در واقع این محصول نه تنها رابطی میان تجهیزات و شبکه است ، بلکه به موجب آن یک سیستم و دستگاه با سایر دستگاه های دیگر ارتباط برقرار می کند و امکان استفاده از برنامه های سیستم دیگر یا اشتراک برنامه های دستگاه های دیگر توسط این کارت شبکه در اختیار کاربران قرار می گیرد .

وظایف کارت شبکه

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم ، تولید کردن و هم چنین ارسال سیگنال های مناسب بر روی شبکه از مهم ترین وظیفه های کارت شبکه به شمار می رود و اگر هر شبکه سیگنال هایی را نیز موجود داشته باشد ، یک کارت شبکه موظف است تا آن ها را نیز دریافت کند .

در کل می توان این گونه بیان کرد که تمامی ورود و خروج داده ها به کمک همین قطعه صورت می پذیرد و کنترل دست یابی به رسانه نیز توسط این کارت پیاده سازی می شود .

کارت شبکه سرور چیست

کارت شبکه چیست

چندین کارت شبکه بر روی مادر برد سرور های امروز تعبیه شده است که وظیفه ایجاد امنیت بیشتر و در کل اطمینان را بر عهده دارند و سرور بدون کارت شبکه قادر به انجام فعالیت نیست .

تمامی ساختار های پردازشی از روی اینترنت ، توسط کارت شبکه روی سرور ، آنالیز شده و مورد پردازش قرار می گیرد و خروجی آن به کلاینتی مثل یک کامپیوتر و یا حتی سوئیچ شبکه انتقال پیدا می کند و در واقع این کارت به عنوان یک کارت گذرگاه و یا یک آداپتور گذرگاه میزبان به کار گرفته می شود ، چرا که این برد با مدار مجتمع یا کارت توسعه ؛ بر روی ورودی و خروجی ها پردازش و محاسبه انجام می دهد و همچنین همانند رابط و اتصالی فیزیکی میان سرور ، به عنوان میزبان و یک دستگاه ذخیره سازی دیگر یا یک شبکه عمل می کند .

این کارت شبکه با انجام ذخیره اطلاعات و داده ها و همچنین بازیابی آن ها ، موجب می شود که عملکرد سرور بهتر شود و پردازش نیز با سرعت بیشتری انجام گردد .

برقراری ارتباط میان HOST و دستگاه های ذخیره سازی به طور معمول به واسطه حافظه هایی هم چون HDD با عنوان درایوهای دیسک سخت و یا با استفاده از درایو های حالت جامد با عنوان SDD صورت می گیرد .

اگر بخواهیم به انواع این کارت بپردازیم در می یابیم که این کارت بر اساس تعداد پورت و نوع رابط کاربری خود و همچنین سرعت و نوع اتصال ، به انواع متفاوتی تقسیم می شود .

انواع کارت شبکه 

این کارت شبکه که پیش تر به آن پرداختیم ، به هنگام استفاده از سرور های FLR و SFP انواع متفاوتی از خود نشان می دهند که به صورت مجزا به هر کدام از آن خواهیم پرداخت .

به طور مثال در سرور های FLR ، کمپانی سازنده اچ پی ، اسلاتی به نام FLR در سرور های رکمونت از نسل هشتم خودش طراحی کرده که این کارت های شبکه نیز به اسلات های این سرور FLR متصل می گردند .

در واقع نام مختصر FLR از عبارت Flexible LOM Rack گرفته شده که اشاره به محل قرار گیری آن دارد ، که به شکل یک کارت شبکه از پشت سرور رکمونت ، روی سرور است و پس از آن که بر روی برد قرار گیرد ، پیچ می شود .

این اسلات تعبیه شده بر روی مادر برد انواع سرور های رکمونت کمپانی اچ پی ، از انواع کارت های شبکه هم چون Ethernet و SFP پشتیبانی می کند و حتی قابلیت ساپورت شبکه های فیبر نوری یا LAN را نیز دارد .

می توان گفت بسته به نوع کارتی که در آن به کار گرفته می شود ، می توان حداکثر سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه ، به جهت انتقال دیتا و اطلاعات را با آن تجربه کرد ؛ اما در برخی مدل های نسل جدید و پیشرفته تر ، کارت های نصب شده بر روی اسلات ها ، سرعتی معادل 25 گیگابایت بر ثانیه تا 40 گیگابایت بر ثانیه را پشتیبانی می کنند .

این کارت از قابلیت line – rat full برخوردار است که به واسطه آن ، می توانیم عملکرد مناسبی از این کارت شبکه در تمامی پورت ها در کنار مصرف پایین برق تجربه کنیم .

این کارت شبکه پس از نصب بر روی سرور FLR مورد نظر و متناسب خودش ، ویژگی هایی چون مجازی سازی و امنیت را در کنار قابلیت تلفیق کردن سرور و تقسیم شبکه و سایر برنامه های دیگر در اختیار ما قرار می دهد که حتی این امکان را با حداکثر میزان توان و تراکم پورت فراهم می سازد .

این کارت شبکه برای اکثر سرورهای مجازی ، بهینه سازی شده و سرعت 8 گیگابایت بر ثانیه ای که در هر آداپتور برای انتقال داده ارائه می گردد ، زمان پاسخ گویی را افزایش و گلوگاه ها را نیز رفع می کند و نیز این امکان را به ما می دهد تا یک گیگابایت اترنت را به میزان 10  گیگابایت ارتقا دهیم .

هم چنین بدون اینکه به سیستم عاملی محلی نیازی باشد ، از بوت شدن سرور و یا کلاینت در بستر شبکه ، پشتیبانی می کند و نیز در صورت بروز هر گونه عیب و نقص ، امکان شناسایی اشکالات برای ما فراهم بوده و با وجود امکان HPE Active Health انجام هر گونه تغییر در پیکر بندی سرور و یا از لحاظ سخت افزاری را برای ما آسان تر می سازد .

در صورتی که نوع دیگر این کارت ها ، کارت های شبکه استفاده شده در سرور های SFP  است که این طور می توان بیان کرد که اسلات ویژه تعبیه شده بر روی مادر برد سرور های رکمونت نسل هشتم به بعد کمپانی اچ پی ، قابلیت نصب انواع کارت های شبکه در خود را دارند و برخی اوقات در این سرور های مورد نظر می توان کارت شبکه از نوع SFP  را نصب نمود .

معمولا طراحی آن ها به شکل صفحه ای مدار مانند است و در اکثر اوقات جهت برقراری ارتباط میان رایانه ها و انواع سرور ها به کار گرفته می شوند .

معمولا در یکی از اسلات های موجود مادربرد یک سرور ، آداپتور جداگانه ای استفاده می شود که سیگنال های الکتریکی وارده را ترجمه و سپس پس از سازگاری سیگنال های ارسالی با شبکه مورد نظر ، به تبادل داده و اطلاعات می پردازند .

این کارت های شبکه معمولا سرعت متوسط و مناسبی برای انتقال دیتا در اختیار ما می گذارند اما می توان گفت که در مقایسه با آن دست از سرور هایی که در آن از فیبر نوری استفاده شده است ، سرعت کمتری دارند ؛ چرا که این سرعت انتقال به هنگام استفاده از فیبر نوری به دو برابر خودش می رسد .

در کل قابل ذکر است که نه تنها نوع کارت شبکه استفاده شده در سرور متناسبش برای ما دارای اهمیت است ، بلکه حتی نوع کابل به جهت کابل کشی و درگاه های ارتباطی که بر روی شاسی مادر برد قرار گرفته اند و شکل و نوع ارتباطی که دارند بر میزان سرعت ارائه شده تاثیر گذاشته و سرعت تبادل اطلاعات را تحت الشعاع خودش قرار می دهد .

به طور معمول برای این کارت های شبکه دو عدد پورت محاسباتی قرار گرفته که به واسطه آن توانایی انجام عملیات و محاسبات زیاد و سنگین را دارند و در کنار امکان مجازی سازی و ترکیب سرور ، امنیت بالایی را در اختیار کاربران و اشخاص مصرف کننده قرار می دهند .

در نهایت می توان گفت با امکان گذردهی 20 گیگابایتی که دارند ؛ نیاز کسانی که خواستار پهنای باند زیاد هستند را پاسخ گو بوده و برای آن دست از برنامه هایی که به بیشترین میزان گذر دهی احتیاج دارند ، انتخابی کاملا مناسب است .

اجزای داخلی کارت شبکه

کارت شبکه

یک کارت شبکه در واقع همانند یک پل ارتباطی عمل می کند و نیز از بخش های متفاوتی از جمله اکسترنال مموری ، کانکتور ، پردازنده یا به عبارتی کنترلر ، باس های استاندارد ، جامبر یا دوآل ، مک آدرس ، نشانگر های ال ای دی و براکت و غیره تشکیل شده است .

به طور مثال برای ذخیره سازی داده ها به صورت موقت از اکسترنال مموری استفاده می شود و به هنگام پردازش ارتباط و یا کانکشن ها از همین داده های ذخیره شده استفاده می گردد .

برای ایجاد ارتباط و وصل کردن یک کابل با بورد از کانکتور استفاده می گردد و از این وسیله ارتباط ، اکثر اوقات در نوع اترنت دیده می شود .

و اما از جمله مهم ترین بخش تشکیل دهنده یک کارت شبکه ، پردازنده های آن به شمار می رود چرا که هر داده ای که این کارت دریافت کند توسط این اجزا پردازش می گردد و همین کنترلرها هستند که داده های دریافتی را به شکل یک سیگنال تولید می کنند و نقش به سزایی بر روی سرعت و کارایی یک کارت دارند .

وظیفه روشن و خاموش و فعال و غیر فعال کردن عملیات ارتباط به کمک  Jumper or Dual که همانند یک سوئیچ عمل می کند انجام می پذیرد .

آدرس فیزیکی یک شبکه نیز آدرسی خاص برای انتقال بسته های اترنتی به کامپیوترها است که به صورت مک آدرس نامیده می شود .

وضعیت خاموش یا روشن بودن و یا قطع و وصل بودن شبکه و یا حتی وضعیت انتقال داده و اطلاعات نیز توسط چراغ ها و نشانگر های ال ای دی تعبیه شده در کارت شبکه به اطلاع کاربر رسانده می شود و در نهایت کامل فیکس شدن یک کارت شبکه در اسلات کامپیوتر و یا سرور نیز توسط براکت انجام می گردد .

کارت شبکه کامپیوتری چیست

وظیفه یک کارت شبکه در کامپیوتر آن است که به ارتباط و اتصال میان کامپیوتر و یک شبکه کمک می کند و همانند پلی میان این دو سیستم قرار می گیرد .

معمولا طراحی کامپیوترهای امروزی به گونه ای است که یک کارت شبکه در داخل و روی مادر برد کامپیوتر ها تعبیه شده است و از پشت کیس می توان خروجی کارت شبکه را همانند سایر پورت های دیگر مشاهده کرد .

البته امروزه دو کامپیوتر از روش های دیگری جز با استفاده از این کارت می توانند به انتقال داده و اطلاعات بپردازند و به صورت مثال با کمک یک فلش USB و یا از طریق بلوتوث به تبادل دیتا و اطلاعات بپردازند .

تفاوت کارت شبکه کامپیوتر و کارت شبکه سرور

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم ، یکی از اصلی ترین اجزای یک شبکه و سرور در واقع همین کارت شبکه سرور است که به کارایی سرور می کند و یکی از اجزای جدایی ناپذیر سرور است و سرور ها بدون این کارت نمی توانند کار کنند ؛ اما این در حالی است که با وجود روش های دیگر انتقال داده واطلاعات در کامپیوتر ، کامپیوتر قادر بر آن است که به فعالیت خود ، حتی بدون وجود کارت شبکه کامپیوتر ادامه بدهد .

با این که هر دو این کارت ها وظایف یکسانی دارند و به انتقال داده و دیتا از طریق بر قراری اتصال میان کامپیوتر و سرور با اینترنت کمک می کنند ، از لحاظ سرعت انتقال داده و حتی میزان مصرف CPU و حتی قابلیت اطمینان تفاوت هایی با هم دارند .

در نتیجه قدرت انجام عملیات شبکه ، به واسطه داشتن پهنای باند زیاد و مصرف میزان CPU کم در کنار زمان تاخیر بسیار پایین ، به ویژه در محیط های سرور ، افزایش پیدا می کند .

HPE Flexible LOM   چیست

عبارت LOM بر گرفته و اختصاری از عبارت LAN on Motherboard به شمار می رود که از آن جایی که بر روی board قرار می گیرد ، احتیاجی به استفاده از سی پی یوی اضافه و یا اسلات PCI ندارد و روی همان System board قرار می گیرند .

تکنولوژی HPE Flexible LOM به ما کمک می کند تا بدون اینکه نیاز داشته باشیم که از شیار های توسعه سرور استفاده کنیم ، خروجی شبکه برایمان فراهم گردد اما در کنار کمک به اضافه کردن کارت شبکه دیگر ، یک سری معایب و محدودیت نیز برای ما ایجاد می کند اما در کل این تکنولوژی به صورت طراحی استاندارد کارت شبکه برای سرور های اچ پی به شمار می رود .

NIC Partitioning  چیست

این پارتیشن بندی به این صورت است که یک عدد کارت شبکه 10G از هر کدام از پورت هایش به یک سیستم عامل معرفی گردد که به هر کدام از این پارتیشن ها Npar و یا Flex NIC گفته می شود .

نکته مهم به هنگام تهیه این کارت ، سازگاری کارت شبکه با نوع ارتباط سرور و سایر دستگاه های ذخیره سازی یا شبکه موجود در سازمان است به طوری که به هنگام استفاده از کارت شبکه NIC لازم است از آن بر روی خود سرور استفاده کنیم .

در واقع این کارت نیز انواع مختلفی دارد و با سرعت های متفاوت و انواع پورت ها به کار گرفته می شود و به همین دلیل نیز بسته به نوع و مدل سروری که این کارت در آن مورد استفاده قرار می گیرد باید به انتخاب کارت شبکه سازگار و مناسب بپردازیم .

این کارت قادر است که یک تا چهار پورت را شامل شود و به عنوان 4 پارتیشن شبکه معرفی گردد و سرعتی معادل یک گیگ تا 40 گیگ را ساپورت کند .

 Flex NIC چیست

هر Npar و یا Flex NIC به سیستم عامل به صورت یک پورت واقعی و فیزیکی با شامل شدن تمامی نرم افزارها نشان داده  می شود و همانند کارت شبکه PCIe عمل می کند و به شکل مستقل و مثل نوع Iscsi  استفاده می گردد و در واقع iSCSI  است که داده و اطلاعات را از راه دور ذخیره و با استفاده از شبکه های TCP / IP به انتقال آن ها می پردازد و معمولا فعالیتی وابسته به سرعت اینترنت و اترنت و تکنولوژی پل زدن در مرکز داده دارد .

در واقع تکنولوژی NIC Partitioning است که به ما کمک می کند تا در هر Npar علاوه بر انتخاب پهنای باند مناسب ، وزن مناسبی نیز برای هر کدام از Npar ها تشخیص دهیم و در واقع پراکندگی شبکه را کاهش داده و میزان مقیاس پذیری را افزایش می دهد و به دنبال آن باعث بهبود مصرف سی پی یو شده و مدیریت را آسان تر می سازد .

کارت شبکه infiniband چیست 

این نوع کارت شبکه این امکان را به ما می دهد تا دریافت داده و نیز کنترل ارسال اطلاعات به بهترین نحو صورت بگیرد و دلیل این موضوع آن است که تنها یک دستگاه به هر لینک متصل است و به دنبال همین موضوع ، این کارت شبکه به ما کمک می کند تا میان سرور و استوریج ها ارتباط بر قرار شود  در رده های بالا و فعالیت های سازمانی کارایی خوبی از خودش نشان دهد .

در واقع استفاده از این کارت موجب آن می شود که توان عملیاتی و محاسبه و پردازش داده ها با عملکرد بهتری صورت گیرد و نیز سرعت افزایش پیدا کند .

این سرعت بالا موجب می شود تا زمان تاخیر نیز کاهش یافته و بار مدیریتی کمتر شود و تمامی این موضوعات به کمتر مصرف شدن سی پی یو کمک شایانی می کند .

از جمله سایر مزایای این کارت شبکه infiniband آن است که در کنار سادگی قدرت ارتقا پذیری بالایی دارد و به عنوان یک پروتکل مناسب شبکه شمرده می شود .

کارت شبکه اترنت چیست

برای آن که داده ها تحت نظر شبکه انتقال پیدا کنند و شبکه به اینترنت وصل شود ، باید از کارت شبکه اترنت استفاده کنیم ، در واقع یک کابل مورد استفاده قرار خواهد گرفت که یک سر کارت به مودم یا یک روتر متصل بوده و سر دیگر آن به کارت شبکه اترنت وصل است و این نوع اتصال از نوع اتصال با سیم شناخته می شود .

در واقع این نوع اتصال با سیم این امکان را برای ما فراهم می کند تا به منبع ها و همچنین سایر برنامه های یک شبکه دسترسی یافته و بتوانیم اتصال پر سرعت به اینترنت را تجربه کنیم .

کارت شبکه بی سیم

همانطور که در سایر اتصالات ملاحظه کردیم ، امکان بر قراری ارتباط از طریق استفاده از کابل صورت می گرفت اما این امکان نیز برای ما فراهم است تا امروزه به شکل بی سیم یا اصطلاحا وایرلس نیز چنین کارایی برایمان فراهم شود .

وجود چندین آنتن که به کارت شبکه بی سیم متصل هستند موجب می شود تا سیگنال های وایرلسی که از روتر پخش می شود ، دریافت شده و به اینترنت وصل شده و از آن در کامپیوتر استفاده شود .

این ارتباط میان یک سیستم و مودم یا روتر ، با استفاده از پروتکل های مختلفی انجام می گیرد اما در کل اتصال به شبکه وایرلس تنها به یک رمز عبور جهت اتصال نیازمند خواهد بود .

کارت شبکه وایرلس

کارت های شبکه ای که به صورت وایرلس هستند از انواع مختلفی برخوردارند ، به طور مثال برخی از آن ها داخل سرور ها و یا در داخل کامپیوتر های دسکتاپی قرار می گیرند و اگر مادر بورد سیستمی که از آن استفاده می کنیم از اسلات PCI پشتیبانی کند می توان از این نوع کارت شبکه PCI Adapter استفاده کرد .

نوع دیگری از این کارت شبکه ، PCMCIA است که به نام PC CARD نیز شناخته می شود و در داخل نوت بوک و یا لپ تاپ ها از آن استفاده می کنند و اگر اسلات به خصوص آن خالی باشد ، می توان در سیستم از آن استفاده کرد و آنتن های آن از بدنه لپ تاپ بیرون می زنند ؛ از کارت شبکه وایرلس Mini PCI نیز در داخل لپ تاپ و یا نوت بوک استفاده می شود و تنها تفاوت این است که آنتن ها در داخل آن تعبیه شده اند و بیرون نمی زنند .

از کارت شبکه Compact flash برای کامپیوتر های کوچک و در کل سیستم هایی که اسلات CF  را دارا هستند ، استفاده می کنند و معمولا در لپ تاپ ها نیز کاربرد دارند .

USB نیز به عنوان یک کارت شبکه وایرلس شمرده می شود که کارایی آن تنها با اتصالش به یک کامپیوتر انجام می گردد و استفاده از آن بسیار آسان تلقی می شود و ظاهری همانند یک فلش مموری دارد و یک پورت از سیستم را اشغال می کند .

نوع دیگری از کارت های شبکه بی سیم ، پورت اترنت هستند که البته می توان گفت استفاده از آن ها رواج کمتری دارد و به کمک یک کابل به پورت اترنت وصل می شوند و به دنبال آن اتصال ما به اینترنت را به صورت وایرلس فراهم می کند .

در نهایت اخرین نوع کارت شبکه که به آن می پردازیم ، HOME NETWORK KIT است که معمولا جایی مورد استفاده قرار می گیرد که کاربر بخواهد برند مورد استفاده روتر و کارت شبکه اش یکسان باشد .

انواع اسلات های کارت شبکه

انواع کارت شبکه

کارت های شبکه از نظر اسلات انواع متفاوتی دارند و می توان به هر کدام به صورت مجزا پرداخت ؛ به صورت مثال کارت شبکه ISA که از عبارت Standard Architecture Industry گرفته شده است از جمله ابتدایی ترین باس های استاندارد به شمار می رود که سرعت پایین آن که چیزی حدود 9 Mbps  بود ، موجب از رده خارج شدن آن شد .

کارت شبکه PCI  مخففی از عبارت Peripheral Component Interconnect نوع دیگری از کارت شبکه و در واقع جایگزینی برای ISA به شمار می رود که سرعت انتقالی معادل 133 MB/S  را فراهم می سازد و این مقدار ، اگر در حالت 64 بیتی قرار بگیرد به عددی مانند 266 MB / S  نیز می رسد .

پس از آن به کارت شبکه PCI – X می پردازیم که از عبارت Peripheral Component Interconnect eXtended گرفته شده است و به صورت معمول در مادر بورد سرور ها و یا کامپیوتر ها استفاده می شود و در صورت قرار گرفتن در حالت 64 بیتی قادر است که سرعتی معادل 1064  MB / S را ارائه دهد .

کلمه PCIe از عبارت Peripheral Component Interconnect Express گرفته شده و به عنوان جدید ترین استاندارد مورد استفاده شمرده می شود و روی مادر بورد سرور ها و کامپیوتر ها قرار گرفته و سرعت های متغیری را ساپورت می کند .

در نهایت آخرین کارت شبکه ای که به آن می پردازیم Universal Serial Bus یا همان یو اس بی است که یک استاندارد اکسترنال به شمار می رود و از آن برای قرار گیری روی دستگاه های مختلف استفاده می شود و نرخ انتقال داده و دیتا در آن متغیر است .

سرعت و پهنای باند در کارت شبکه

network card

هر کارت شبکه ای که بر روی سیستم خود استفاده می کنیم از سرعت های متغیری برخوردار است و معمولا با اعداد و ارقام خاصی که به معنای سرعت میانگین کارت های شبکه است ، ارائه می گردد و همین اعداد از جمله نکته حائز اهمیتی هستند که به هنگام تهیه کارت شبکه مورد نظر باید به آن توجه کرد .

نمی توان گفت که سرعت اینترنت لزوما با سرعت کارت شبکه ارتباط مستقیمی دارد و تعیین کننده یک دیگر هستند ، بلکه ممکن است سرعت اینترنت به واسطه دلایل دیگری هم چون سرعت خود بسته اینترنتی یا پهنای باند بستگی داشته باشد .

این طور می توان گفت که یکی از المان های بسیار تاثیر گذار بر روی سرعت شبکه ، پهنای باند است و اگر از کارت شبکه ای استفاده کنیم که قادر بر آن باشد تا میزان سرعت مورد نظر را پشتیبانی کند ، بسته به تعداد کامپیوتری که در یک شبکه در حال استفاده هستند ، حجم کل سرعت انتقال داده میان هر کلاینت تقسیم بندی می شود .

در کل از آن جایی که ترافیک بالایی در کارت شبکه انتقال می یابد و همه ورودی ها و خروجی ها و داده و دیتا تحت مسئولیت کارت شبکه انجام می پذیرد ، کارت شبکه موظف است تا سرعتی حداقل 10G و یا 25 G و یا 40 G و یا 100 G را ساپورت کند .

نحوه خرید کارت شبکه

همانطور که ملاحظه کردید ، تهیه یک کارت شبکه مناسب نیاز و سیستم مورد استفاده مان ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد چرا که نکات گوناگونی درباره خرید این محصول برای ما اهمیت دارد که باید به هر کدام از آن بپردازیم .

به طور مثال ما موظف هستیم تا بسته به نوع اسلاتی که سیستم مورد نظرمان ساپورت می کند میان انواع مختلف کارت شبکه و باس مورد پشتیبانی آن ها به انتخاب بپردازیم و علاوه بر این نکات ، سرعت مورد نیاز آداپتور شبکه از دیگر المان های مهم به شمار می رود تا بتوانیم کارت شبکه ای تهیه کنیم که سرعتی متناسب با سرعت شبکه ما را داراست .

به جهت تامین امنیت شبکه و پاسخ گویی به تمامی انتقال های مورد نظر در شبکه ، باید به شماره پورت کارت شبکه نیز توجه کافی داشته باشیم و نوع اتصال را نیز به هنگام خرید کارت شبکه بررسی نماییم .

از آن جایی که انواع سرور ها و حتی کامپیوتر های شخصی و در کل انواع میزبان ها از سیستم عامل های گوناگونی پشتیبانی می کنند ، باید به تناسب میان سیستم عامل مورد استفاده و کارت شبکه ای که می خواهیم تهیه کنیم توجه داشته باشیم چرا که در غیر این صورت ، کارت شبکه برای ما کارایی نخواهد داشت .

سخن پایانی

پس در نتیجه کلام نوع باس و سرعتی که داده ها انتقال می‌یابند ، نوع اتصال و تعداد پورت و نیز سیستم عامل و نوع برند و غیره بر روی انتخاب ما تاثیر گذار خواهند بود ولی در کل یکی از نکات مهم این است که هر کاربر در واقع چه چیزی را از آداپتور شبکه انتظار دارد و در کنار میزان هزینه که در نظر گرفته است و با کمک مشاوره کارشناسان ما می تواند مقرون به صرفه ترین و متناسب ترین کارت شبکه متناسب با سیستم مورد استفاده اش را تهیه کند .

امیدوارم از این مقاله لذت برد باشید ، منتظر نظرات و سوالات شما در قسمت دیدگاه هستیم.

 

برای خرید محصولات و دیدن سایت ما از اینجا اقدام کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام  دوبرکا  از اینجا اقدام کنید.

برای دنبال کردن پیج اینستاگرام سرور دوبرکا از اینجا اقدام کنید.

برای دنبال کردن پیج اینستاگرام دوربین مداربسته دوبرکا از اینجا اقدام کنید.

و

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا