دوربین مداربستهسیستم‌های امنیتی و حفاظتی

سرور دوربین مداربسته

سرور دوربین مداربسته چیست؟ 

پیشرفت روز افزون تکنولوژی و نیاز به امنیت بیشتر موجب شده است تا کاربران زیادی به استفاده از سیستم های امنیتی مانند دوربین مداربسته روی آورند. دوربین های مداربسته به صورت گسترده ای در اماکن مختلف مورد استفاده قرار می گیرند تا علاوه بر تامین امنیت محیط مورد نظر، نحوه ارائه خدمات به مشتریان نیز مورد ارزیابی قرار گیرد و در جهت بهبود عملکرد و خدمت رسانی بهتر، اقداماتی انجام شود.

البته دوربین های مختلفی در بازار موجود هستند که هر یک دارای ویژگی ها و کاربردهای مختلف می باشند، بنابراین در هنگام خرید دوربین مداربسته مناسب که بتواند تمامی نیازهای شما را پوشش دهد، بایستی دقت لازم را دشاته باشید و اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید می توانید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

ضبط و ذخیره سازی تصاویر در دوربین های مداربسته آنالوگ با استفاده دستگاه ضبط کننده DVR و در دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP از دستگاه NVR انجام می گیرد. این دستگاه ها نیز تنوع بالایی دارند و هر کدام از ویژگی ها و محدودیت های خاص خود برخوردار هستند. سوالی که پیش می آید این است که آیا می توان از این دستگاه ها در سازمان های بزرگ که دارای تعداد زیادی دوربین مداربسته هستند و به حجم ذخیره سازی بسیار بالایی نیاز دارند، استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دستگاه های DVR و NVR در این شرایط نمی توانند پاسخگوی نیازهای یک سازمان باشند. چرا که این دستگاه ها از تعداد مشخص و محدود دوربین مداربسته پشتیبانی می کنند. به همین دلیل در صورت استفاده از چندین دوربین مداربسته بایستی به استفاده از سرور روی آوریم.

کاربرد سرور دوربین مداربسته

بیشتر بخوانید : تفاوت دستگاه NVR و DVR 

قابلیت پردازش و ذخیره سازی سرورها در مقایسه با دستگاه های ضبط کننده بسیار بالاتر است و در مکان های بسیار بزرگ که نیاز به ظرفیت بسیار بالایی برای ذخیره سازی دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. نوع دوربین مورد استفاده در این حالت، دوربین مداربسته تحت شبکه می باشد.

مزایای سرور دوربین مداربسته

سرورها از انعطاف پذیری بالایی بهره می برند و می توانند چند هزار دوربین مداربسته تحت شبکه را پشتیبانی کنند. شما می توانید روی این سرورها از یک سری نرم افزارهای بسیار مهم و حیاتی مانند تشخیص چهره، شمارش افراد، پلاک خوانی، تشخیص نفوذ و … استفاده نمایید. هم چنین سرورها به دلیل برخورداری از پردازنده های قدرتمند می توانند عملکرد فوق العاده و حرفه ای را ارائه کنند. قابلیت ذخیره سازی بالا در مقایسه با دستگاه ضبط کننده NVR و در نتیجه امنیت بیشتر داده ها و اطلاعات از سایر ویژگی های مثبت سرور دوربین مداربسته به حساب می آید.

معایب سرور دوربین مداربسته

برق مصرفی سرورها نسبت به دستگاه های NVR بیشتر است و هزینه بروز رسانی و نگه داری از آن ها نیز بالاتر می باشد. هم چنین سرورها نمی توانند از تکنولوژی POE استفاده کنند و در صورت استفاده از سوئیچ  POE به صورت جداگانه باید هزینه بسیار بالایی را پرداخت کرد.

هم چنین بخوانید: سوئیچ POE چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه NVR بهتر است یا سرور دوربین مداربسته 

برای پاسخ به این سوال بایستی مزایای این دو دستگاه برای ذخیره سازی را مورد بررسی قرار دهیم.

استفاده از دستگاه های NVR در مقایسه با سرور دوربین مداربسته به هزینه های کمتری نیاز دارد، از این رو کاربران استفاده از دستگاه NVR را ترجیح می دهند. مراحل نصب نیز در NVR ها ساده تر بوده و دردسر کمتری دارد. هم چنین این دستگاه ها مشکلات نرم افزار کمتری نسبت به سرورها دارند و پایدارترند. از سایر مزایای دستگاه های NVR نسبت به سرور ها می توان به پشتیبانی از سیستم های POE اشاره کرد. این قابلیت در سرور دوربین مداربسته وجود ندارد و برای بهره مندی از سیستم POE بایستی به صورت جداگانه سوئیچ POE تهیه کرد.

سرور فیزیکی

سرور دوربین مداربسته نیز نسبت به دستگاه های NVR مزایای زیادی دارد که مهم ترین آن ها قابلیت پردازشی تصویری بسیار پیشرفته تر و منعطف تر می باشد. سرور دوربین مداربسته در پروژه های بزرگ که دارای چن صد دوربین مداربسته است، نسبت به دستگاه NVR عملکرد بهتری ارائه می دهد.

شما می توانید با توجه به موارد بسیاری مانند نیاز خود و انتظارات موجود از سیستم، بزرگی پروژه، نوع کارکرد سیستم و … یکی از دو سیستم سرور یا دستگاه NVR را انتخاب کنید. اگر این موارد را در نظر بگیرید می توانید انتخاب بهتر و مناسب تری داشته باشید. استفاده از دستگاه های NVR در پروژه های نه چندان بزرگ معقول تر است. سرور دوربین مداربسته در پروژه های بزرگ با تعداد دوربین زیاد به منظور ارائه قابلیت های پردازش تصویری ویژه مورد استفاده قرار می گیرد.   

خرید سرور اچ پی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا