تجهیزات شبکه و دیتاسنتر

سوئیچ POE چیست و چه کاربردی دارد؟

سوئیچ POE، مزایا و کاربرد 

سوئیچ های شبکه به منظور اتصال دستگاه هایی مانند دوربین مداربسته، کامپیوترها، چاپگر ها و … مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع سوئیچ وظیفه برقراری ارتباط بین تجهیزات مختلف شبکه را بر عهده دارد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، سوئیچ هایی به بازار معرفی شده اند که قادر به انتقال برق نیز در شبکه هستند. به عبارت دیگر سوئیچ شبکه POE علاوه بر تامین برق یک دستگاه تحت شبکه، داده را نیز منتقل می کند. لازم به ذکر است که دستگاه مورد نظر بایستی از فناوری POE پشتیبانی کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی سوئیچ POE و مزایای آن بپردازیم.

سوئیچ PoE چیست؟

POE مخفف عبارت Power Over Ethernet می باشد و به سوئیچ هایی اطلاق می شود که می توانند بدون نیاز به آداپتور یا کابل جداگانه، برق دستگاه های متصل را تامین نمایند. این دستگاه ها از یک منبع تغذیه استفاده می کنند و قادر به انتقال همزمان برق و داده از طریق پورت لن (RJ-45)  به دستگاه های متصل می باشند. از این رو دستگاه های مختلف، برق مورد نیاز خود را توسط کابل شبکه از سوئیچ POE تامین می کنند و نیازی به کابل کشی مجزا و استفاده از آداپتور مجزا ندارند. در واقع با استفاده از سوئیچ های POE می توانید هزینه ها را کاهش داده و سرعت سیستم را افزایش دهید. هم چنین استفاده از این سوئیچ ها موجب افزایش امنیت شده و طراحی شبکه به آسانی انجام می گیرد.

هم چنین بخوانید: تفاوت سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی

کاربرد‌های سوئیچ PoE

برخی از کاربردهای سوئیچ های POE به عبارت زیر می باشند:

تلفن تحت شبکه: تلفن های تحت شبکه یا VOIP می توانند برق مورد نیاز خود را به وسیله سوئیچ POE تامین نمایند.

دوربین مداربسته: دوربین های مداربسته و تجهیزات نظارت تصویری، بیشترین استفاده را از این سوئیچ ها دارند.

رادیو وایرلس‌ها: از آن جایی که محل قرارگیری اکسس پوینت ها در ارتفاع است، به منظور نصب راحت و اجرای آسان، از این نوع سوئیچ استفاده می کنند.

دلایل استفاده از سوئیچ POE

  • کاهش هزینه

با استفاده از سوئیچ های POE دیگر نیازی به سیم کشی برق وجود ندارد و برق و دیتا تنها از طریق یک سیم تامین می شود.

  •  انعطاف پذیری 

با استفاده از این نوع سوئیچ ها می توانید دستگاه و تجهیزات POE را در هر جایی که شبکه هست قرار داده و نیازی به اتصال به پریز نداشته باشید.

  •  ایمنی

تحویل برق POE به صورت هوشمند بوده و خرابی های ناشی از نوسانات برق را از بین می برد.

  •  قابلیت اطمینان

POE به دلیل پشتیبانی از یک استاندارد جهانی دارای قابلیت اطمینان می باشد.

به طور کلی باید بگوییم که سوئیچ های POE دارای توجه بیشتری در مقایسه با آداپتورها هستند. به عنوان مثال برای یک ساختمان با 70 دوربین، 7 سوئیچ POE می تواند برق را تامین نماید. این در حالی است که در صورت استفاده از آداپتور، بایستی 70 آداپتور تهیه کنید که عیب یابی آن ها بسیار زمان بر و پر هزینه است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا