سرورهای فیزیکیلپ تاپ و کامپیوتر

سرورهای HPE Synergy و بررسی عملکرد آن ها

سرور ها به عنوان قلب تپنده و مهم ترین تجهیزات شبکه، در انواع مدل و برند های متفاوتی در اشکال و اندازه های گوناگون و با قابلیت های منحصر به فرد، به بازار مصرفی عرضه گشته و در اختیار کاربران قرار می گیرند. یکی از این سری های سرور کمپانی سازنده اچ پی، سرور های  سینرژی نام دارد که در اکثر مواقع، در سازمان ها و شرکت هایی به کار گرفته می شود که از شبکه ابری استفاده می کنند؛ چرا که این سرور نه تنها قادر بر سازگاری با شبکه ابری است بلکه به کارکرد آن نیز می افزاید. این سرور اچ پی، به دلیل ساختار تیغه ای و ماژولار خودش، قابلیت گسترش و بسط دادن دستگاه را برای کاربران فراهم می کند. در ادامه با ما همراه باشید.

سرورهای HPE Synergy چیست؟

در تکنولوژی سینرژی پردازش های نسل بعدی، انواع گزینه های ذخیره سازی، شبکه های با ظرفیت بالا و یک سیستم مدیریت یکپارچه گرد آوری شده است. در واقع HPE Synergy شامل مجموعه ای از سرورهای بلید می باشد که به شکل کاملا ماژولار هستند. در واقع با استفاده از خاصیت ماژولاری سرورها می توان در مواقع نیاز آن را گسترش داد، ماژولی را حذف کرده و یا آن ها را به آسانی ارتقاء داد.

با توجه به این که امروزه استفاده از فناوری پردازش ابری یا کلود کامپیوتینگ (Cloud Computing) به صورت چشمگیری در حال افزایش است، باید بگوییم که سرورهای سینرژی اچ پی به صورت کامل با این فناوری سازگار بوده و استفاده از سینرژی موجب افزایش توانایی و عملکرد آن ها می شود.

بیشتر بخوانید : کانفیگ سرور چیست

سرورهای HPE Synergy

کارایی سرورهای HPE Synergy

سرورهای سینرژی را می توان در پردازش های ابری، مجازی سازی و یا استفاده در سیستم های Container Based مانند Docker مورد استفاده قرار داد. این سرورها به صورت سخت افزاری به وسیله API ها، امکان تخصیص منابع سخت افزاری و شبکه را فراهم می کنند، از این رو برای سرویس های ابری سخت افزاری با رویکرد سخت افزار به عنوان سرویس (HaaS بسیار مناسب می باشند.

استفاده از فناوری های پردازش ابری توسط اکثر کسب و کارها در آینده نزدیک قابلی پیش بینی است، در این حالت سرورهای HPE Synergy می توانند امکان همگام بودن صنایع را با تکنولوژی های پردازش های ابری فراهم آورند. این سرورها مبتنی بر ماژول هایی از منابع ارتباطی، محاسباتی، ذخیره سازی، سیستم های خنک کننده و منابع تغذیه تشکیل شده اند. هر یک از ماژول ها در این سرور قادر به پشتیبانی از پردازنده های اینتل تا 4 عدد، 6 ترابایت حافظه و پشتیبانی از 4 عدد هارد SSF می باشند.

هم چنین در مواقعی که به فضای بیشتری به منظور ذخیره سازی نیاز است، می توان از ماژول های ذخیره سازی سینرژی استفاده کرد. این ماژول ها می توانند تا 40 عدد هارد درایو SFF را به وسیله رابط های SAS و با سرعت 12G به یکدیگر متصل کنند. اگر 5 محفظه از این ماژول ها را با یکدیگر ترکیب کنید، می توانید تا 200 عدد هارد درایو SFF را در اختیار داشته باشید.

خرید هارد سرور اچ پی

مزایا و معایب سرور HP Synergy :

از جمله مزایای HP Synergy می توان به برخی نکات اشاره کرد ، به طور مثال این سرور قابلیت مقیاس پذیری و مجازی سازی را ساپورت می کند و از کار کرد و بهره وری بالایی برخوردار است و مدیریت یک پارچه ای به کاربر ارائه می دهد .

به دلیل استفاده بهینه ای که از فضای در دسترس می کند و از آن جایی که از ذخیره ساز هایی با ظرفیت بالا استفاده کرده است ، فضای بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار داده و موجب کاهش هزینه های سازمان ها نیز می شود .

در کل از آن جایی که این سرور عموما برای آن دسته از کسب و کار هایی که از فضای ابری استفاده می کنند مناسب تر است و همانند پلی میان زیر ساخت CLOUD و نرم افزار های سنتی عمل می کند ، نمی توان آن را با سایر مدل های دیگر سرور های اچ پی مقایسه کرد و هر تجارتی بسته به نیاز های مجموعه اش ، به تهیه یک سرور با قابلیت های خاص می پردازد .

در کل این سرور پاسخ گوی نیاز پردازش های امروز و آینده بوده و پهنای باند و محاسبات را بهبود می بخشد و از آن جایی که از فریم Composer نیز استفاده می کند ، این امکان را در اختیار مسئولان ای تی و یا کارشناسان قرار می دهد تا هر زمانی که می خواهند به پیکر بندی سرور خود بپردازند .

بیشتر بخوانید : تکنولوژی اسمارت مموری

سخن پایانی
از آن جایی که سرور های HP Synergy از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، به همین دلیل برای آن دسته از شرکت هایی که نیازمند فضای ذخیره سازی بیشتری هستند، انتخاب مناسبی محسوب می شود. اگر از لحاظ فنی به این سرور بپردازیم، در میآبیم که این سرور قابلیت ساپورت چهار پردازنده اینتل و چیزی حدود 6 ترابایت حافظه را دارد و می توان چهار عدد هارد از نوع SSF را بر روی آن نصب نمود و حتی در صورت استفاده از رابط  SAS و با سرعت 12 G می توان تا 40 عدد هارد درایو از همین نوع را به هم متصل کرد.

از این که تا پابان این مقاله با ما همراه بودید بسیار سپاس گزاریم. شما می توانید سوالات و نظرات و همچنین تجربه ی خود از استفاده از این سرور را با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

فروش سرور اچ پی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا