سیستم‌های امنیتی و حفاظتیدوربین مداربسته

انتقال تصویر دوربین مداربسته بر روی تمامی واحد های آپارتمانی

انتقال تصویر دوربین مداربسته بر روی تمامی واحد های آپارتمانی
 

یک روش کاربردی و مقرون به صرفه برای دیدن تصاویر دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی و آپارتمان ها توسط تمامی ساکنین آن ساختمان، اتصال خروجی دستگاه مدیریت ضبط تصاویر DVR/NVR به آنتن مرکزی ساختمان است.

با انجام این کار تمام واحدها می توانند به راحتی بر روی یکی از کانال های تلویزیون، تصاویر را داشته باشند و به راحتی ببینند. در این حالت نمایش، واحدها فقط قابلیت دیدن تصاویر را دارند و هر چیزی که در صفحه مانیتور اتفاق می افتد برای آن ها به نمایش گذاشته می شود و هیچگونه دسترسی به تنظیمات و یا کنترل سیستم نخواهند داشت. بنابراین می توانیم فقط کانال هایی را که نیاز هست به نمایش بگذاریم .مثلا در دستگاه 16 کاناله این امکان را داریم که حالت نمایش 9 کاناله را انتخاب کنیم تا فقط  9 تا کانال مورد نظر را ببینیم. به دلیل اینکه فقط سیگنال خروجی تصویر به تلویزیون می رسد و کنترل کننده ای مثل ماوس دستگاه در این حالت نمایش وجود ندارد. بنابراین می توانیم فقط کانال های مدنظر را  برای تمام ساکنین به

نمایش بگذاریم.



تجهیزات مورد نیاز برای انتقال تصویر دوربین مداربسته بر روی تمامی واحد های آپارتمانی


1- دستگاه مدیریت ضبط تصاویر NVR/DVR 

2- مدولاتور

3- آمپلی فایر


1- دستگاه مدیریت ضبط تصاویر DVR/NVR 

این دستگاه ها با خروجی های مختلفی در بازار ارائه می شوند و به طور کلی سه نوع خروجی HDMI – VGA – AV برای دستگاه ها وجود دارند که اغلب دستگاه ها خروجی های  HDMIو VGA رو پشتیبانی می کنند. در برخی دستگاه ها خروجی AV هم به این دو اضافه می شود. خروجی تصویر و احتمالا در بعضی موارد خروجی صدا، تنها قسمت های مورد نیاز برای اتصال به آنتن مرکزی هستند.



2- مدولاتور

دستگاه مدولاتور یک سیستم مبدل و تنظیم کننده ی سیگنال های ورودی در باندهای فرکانسی متفاوت است. این دستگاه سیگنال های ورودی را از آنتن دریافت می کندو آنها را برای استفاده در خروجی، تبدیل و تقویت می نماید.
مدولاتورهایی که ورودی AV و یا ورودی HDMI داشته باشند، قابلیت اتصال به دستگاه DVR/NVR برای استفاده از تصاویر را دارند

در این سیستم، مدولاتور عملیات تبدیل اطلاعات تصویری از AV یا HDMI به RF رو بر عهده دارد. RF سیگنال های قابل فهم برای TV روی بستر کابل آنتن است.


3- آمپلی فایر

پس از خروجی اطلاعات تصویری که به RF تبدیل شدند، به دلیل استفاده از چندین نمایشگر و تلویزیون که در واحد های مختلف استفاده می شود، سیگنال های خروجی ضعیف می شوند و ممکن است که به خوبی نتوانند به تمام نمایشگر ها سرویس بدهند. در این موارد از تقویت کننده ای به نام آمپلی فایر برای تقویت جریان سیگنال های تبدیل شده توسط مدولاتور استفاده می شود.

نحوه نصب و اجرا           و انتقال تصویر دوربین مداربسته بر روی تمامی واحد های آپارتمانی


به سادگی می توانید این کار را انجام دهید. در ابتدا خروجی تصویر دستگاه DVR/NVR خودتان را به ورودی مدولاتور متصل کنید، پس از آن فرکانسی را برای این کانال بر روی مدولاتور انتخاب و تنظیم کنید و بعد، خروجی RF مدولاتور را به آمپلی فایر و در نهایت به فیش سیم آنتن واحد ها متصل کنید. با جستجو کردن خودکار  TVو یا تنظیم دستی، فرکانس تصویر دستگاه DVR/NVR را به یکی از شماره کانال ها اختصاص دهید و تصاویر را از این به بعد در این کانال مشاهده کنید.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا