دوربین مداربستهسیستم‌های امنیتی و حفاظتی

دوربین مداربسته لامپی چیست و چه کاربردی دارد؟

دوربین مداربسته لامپی چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه دوربین مداربسته به یکی از مهم ترین ابزارهای الکترونیکی به منظور حفظ امنیت بشر تبدیل شده است. افراد زیادی برای تامین امنیت و محافظت از حریم شخصی و هم چنین اموال خود از دوربین مداربسته در محل کار، خانه و … استفاده می کنند. انواع مختلفی از دوربین های مداربسته با کاربردهای مختلف در بازار تجهیزات نظارتی و امنیتی به فروش می رسند که هر یک دارای خصوصیات و ویژگی های مخصوص به خود بوده و کاربران می توانند یکی از آن ها را متناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب نمایند.

یکی از مدرن ترین و جذاب ترین انواع دوربین مداربسته، دوربین مداربسته لامپی شکل می باشد که دارای قابلیت ها و مشخصات منحصر بفردی است که با نام های لامپ دوربین دار، دوربین لامپ مخفی و دوربین لامپی نیز شناخته می شود. این نوع دوربین مداربسته دارای محدوده دید 360 درجه بوده و این ویژگی یکی از قابلیت های مهم دوربین مداربسته لامپی می باشد.

این دوربین ها ظاهری شبیه به لامپ های LED دارند و برای پوشش یک سالن 80 متری بسیار مناسب هستند.

مشخصات دوربین مدار بسته لامپی

این نوع دوربین ها می توانند میدان دید 360 درجه ای را به صورت حرفه ای برای کاربر فراهم کنند. هم چنین نیازی به کابل کشی مجدد و استفاده از سیستم برق شهری به عنوان منبع تغذیه، ندارند. دوربین های لامپی از حافظه جانبی بهره می برند که دارای ظرفیت های متفاوتی هستند.

شما می توانید با استفاده از این دوربین ها در کنار ضبط تصاویر از قابلیت ضبط صدا با کیفیت بالا نیز استفاده نمایید. یکی دیگر از ویژگی های مهم دوربین مداربسته لامپی امکان مخفی کردن آن می باشد به گونه ای که کسی متوجه آن نشود. از سایر قابلیت های این دوربین ها می توان به تنوع بسیار بالا و قیمت مناسب و امکان جمع آوری داده های تصویری و صوتی با دید 360 درجه و پانوراما اشاره نمود.

کاربرد دوربین لامپی

 کاربرد دوربین مداربسته لامپی بی سیم

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، دوربین های 360 درجه لامپی در ظاهر بسیار شبیه لامپ های ال ای دی هستند، بنابراین به آسانی تشخیص داده نمی شوند. این دوربین ها قادر به ضبط تصاویر به صورت 360 درجه بوده و همه جای محیط را حدالامکان پوشش می دهند. دوربین های لامپی در مهد کودک، مطب، کافه، واحدهای اداری و تجاری و … بسیار کاربرد دارند.

مشخصات ظاهری دوربین مداربسته لامپی

تشخیص و شناسایی دوربین مداربسته لامپی برای افرادی که از قبل با این دوربین ها آشنا نباشند، کار چندان آسانی نیست. زمانی که قصد دارید در یک محیط از دوربین مداربسته استفاده کنید، اما نمی خواهید افراد از وجود آن مطلع شوند، دوربین مداربسته لامپی یکی از بهترین گزینه ها برای شما می باشد.

برای مثال در محیط هایی مانند مهد کودک که شما مجاز به نصب دوربین مداربسته هستید، استفاده از دوربین لامپی بسیار کاربردی خواهد بود. در چنین محیطی درست نیس که کودکان احساس کنند در حال کنترل شدن هستند، بنابراین استفاده از دوربین لامپی موجب می شود که کودکان نسبت به این موضوع احساس بدی نداشته باشند، چون دیگر متوجه وجود دوربین مداربسته نخواهند بود.

هم چنین شما می توانید در محیط هایی که دارای محدودیت کابل کشی هستند، از دوربین مداربسته لامپی استفاده کنید.

این دوربین ها به صورت پانورامای فول اچ دی 360 درجه هستند که علاوه بر قدرت تفکیک و شفافیت، می توانند زاویه دید وسیعی را برای کاربر فراهم کنند تا جایی که بتوانید کلیه نقاط کور محیط را نظارت کنید.

نحوه انتقال تصویر دوربین لامپی

دوربین های لامپی از یک پورت به منظور قرارگیری حافظه RAM بهره می برند. شما می توانید با قرار دادن یک رم در دوربین مداربسته تصاویر را ذخیره کنید. هم چنین می توانید تصاویر دوربین لامپی را به وسیله Wifi و انتقال اینترنتی P2P بدون آی پی استاتیک، روی تلفن همراه، کامپیوتر و تبلت مشاهده کنید.

نصب و راه اندازی آسان و سریع

دوربین لامپی

برای نصب و راه اندازی دوربین مداربسته لامپی به هیچ دستگاه جانبی یا کابلی نیاز ندارید، از این رو می توانید با هزینه بسیار پایین این دوربین را راه اندازی کنید. هم چنین با توجه به نصب آسان می توانید در مدت زمان بسیار کمی آن را راه اندازی نمایید. اگر زمان زیادی برای نصب دوربین مداربسته ندارید، این نوع دوربین گزینه بسیار مناسبی برای شما است.

با نصب نرم افزار اندروید یا iOS دوربین مداربسته بی سیم لامپی روی تلفن همراه خود می توانید تصاویر را به راحتی از روی تلفن خود در هر مکانی مشاهده کنید. البته توجه داشته باشید که تلفن همراه باید به اینترنت وصل باشد.

دوربین های مداربسته لامپی با سه نوع نرم افزار در بازار موجود هستند که به وسیله آن ها می توان تصاویر را مشاهده نمود. این نرم افزارها عبارتند از: نرم افزار ICSE، نرم افزار و  V380(V380S) نرم افزار VR CAM.

دوربین های مداربسته لامپی که از نرم افزار V380 استفاده می کنند، دارای رابط کاربری بهتر و راحت تری بوده و سرورهای قوی تری دارند. هم چنین می توانند تصاویری با کیفیت بهتر ارائه نمایند. برای خرید دوربین مداربسته لامپی V380 کلیک نمایید.

در واقع با خرید دوربین مداربسته لامپی با یک تیر دو نشان می زنید، طوری که هم یک دوربین مداربسته پرکاربرد در اختیار دارید و هم می توانید از آن به عنوان یک لامپ پر نور استفاده کنید.

از آن جایی که این دوربین ها به راحتی نصب می شوند و به بستر خاصی به منظور راه اندازی نیاز ندارند، می توانید از آن ها در محیط هایی مانند منازل مسکونی، پارکینگ ها، اماکن تجاری، درب خانه، کارخانه، مراکز خرید، رستوران ها و … استفاده کنید.

هم چنین بخوانید: آموزش نصب دوربین لامپی

مزایا دوربین مداربسته لامپی

  • دوربین وایرلس لامپی نیازی به کابل کشی ندارد.
  • دوربین لامپی نیازی به دستگاه ضبط کننده DVR یا NVR ندارد.
  • تصاویر دوربین مداربسته مخفی لامپی را می توان با استفاده از کارت حافظه ثبت و ضبط کرد.
  • این نوع دوربین به دلیل تحت شبکه بودن، قابلیت اتصال به انواع مودم را دارا می باشد.
  • امکان مشاهده تصاویر دوربین مداربسته لامپی روی تلفن همراه، کامپیوتر و تبلت با استفاده از اینترنت و نرم افزار وجود دارد.
  • لنز دوربین لامپی محدوده دید وسیعی را برای کاربر فراهم کند.
  • قابلیت ضبط صدا در کنار ضبط تصاویر در دوربین لامپی فراهم شده است.
  • دوربین مخفی لامپی دارای قابلیت دید در شب می باشد.
  • نصب دوربین مداربسته لامپی بسیار آسان است و نیازی به تخصص ندارد.

معایب دوربین مداربسته لامپی

  • در محیط های کم نور و تاریکی مطلق نمی تواند تصاویر با کیفیتی را ثبت کند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا