لپ تاپ و کامپیوترقطعات و تجهیزات جانبی

کدی هارد سرور چیست

کدی هارد سرور چیست و انواع آن

کدی هارد سرور یا کدی سرور (Server Caddy) که به نام های سینی یا تری سرور (Server Tray) نیز معروف است ، یک آداپتور جهت نصب هارد های 2.5 یا 3.5 اینچی در داخل کامپیوتر های دسکتاپ و سرور ها می باشد. عمدتا تولید کنندگان سرور مانند کمپانی HP ، IBM ، Dell و … انواع کدی هارد سرور را تولید کرده و به بازار ارائه می کنند. در واقع کدی محفظه ای می باشد که در ابعاد و اشکال مختلف تولید می شود. این ابزار در لپ تاپ ها به صورت درایو نوری و در سرور ها همانند یک گیره دو طرفه قرار می گیرد. در واقع کدی هارد امکان افزودن هارد دوم به لپ تاپ و یا هارد های لپ تاپی همانند هارد SSD به انواع سرور را فراهم می نماید. این کار موجب می شود تا فضا و ظرفیت بیشتری برای استفاده ی کاربر مهیا شود.

بیشتر بخوانبد : تفاوت هارد lff و sff

کاربرد کدی هارد یا HDD Caddy

با استفاده از کدی هارد یا HDD Caddy می توانید به آسانی هارد پر سرعت SSD را به لپ تاپ خود اضافه نمایید. استفاده از این راهکار فقط به برخی از لپ تاپ ها محدود می شد اما در حال حاضر که اینترنت و تکنولوژی در حال پیشرفت است و به اشتراک گذاری و هم چنین نیاز به ظرفیت بیشتر برای ذخیره سازی روی رایانه های شخصی و لپ تاپ ها موجب شده است تا استفاده از این راهکار روز به روز در حال افزایش باشد. هارد های SSD از نظر سرعت خیلی بهتر از هارد های HDD عمل می کنند و این امر باعث شده است تا کاربران حرفه ای به استفاده از هارد های SSD روی بیاورند.

اکثرا کدی هارد اچ پی به همراه هارد های اچ پی عرضه می گردد و کاربر نیازی به خرید Caddy اضافی ندارد. در صورتی که تمایل دارید از هارد های لپ تاپی 3.5 اینچی یا HDD روی Server خود استفاده نمایید باید همراه هارددیسک ، کدی آن را نیز تهیه کنید. گفتنی است که این مسئله در مورد سرور های G5 تا G9 متفاوت است و در هنگام خرید باید مدل Server خود را با فروشنده در میان بگذارید.

خرید کدی هارد سرور اچ پی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا