سرورهای فیزیکیلپ تاپ و کامپیوتر

کانفیگ سرور چیست و چگونه انجام می شود؟

کانفیگ سرور چیست؟ 

کانفیگ یا Config مخفف عبارت Configuration به معنای پیکربندی است. انواع کانفیگ شامل کانفیگ سیستم، کانفیگ سرور، کانفیگ سایت، مودم و کانفیگ گوشی می باشد.

کلمه Configuration از ترکیب System Configuration به معنای پیکربندی سیستم گرفته شده است. در واقع وقتی می گوییم کانفیگ، منظور این است که پیکربندی سخت افزاری سیستم شما چگونه است. مثلا مدل و مشخصات پردازنده به کار گرفته شده در سیستم یا نوع حافظه رم، هارد دیسک، مادربرد و … همگی گویای کانفیگ سیستم شما می باشند.  در واقع سیستم با این ابزارها پیکربندی شده و می تواند به ارائه خدمات بپردازد.

در دنیای امروز که  تکنولوژی با سرعت بالایی در حال پیشرفت می باشد و استفاده از اینترنت در تمامی عرصه ها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است، نیاز به منابع قدرتمند که بتوانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند، روز به روز بیشتر می شود. یکی از این منابع سرور می باشد. سرور یا سرویس دهنده به کامپیوتری اطلاق می شود که به صورت مداوم روشن بوده و به شبکه جهانی اینترنت متصل است. سرور از سخت افزارها و نرم افزارهای اختصاصی به منظور ارائه خدمات به کاربران استفاده می کند. 

کانفیگ سرور نیازمند دانش بالا و تجربه کافی است تا ضمن برخورداری از توانایی لازم برای پاسخگویی به نیازهای کاربران و تامین امنیت و سرعت مورد نیاز، بتواند انتظارات مشتریان را برآورده کرده و آن ها را راضی نگه دارد.

کانفیگ سرور به نوع استفاده شما از سرور بستگی دارد و نیازمند بررسی وضعیت با در نظر گرفتن میزان بازدیدها، فشاری که روی سرور وارد می شود، تعداد سایت هایی که در یک سرور میزبانی می شوند و … می باشد.

کانفیگ اصولی و حرفه ای سرور موجب افزایش قابل توجه سرعت بارگذاری صفحات وب، کاهش لود سرور، صرفه جویی در هزینه و دریافت سود بیشتر در کسب و کار آنلاین می شود. هم چنین بهبود زمان Uptime و جلب رضایت و اطمینان مشتریان و موتور جست و جوی گوگل از سایر مزایای کانفیگ سرور به صورت حرفه ای و اصولی به شمار می رود.

کانفیگ حرفه ای تر = بازدهی بیشتر

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، امروزه اینترنت به بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده است. در این میان سرور به عنوان منبعی که بتواند پاسخگوی نیاز و درخواست های کاربران باشد، نقش مهمی بر عهده دارد. در واقع سرور مهم ترین و  اساسی ترین ابزار در دنیای هاستینگ و میزبانی وب سایت می باشد که قادر به برقراری ارتباط بین کاربران و سایت های اینترنتی است. افزایش استفاده از اینترنت و همه گیر شدن آن در جوامع امروزی موجب افزایش نیاز به کانفیگ و مدیریت حرفه ای سرور است. اگر کانفیگ سرور به صورت حرفه ای و قوی انجام گیرد می تواند بازدهی سرور شما را بدون نیاز به پرداخت هزینه های بالا تا 2 برابر افزایش دهد. در واقع شما می توانید با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را از سرور خود داشته باشید.

هم چنین بخوانید: راهنمای خرید سرور مناسب

در نظر داشته باشید که اگر قوی ترین سرور را هم خریداری کنید اما کانفیگ آن به درستی انجام نشود نمی توانید بازدهی بالایی از آن انتظار داشته باشید. هم چنین این نکته را هم بدانید که ارتقاء سرور همیشه بهترین گزینه نمی باشد. با کانفیگ و پیکربندی حرفه ای سرور خود می توانید بدون نیاز به ارتقاء سخت افزاری سرور، سایت های بیشتری را میزبانی نمایید.

لازم به ذکر است که هیچ گونه کانفیگ ثابتی در دنیا وجود ندارد که بتوان با استفاده از آن سیستم خود را پیکربندی نمود. در واقع هر یک از سرورها با توجه به نوع اسکریپت، حجم ترافیک و ساختار دیتابیس به کانفیگ اختصاصی نیاز دارند.

کانفیگ سرورهای مبتنی بر لینوکس، یونیکس، BSD ها و سرورهای مبتنی بر ویندوز شرکت مایکروسافت نیازمند تخصص می باشد. از آن جایی که مبحث کانفیگ سرور بسیار گسترده است، انواع توزیع های مختلف سیستم عامل های Unix و لینوکس و هم چنین وجود برنامه ها و سرویس های بی شماری که هر یک از آن ها به کانفیگ تخصصی و حرفه ای نیاز دارند، کانفیگ سرور باید به درستی انجام شود.

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، قوی ترین و گران قیمت ترین سرور دنیا هم نیاز به کانفیگ حرفه ای و اصولی دارد و در صورتی که این کار با دانش و تخصص بالا انجام شود می توانید بیشترین بازدهی و سود را از کسب و کار آنلاین خود به دست آورید. بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات سرور، کانفیگ هایی را روی سرور خود ارائه می کنند که بسیاری از این کانفیگ ها به صورت پیش فرض بوده و غیر حرفه ای می باشد که توان پاسخگویی به نیازهای هر سرور و یا سایت های میزبانی شده را ندارد.

کانفیگ سرور به دو دسته تقسیم می‌ شود:  نحوه کانفیگ سرور

  • کانفیگ سرور‌های شخصی
  • کانفیگ سرورهای هاستینگ اشتراکی

کانفیگ سرور‌های شخصی: از آن جایی که سرورهای شخصی تعداد اندکی سایت را میزبانی می کنند، کانفیگ آن ها راحت تر از سرورهای هاستینگ اشتراکی می باشد. پنل های قدرتمند هاستینگ نیز نمی توانند سرعت، امنیت و پایداری را به صورت همزمان در اختیار شما قرار دهند، چون تنظیم و بهینه سازی تعداد زیادی سرویس برای هر سرور اختصاصی بوده و فقط تحت نظارت یک فرد متخصص با دانش بالا انجام می شود که کنترل پنل ها قادر به ارائه این قابلیت نیستند.

کانفیگ سرورهای هاستینگ اشتراکی: این کانفیگ دارای حساسیت بالایی است و کوچک ترین اشتباده در پیکربندی این نوع سرورها موجب عدم رضایت مشتریان شده و اعتبار شما را زیر سوال می برد. کانفیگ حرفه ای تر موجب افزایش سرعت و بهبود سرویس دهی به مشتریان می شود.

خرید سرور HP با کانفیگ آماده 

شرکت دوبرکا یکی از شرکت های وارد کننده سرور HP می باشد که سرورهای مختلف را با کانفیگ پیش فرض و به صورت آماده در اختیار مشتریان گرامی قرار می دهد. شما می توانید با اطمینان خاطر سرورهای آماده را خریداری نمایید، چرا که این سرورها توسط کارشناسان مجرب شرکت دوبرکا جمع آوری شده و تمامی اصول انتخاب یک کانفیگ مناسب در آن ها رعایت شده است. البته امکان خرید سرور با کانفیگ درخواستی شما نیز وجود دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره تلفن های 0919573807977459713-02177497509-021 در تماس باشید یا از سایت دوبرکا دیدن نمایید. 

خرید سرور HP

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا