تجهیزات شبکه و دیتاسنتر

انواع تجهیزات سیسکو و کاربرد آن ها

انواع تجهیزات سیسکو 

شرکت سیسکو یکی از بزرگ ترین تولید کننده هایی است که در زمینه تولید تجهیزات شبکه مانند سوئیچ، روتر، آی پی فون و … فعالیت می کند و قادر به ارائه راهکارهای تخصصی در پیاده سازی زیر ساخت مراکز داده می باشد، به طوری که توانسته است از رقبای خود پیشی بگیرد و در دنیای تجهیزات اکتیو شبکه یکه تاز باشد. این کمپانی همواره محصولاتی با کیفیت و پایداری بالا ارائه می کند و در ساخت محصولات خود از قطعات و پردازنده های خاص و سیستم عامل منحصر به فرد بهره می برد. سوئیچ ها و روترهای سیسکو پرطرفدارترین محصولات سیسکو هستند که در مراکز داده و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کمپانی سیسکو در زمینه ساخت نرم افزار های مرتبط با شبکه نیز فعالیت می کند و روی تکنولوژی IP، سوئیچ و روتر، تلفن های تحت شبکه، شبکه های خانگی، تکنولوژی های بی سیم، امنیت و ذخیره ساز ها تمرکز دارد.

ناگفته نماند که شرکت سیسکو در بسیاری از کشورهای دنیا مراکزی را راه اندازی کرده است که در آن به آموزش طراحی و نگهداری شبکه های کامپیوتری می پردازد.

در ادامه می خواهیم به معرفی انواع تجهیزات سیسکو بپردازیم و درباره هر یک از محصولات شرکت سیسکو مانند سوئیچ ها، روترها، آی پی فون ها، سرورها و …  به صورت مختصر توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

1. سوئیچ های سیسکو

سوئیچ های سیسکو

 سوئیچ های شبکه سیسکو یکی از پر مصرف ترین و کاربردی ترین محصولات این شرکت هستند و در اکثر دیتاسنترها حداقل یک عدد سوئیچ سیسکو وجود دارد. این محصولات در انواع مختلف و کاربردهای گوناگون تولید می شوند که می توان متناسب با نیاز سازمان یا شرکت یکی از مدل ها را خریداری نمود. هر یک از مدل ها دارای ویژگی ها و قابلیت های خاصی هستند که می توانند نیاز افراد و سازمان ها را در سطوح مختلف رفع کنند.

شرکت سیسکو همواره سعی دارد قابلیت های تجهیزات شبکه خود را توسعه دهد، اما تعدادی از قابلیت ها هستند که در سری های مختلف به صورت ثابت به کار گرفته می شوند و ویژگی های جدید به آن ها اضافه می گردند.

سوئیچ های سیسکو در دو دسته سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی به بازار ارائه می شوند. «برای آشنایی بیشتر با مفهوم سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی کلیک نمایید.» سوئیچ های مدیریتی نیز در دو دسته سوئیچ های لایه 2 مثل سوئیچ های سری 2960 و سوئیچ های لایه 3 مانند سوئیچ های سری 3750، 3850، 3560 و 9300 عرضه می شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله «سوئیچ های سیسکو (Cisco switches)» را مطالعه نمایید.

شما می توانید با خرید سوئیچ های سیسکو از شرکت دوبرکا از کیفیت و کارایی بالایی در شبکه خود بهره مند شوید.

2. روترهای سیسکو

روترهای سیسکو

 روترها یکی دیگر از تجهیزاتی هستند که توسط کمپانی سیسکو تولید می شوند و توانسته اند جایگاه خوبی را در بین کاربران برای خود به دست آورند. این محصولات نیز در انواع مدل ها و با قابلیت های مخصوص به بازار ارائه می گردند و به دلیل کیفیت عالی و عملکرد بالا یکی از محبوب ترین تجهیزات شبکه به شمار می روند.

روترها دستگاه های الکترونیکی کوچکی هستند که وظیفه اتصال کامپیوتر ها و سایر دستگاه ها به اینترنت را بر عهده دارند. در واقع روتر مانند یک دستگاه توزیع کننده عمل می کند و مناسب ترین مسیر را از بین چندین مسیر به منظور جابجایی داده ها و اطلاعات پیدا می کند. این امر موجب جهانی شدن کسب و کار شما شده و ضمن محافظت از اطلاعات در برابر تهدیدات امنیتی، توانایی تصمیم گیری درباره این که کدام کامپیوتر در اولویت قرار دارد را نیز دارا می باشد. 

اگر می خواهید بازدهی شبکه خود را افزایش دهید بایستی در انتخاب روتر مناسب برای خانه یا کسب و کار خود دقت کنید. روترهای سیسکو مدل 2911، 1841 و 2811 از جمله روترهای معروف سیسکو هستند.

برای خرید روترهای سیسکو از شرکت دوبرکا کلیک نمایید. 

3. انواع تجهیزات سیسکو: آی پی فون های سیسکو

آی پی فون های سیسکو

 تلفن تحت شبکه می تواند شما را در برقراری ارتباط امن، قابل اعتماد و متناسب با کسب و کار یاری  کند و امکان استفاده از این سیستم را در هر نقطه از شبکه یا استفاده از راه دور را برای شما فراهم آورد.

شرکت سیسکو یکی از تولید کنندگان بنام و محبوب در زمینه گوشی آی پی فون به شمار می رود. دلیل این محبوبیت هم کیفیت بالا و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در ساخت تلفن های تحت شبکه می باشد. به عنوان مثال تلفن های سری 8800، 8700، 3900 و 6900 سیسکو که هر کدام قابلیت ها و ویژگی ها خاصی دارند و می توانند در سازمان های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار گیرند.

شما می توانید انواع آی پی فون های سیسکو را از شرکت دوبرکا خریداری نمایید. 

4. ماژول ها و کارت شبکه سیسکو

ماژول ها و کارت شبکه سیسکو

 سوئیچ ها و روترهای سیسکو دارای تعدادی اسلات خالی هستند که به وسیله ماژول ها پر می شوند. رابط های پیش فرض معمولا رابط های اترنت می باشند.

البته سوئیچ ها یا روترهای سیسکو قادر به پشتیبانی از انواع مختلفی از این رابط ها هستند. پس از خرید سوئیچ یا روتر می توانید ماژول های سیسکو را متناسب با نیاز خود خریداری کنید و روی سوئیچ یا روتر خود نصب نمایید.

توجه داشته باشید که روترهای سیسکو در مقایسه با سایر روترها دارای انعطاف پذیری بیشتری هستند و از ماژول های مختلفی پشتیبانی می کنند و در کاربری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

5. تجهیزات وایرلس سیسکو

تجهیزات وایرلس سیسکو

تجهیزات وایرلس سیسکو در مقایسه با سایر تجهیزات آن کم رنگ تر هستند و شاید اندازه آن ها محبوب و معروف نباشند. این شرکت تجهیزات وایرلس مانند اکسس پوینت تولید می کند که اکسس پوینت WAP150 از معروف ترین آن ها می باشد.

اکسس پوینت (Access Point) دستگاهی است که به صورت اختصاصی در شبکه بی سیم مورد استفاده قرار می گیرد و وظیفه اتصال دستگاه های شبکه بی سیم به یک شبکه LAN را بر عهده دارد. این دستگاه به عنوان یک رابط یا گیت وی در شبکه عمل کرده و امکان اتصال یک سری دستگاه به یک شبکه ای که از قبل ساخته شده است را فراهم می کند. شما با استفاده از اکسس پوینت ها می توانید تعداد دستگاه های متصل به شبکه وایرلس را افزایش داده و یا محدوده شبکه را توسعه دهید تا دستگاه های بیشتری قادر به اتصال به شبکه باشند.

6. انواع تجهیزات سیسکو: سرور های سیسکو

سرور های سیسکو

سرورهای سیسکو محبوبیت سرورهای HP را بین مدیران شبکه ندارند و استفاده از آن ها اولویت بسیار کمی دارد، اما نباید از این نکته غافل شد که سرورهای سیسکو در نوع خود بی نظیر بوده و عملکرد بالایی از خود نشان می دهند.

محصولات  UCS سیسکو قادر به پشتیبانی از سیستم عامل های سنتی و محیط های فیزیکی می باشند، اما این محصولات به منظور استفاده در محیط های مجازی بهینه شده اند. نرم افزار Cisco UCS Manager اجازه آماده سازی سرورها، استوریج ها و منابع شبکه را به وسیله یک پنل فراهم می کند و به وسیله آن می توان همه چیز را مدیریت کرد. ناگفته نماند که کمپانی سیسکو حدود 8 سال است که در این حوزه به فعالیت پرداخته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا