قطعات و تجهیزات جانبی

پردازنده نمونه مهندسی (ES)

آشنایی با پردازنده نمونه مهندسی (ES)

سازندگان اصلی قطعات (OEM)، سازندگان اصلی دستگاه ها  (ODM) و هم چنین فروشندگان مستقیم نرم افزار (ISV)، پردازنده های سرور (ES) را پیش از راه اندازی محصول به عنوان نسخه پیش تولیدی و در طول طراحی محصول مورد استفاده قرار می دهند.

ویژگی این سی پی یو ها در مقایسه با پردازنده های آزمایشی که مشتریان از آن ها استفاده می کنند، بیشتر است. سی پی یو های نمونه مهندسی (ES) یا به عبارتی پردازنده های Qualification Sample مختص شرکت اینتل (Intel) بوده و تولید آن ها به شکل محرمانه شکل می گیرد. مصرف کننده می تواند با پذیرفتن توافق نامه مربوطه، این پردازنده ها را قرض گرفته و به شکل موقت در اختیار داشته باشد. این پردازنده ها که گارانتی شرکت اینتل را ندارند و شرکت اینتل هیچ گونه پشتیبانی و ضمانت را در قبال این محصولات انجام نمی دهد، برای ارائه و فروش مجدد نبوده و ممکن است قوانین و شرایط قانونی تجاری را نداشته باشند.

شناسایی پردازنده نمونه مهندسی (ES) شرکت Intel

یکی از روش های آسان برای شناسایی پردازشگر ES شرکت اینتل، بررسی برند پردازنده با کمک یکی از روش های زیر می باشد:

  • چنان چه پردازنده دارای عبارت معرفی کننده برند یا شامل نشانگر فرکانس نباشد مانند (Intel® Core™ i9-9900K)، این پردازنده نمونه و تولید اصلی نیست.
  • اگر علامت برند شرکت اینتل با جوهر یا لیزر روی پردازشگر مشخص نباشد، این امکان وجود دارد که پردازنده خریداری شده، نمونه مهندسی باشد.
  • عبارت Intel Confidential روی پردازنده نشانگر این است که سی پی یو ES است.

شناسایی پردازنده نمونه مهندسی (ES)

 آیا امکان تهیه پردازنده نمونه مهندسی (ES) از شرکت اینتل وجود دارد؟

لازم به ذکر است که این پردازنده ها طبق اصول و قرارداد ویژه و به شکل محرمانه و مدت موقت فقط در اختیار OEM ها ، ODM ها و ISV ها قرار می گیرند، بنابراین استفاده عمومی ندارند و همه اشخاص نمی توانند از آن ها استفاده کنند. در صورت دریافت سی پی یو نمونه مهندسی به جای پردازنده اصلی، با فروشگاهی که پردازنده را تهیه کرده اید تماس بگیرید. هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق تماس با پشتیبانی فنی اینتل و تحقیقات امنیت شرکت اینتل مطرح نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا