قطعات و تجهیزات جانبیلپ تاپ و کامپیوتر

تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی

ویژگی های کیبورد گیمینگ

تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی

یکی از ابزارهای مهم و مفید برای کار با کامپیوتر کیبورد ها هستند و در انواع مختلفی تولید می شوند. در ادامه به بررسی تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی می پردازیم. با ما همراه باشید.

تعریف کیبورد معمولی یا ممبرین (Membrine)

کیبورد های معمولی یا ممبرین (Membrine) دارای مکانیزم ساده تر و قیمت پایین تر نسبت به سایر کیبورد ها هستند. این کیبورد ها دارای یک برد اصلی هستند که قطعات پلاستیکی روی این برد وجود دارند که توسط قطعاتی از هم جدا شده اند. فشردن دکمه پلاستیکی منجر به حرکت قطعه پلاستیکی رویه شده و اتصالی کوتاه در کیبورد ایجاد می شود. این اتصال موجب می شود که اطلاعات به کامپیوتر فرستاده شود. در واقع به کامپیوتر اطلاع داده می شود که دکمه ای فشرده شده و بایستی کار مربوطه انجام گردد. باید بگوییم که کیبورد های معمولی در مقایسه با کیورد های مکانیکی کم صدا تر بوده و هزینه خرید پایین تری دارند. البته طول عمر آن ها نیز کم تر است.

کیبورد مکانیکی

تعریف کیبورد گیمینگ و بررسی ویژگی های آن

کیبورد گیمینگ مختص بازی طراحی شده و عمدتا دارای نورهای RGB هستند. این تنها تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی نیست. از دیگر تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی می توان به نوع دکمه های آن ها اشاره کرد. کیبورد های گیمینگ دارای دکمه های مکانیکی هستند وز مان پاسخگویی آن ها سریع تر می باشد. این نوع کیبورد ها در طراحی خود از مکانیزم مکانیکی استفاده می کنند. استفاده طولانی مدت از کیبورد گیمینگ موجب خستگی گیمر نمی شود.

زمان پاسخگویی کمتر

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، کیبورد های گیمینگ از دکمه های مکانیکی بهره می برند به همین دلیل زمان پاسخگویی کم تری دارند. اما زمان پاسخگویی چیست؟  زمان پاسخگویی به زمان بین فشردن صفحه کلید تا ارسال اطلاعات به کامپیوتر و دریافت نتیجه گفته می شود. بالا رفتن سرعت این زمان موجب افزایش کارایی صفحه کلید در کار هایی مانند بازی خواهد شد. اگر یک گیمر حرفه ای هستید به راحتی می توانید این ویژگی ها و سرعت بالا در زمان پاسخگویی را درک کنید.  توجه داشته باشید که در برخی از بازی ها ممکن است زمان پاسخگویی 30 میلی ثانیه هم زیاد باشد.

تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی

با تعاریف کیبورد گیمینگ و کیبورد معمولی آشنا شدید، اما از نظر شما کدام کیبورد بهتر است؟ باید بگوییم که کار کردن با کیبرود های مکانیکی ساده تر اما مکانیزم کار آن ها پیچیده تر است. در ادامه درباره تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی بیشتر صحبت می کنیم.

کلیدهای قابل برنامه ریزی

اکثر کیبورد های گیمینگ دارای کلید های قابل برنامه ریزی هستند. این کیبورد ها برای افرادی که بازی های RTS یا RPG را انجام می دهند، ایده آل ترین انتخاب هستند. کلید های قابل برنامه ریزی امکان تعریف دستورات خاصی را با بهره گیری از نرم افزار مربوطه برای گیمر ها فراهم می کنند. در واقع این کلید ها یکی از ویژگی های کیبورد گیمینگ در تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی می باشند.

رنگ های پس زمینه RGB

رنگ های پس زمینه RGB

رنگ زمینه RGB یکی دیگر از قابلیت های کیبورد های گیمینگ در تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبودر معمو سات. این رنگ ها توسط چراغ های LED تعبیه شده در پشت کلید ها ایجاد می شوند. روشن و خاموش شدن این رنگ ها قابل برنامه ریزی بوده و گاهی اوقات کاربر می تواند رنگشان را نیز تغییر دهد.

سوئیچ های Cherry MX

کیبورد های مکانیکی از سوئیچ های Cherry MX بهره می برند. این سوئیچ ها یکی از بهترین سوئیچ هایی به کار رفته در کیبورد های مکانیکی محسوب می شوند. سوئیچ ها دارای انواع مختلفی بوده و استفاده از ان ها موجب می شود تا کیبورد به یک کیبورد گیمینگ یا یک کیبورد مناسب تایپ تبدیل شود و طول عمر بالاتری نیز داشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی تفاوت کیبورد های گیمینگ و کیبورد معمولی پرداختیم و در کنار آن ها به برخی از ویژگی های کیبورد های گیمینگ نیز اشاره کردیم. حال شما می توانید با توجه به بودجه و هدف خود یکی از انواع کیبورد را انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا