قطعات و تجهیزات جانبیلپ تاپ و کامپیوتر

کارت شبکه سرور چیست؟

کارت شبکه سرور اچ پی

کارت شبکه یکی از تجهیزات سخت افزاری بسیار مهم در پیاده سازی شبکه کامپیوتری می باشد. کلیه کامپیوترهای تحت شبکه بایستی دارای یک کارت شبکه باشند تا امکان برقراری ارتباط بین کامپیوتر و محیط انتقال مانند فیبر نوری یا کابل مسی فراهم شود. در واقع کارت شبکه برای اتصال یک سیستم به اینترنت یا شبکه های محلی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه علاوه بر سیستم های کامپیوتری، دستگاه هایی مانند یخچال، لباسشویی و … نیز دارای کارت شبکه هستند. بدون کارت شبکه امکان اتصال به اینترنت یا شبکه های محلی وجود ندارد و برای اتصال به شبکه و استفاده از امکانات و خدمات شبکه، بایستی از کارت شبکه استفاده کنید.

کارت شبکه با نام های Network Adapter، Network Card و NIC نیز شناخته می شود.

کارت شبکه سرور اچ پی نیز در مدل های گوناگون و با کاربردهای مختلف توسط شرکت بزرگ HP طراحی و تولید شده اند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

  • کارت شبکه سرور اچ پی Onboard
  • کارت شبکه سرور اچ پی FLR
  • کارت شبکه سرور اچ پی PCle

کارت شبکه سرور اچ پی Onboard

دسته اول کارت های شبکه سرور اچ پی، کارت های آنبرد هستند که به صورت پیش فرض روی مادربرد سرورهای HP تعبیه شده اند. این نوع کارت ها به طور معمول به صورت Ethernet بوده و قادر به پشتیبانی از سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه هستند. کمپانی HP معمولا از این ماژول های شبکه روی سرورهای تاور یا ایستاده خود استفاده می کند. البته در برخی مدل های سری رکمونت نیز از این رده کارت های شبکه استفاده می شود. سرورهای HPE ProLiant ML10 G9، HPE ProLiant ML10 G9، HPE ProLiant ML350 G10، HPE ProLiant ML350 G9 و HPE ProLiant DL380 G9 به صورت پیش فرض به این رده از کارت ها مجهز شده اند.

این ماژول ها به دلیل این که به صورت پیش فرض روی مادربرد سرور نصب شده اند، هیچ فضایی از اسلات های رایزر را اشغال نمی کنند. این امر برای کاربرانی که می خواهند از چند ماژول شبکه استفاده کنند، بسیار کاربردی و حائز اهمیت است. از مدل های این رده از کارت های شبکه سرور اچ پی می توان به HPE Ethernet 331i 4-Port 1Gb و HPE Ethernet 1Gb 2-port 361i اشاره نمود.

 کارت شبکه سرور اچ پی FLR کارت شبکه سرور اچ پی FLR

سرورهای رکمونت اچ پی از نسل هشتم به بعد از یک اسلات ویژه بهره می برند که اسلات FLR نامیده می شود. این اسلات روی مادربرد سرورهای رکمونت اچ پی تعبیه شده و به منظور نصب انواع کارت شبکه استفاده می شود. شما می توانید روی اسلات FLR از انواع کارت های Ethernet و SFP برای بسترهای LAN و فیبر نوری استفاده کنید. به طور معمول کارت های نصب شده روی این اسلات می توانند حداکثر از سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کنند. البته این سرعت در بعضی از مدل ها تا 25 و 40 گیگابیت بر ثانیه و حتی بیشتر متغیر می باشد.

از کارت های شبکه این رده می توان به HPE 366FLR 4-Port 1Gb Adapter، HPE 331FLR 4-Port 1Gb Adapter، HPE 530FLR 2-Port 10Gb Adapter، HPE 533FLR 2-Port 10Gb Adapter و HPE 640FLR 2-Port 10/25Gb Adapter اشاره نمود.

 کارت شبکه سرور اچ پی PCle کارت شبکه سرور PCle

این رده از کارت های شبکه اچ پی روی اسلات PCle سرور نصب می شوند. قابلیت استفاده از بیش از یک کارت شبکه PCle از مزایای این رده از ماژول ها می باشد. بنابراین کاربرانی که نیازمند تعداد بالایی پورت شبکه هستند، این کارت ها گزینه مناسبی برای آن ها است.

سرورهای اچ پی می توانند از یک اسلات FLR و یک کارت شبکه Onboard استفاده کنند، در حالی که کارت های PCIe را می توان بیشتر از یک عدد روی سرورها استفاده نمود.

شما می توانید انواع کارت شبکه سرور اچ پی را با قیمت مناسب از شرکت دوبرکا خریداری نمایید. برای خرید و اطلاع از قیمت به بخش کارت شبکه سایت دوبرکا مراجعه کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی با شماره تلفن های 09195738079 – 77459713-021 – 77497509-021 در تماس باشید. 

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا