قطعات و تجهیزات جانبیلپ تاپ و کامپیوتر

هارد OEM و هارد Bulk چیست؟

تفاوت هاردهای OEM و Bulk

هارد OEM و هارد Bulk چیست؟

هنگامی که می خواهید یک هارد دیسک جدید خریداری کنید، ممکن است با اطلاحات OEM و Bulk روبرو شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هارد OEM و هارد Bulk همراه ما باشید.

هارد OEM چیست؟

OEM مخفف عبارت Original Equipment Manufacturer می باشد و اکثرا روی محصولاتی دیده می شود که قیمت آن ها در مقایسه با نسخه های غیر OEM کمتر است. اما آیا قیمت پایین این هاردها نشان دهنده کیفیت پایین آن ها است؟

واژه OEM به معنی سازنده اصلی قطعات است. البته توجه داشته باشید که این کلمه به شرکتی اشاره دارد که قطعه به آن فروخته می شود، نه شرکتی که به عنوان سازنده قطعه شناخته می شود. بنابراین سخت افزار یا نرم افزار OEM به محصولی اشاره می کند که به منظور فروش به شرکت های تولید کننده سیستم های کامپیوتری در نظر گرفته شده است تا آن ها بتوانند از آن در سیستم نهایی خود استفاده کنند.

در واقع هاردهای OEM توسط برندی تولید و تایید نشده اند. زمانی که هاردی توسط کمپانی وسترن یا سیگیت تولید می شود اما بر چسب اچ پی روی آن نمی خورد، به این معنی است که این هارد، هاردی سالم بوده و دارای استانداردهای تولید هارد می باشد اما پارامترها و استانداردهای لازم جهت ارتباط با سرورهای اچ پی را ندارد. از این رو در صورت استفاده از این هاردها روی سرور، یک سری از گزارش هایی که سرور HP نیاز دارد تا بتواند گزارش نظارت دقیق تری از سرور ارائه کند را ارائه نمی دهد.

به عبارت ساده تر، هاردهای OEM هاردهای سالمی هستند که به تایید شرکت های بزرگ نرسیده اند.

هارد Bulk چیست؟

هارد BULK یا Pool یا هاردهای پک شده به هاردهایی گفته می شود که چند سالی از عمر مفید آن ها گذشته است و در انبارها یا روی سخت افزرها مانده اند و عمر مفید آن ها تمام شده است.

اطلاعات مفید ذخیره شده روی این هاردها خارج شده و شما می توانید به عنوان هارد دست دوم به آن دسترسی داشته باشید. البته تشخیص دست دوم بودن این هاردها در حالت عادی کار آسانی نیست و به صورت اورجینال به دست شما می رسد.
شما می توانید پارت نامبر محصول مورد نظر خود را بررسی کنید و در صورت تایید توسط سایت های معتبر، مطمئن شوید که هارد دست دوم اورجینال و اصل را خریداری کرده اید.

در واقع کابران به علت قیمت پایین این نوع هاردها به سراغ آن ها می روند. البته ممکن است که قیمت پایین آن شما را نیز وسوسه کند. این هاردها بسیار ارزان تر از هارد OEM می باشند.

پیشنهاد مطالعه : تفاوت رم و هارد

قیمت هارد OEM و هارد Bulk

یکی از تفاوت های هارد OEM و هارد Bulk، قیمت آن هاست. اگر از 8 الی 10 عدد هارد OEM روی سرور خود استفاده کنید، قیمت آن تقریبا 4 یا 5 برابر قیمت هاردهای Bulk  خواهد شد. اما توجه داشته باشید که ممکن است در اوایل کار، نتیجه کلیه تست های هارد Bulk مثبت باشد اما زمان که بگذرد دسترسی شما به سکتورها کمتر شده و صرف هزینه های زیاد هم نمی تواند سرعت هارد شما را افزایش دهد.

اگر می خواهید با هزینه کمتری هارد سرور خود را خریداری نمایید و به سراغ هاردهای بالک می روید، مطمئن باشید که هزینه بازیابی اطلاعات در این هاردها بسیار بالاتر از هزینه ای است که برای خرید آن پرداخت کرده اید.
هاردهای Bulk سرعت و کیفیت سیستم را کاهش می دهند، بنابراین توصیه می شود که به خاطر قیمت کم این هاردها را خریداری نکنید، چون با این کار کیفیت را فدای قیمت کرده اید.
توصیه می شود هنگام خرید هارد حتما به پارت نامبر آن دقت کنید و به خاطر قیمت کمتر به سرغ هاردهای بی کیفیت نروید.

اگر به دنبال خرید هارد با کیفیت و اورجینال هستید، می توانید با کارشناسان مجرب شرکت دوبرکا با شماره تلفن های 09195738079 – 77459713-021 – 77497509-021 در تماس باشید و از مشاوره قبل از خرید بهره مند شوید. برای خرید مستقیم نیز از بخش هارد سرور hp دیدن نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا