سرورهای فیزیکی

بررسی سرور HPE ProLiant DL180 G9

بررسی سرور HPE ProLiant DL180 G9

سرور اچ پی DL180 G9 یکی از سرورهای بسیار کاربردی کمپانی HP می باشد که می تواند حداکثر از دو عدد پردازنده پشتیبانی کند. این سرور معمولا در کسب و کارهای کوچک و متوسط و اینترپرایزرها مورد استفاده قرار می گیرد. البته می توان از آن در مراکز داده کوچک و بزرگ نیز استفاده کرد. از قابلیت های مهم این سرور می توان به انعطاف پذیری، ارتقاء پذیری، قابلیت پیاده سازی  Hadoop، اپلیکیشن های کلود و فضای ابری و File Serving اشاره کرد. سرور HP DL180 G9 علاوه بر قابلیت هایی که ارائه می دهد، قیمت بسیار مناسبی دارد، پس اگر می خواهید با پرداخت هزینه کم از قابلیت های منحصر به فرد یک سرور بهره مند شوید، می توانید سرور DL180 G9 را خریداری کرده و در کسب و کارهای کوچک و متوسط مورد استفاده قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه : انواع سرورهای اچ پی

مشخصات سرور HPE ProLiant DL180 G9: پردازنده

سرور DL180 G9 می تواند از 13 مدل از پردازنده های اینتل زئون E5-2600 V4 و 10 مدل از پردازنده های اینتل زئون E5-2600 V3 پشتیبانی کند. پردازنده های فوق می توانند 4 تا 18 هسته پردازشی را فراهم کرده و فرکانس 1.6 تا 3 گیگاهرتز را در اختیار کاربر قرار دهند. هم چنین می توانند 10 تا 45 مگابایت حافظه کش برای کاربر فراهم کنند. با توجه به این که این سرور می تواند از 2 عدد پردازنده استفاده کند، بنابراین می تواند در مجموع 8 تا 36 هسته را برای پردازش داده ها ارائه نماید. همه این عوامل موجب شده است که کارایی و سرعت این سرور به صورت چشمگیری افزایش یابد.

بررسی سرور HPE ProLiant DL180 G9

مشخصات سرور HPE ProLiant DL180 G9: حافظه

سرور اچ پی DL180 G9 می تواند از 16 اسلات حافظه DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز و 2133 مگاهرتز پشتیبانی کند. هر سی پی یو 8 اسلات حافظه را به خود اختصاص می دهد که در این صورت 2 تا DIMM به ازای هر کانال می باشد.

لازم به ذکر است که به ازای هر پردازنده 4 کانال موجود است. در واقع کیفیت رم و نوع آن تعیین کننده سرعت واقعی رم می باشد. در صورت استفاده از هاردهای 32 گیگابایتی می توانیم حداکثر 512 گیگابایت حافظه رم در اختیار داشته باشیم و در صورت استفاده از LRDIMMهای 64 گیگابایتی، ظرفیت 1 ترابایت در اختیار کاربر قرار می گیرد، البته نمی توان در این سرور از این دو رم به صورت ترکیبی استفاده کرد.

دسته بندی محصولات سرور اچ پی G9



فضای ذخیره سازی

سرور DL180 G9 امکان استفاده از انواع هاردهای 2.5 و 3.5 اینچی SAS و SATA هم از نوع HDD و هم از نوع   SSD را برای شما فراهم کند. این سرور دارای 12 جایگاه به منظور نصب هاردهای LFF بوده و حداکثر تا 12 ترابایت فضای ذخیره سازی را در آن می توان مورد استفاده قرار داد. سایر جایگاه ها برای نصب درایوهای انتخابی مانند DVD-ROM مورد استفاده قرار می گیرند.

کنترلر ذخیره سازی HPE Dynamic Smart Array B140i Controller به صورت پیش فرض روی این سرور نصب شده است که به منظور استفاده از درایوهای SAS با سرعت انتقال 12 گیگابایت بر ثانیه، می توان در پیکربندی پیشرفته از کنترلر HPE Flexible Smart Array P840/4G FIO Controller استفاده کرد که می تواند انواع سطوح ریدبندی و نرم افزارهای پیشرفته مجازی سازی را فراهم کند.

منبع تغذیه

در پیکربندی اولیه پاور سرور HPE 550W FIO Power Supply به صورت ثابت یا Non hot-plug و در پیکربندی پیشرفته منبع تغذیه HPE 900W Redundant Power Supply به صورت hot plug استفاده می شود. گفتنی است که این پاور سرور 900 وات اچ پی دارای قابلیت Redundant بوده و در مواقع ضروری از منبع تغذیه دوم به منظور پایداری بیشتر سرور استفاده می شود. این سرور هم چنین امکان نصب 2 عدد منبع تغذیه با قابلیت Hot-Plug را در اختیار کاربران قرار می دهد.

امنیت

سرور HP DL180 G9  با استفاده از سیستم کنترل پیشرفته خطا از بروز Data Loss و Downtime جلوگیری می کند و هم چنین با بهره گیری از مکانیزم های امنیتی مختلف مانند Advanced ECC، Online Spare و Mirroring Mode موجب بهبود امنیت داده ها می شود.

ماژول امنیتی TPM روی مادربرد سرور DL180 G9 تعبیه شده است که مانع از دسترسی های غیر مجاز به سرور شده و امنیت را برای داده های مهم به ارمغان می آورد.

خرید سرور hp

مدیریت 

نرم افزار HPE ILO 4 به منظور مدیریت بهتر این سرور استفاده شده است که می توان با استفاده از آن مدیریت از راه دور و لوکال و هم چنین بروز رسانی را انجام داد. نظارت سخت افزاری این سرور نیز جهت جلوگیری از بروز خطاهای احتمالی در سرور با استفاده از نرم افزار HPE ILO 4 امکان پذیر است.


محصول پیشنهادی جهت خرید : سرور HP DL360 G9


نرم افزارهای مدیریتی سرور سرور HP DL180 G9 

  1. ILO Management (standard)
  2. Intelligent Provisioning (standard)
  3. ILO Essentials(optional)
  4. ILO Scale-Out(optional)
  5. ILO Advanced (optional)

سرور اچ پی DL180 G9

مشخصات فنی سرور HP DL180 G9

  • پیکربندی 8SFF
  • پیکربندی 8LFF
  • پیکربندی 12LFF
  • فرم فاکتور رکمونت 2 یونیت
  • 2 سوکت پردازنده
  • پردازنده های Intel Xeon E5-2600 V3 V4
  • 18 هسته مرکزی و 36 هسته مجازی
  • 16 شیار DIMM
  • حداکثر ظرفیت حافظه 1 ترابایت
  • پشتیبانی از HPE Smart memory DDR4
  • 8 شیار قابل توسعه
  • سیستم HPE iLO 4
  • چیپست پیش‌فرض Intel C610 series chipset
  • کارت شبکه 2 پورت گیگ

خرید سرور اچ پی


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا