سرورهای فیزیکیلپ تاپ و کامپیوتر

تفاوت های کنترلرهای سری P با سری E سرور های HP GEN10

تفاوت های کنترلرهای سری P با سری E سرور های HP GEN10

در ابتدا به صورت مختصر با سرور های HP G10 آشنا می شویم. سرورهای HP نسل 10 معروف ترین و معتبرترین سرورهای کمپانی HP به شمار می روند. کمپانی HP به عنوان یکی از شرکت های پرچمدار در زمینه تولید سرور، نسخه های مختلف سرورهای اچ پی G10 را با عنوان  HPE ProLiant ارائه نموده است. کارایی و عملکرد بالا، نوآوری، امنیت و کیفیت از ویژگی های سرور های نسل 10 کمپانی HP می باشند. این سرورها به عنوان ” امن‌­ترین سرورهای استاندارد در صنعت ” شناخته می شوند. این نام گذاری به دلیل به کارگیری انواع مختلفی از تکنولوژی های امنیتی می باشد که فقط در سرور های G10 به کار گرفته شده است.

سرور hp g10

اسامی سرور های HP GEN10 به ترتیب زیر می باشند:

  • DL360
  • DL560
  • DL380
  • DL580

از مزایای سرور های نسل 10 کمپانی HP می توان به انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان بالا، طراحی متنوع، بهبود در بهره وری انرژی، تسریع در ارائه خدمات، کاهش هزینه های خرید، نصب، راه اندازی و نگهداری، بهینه شده برای بارهای کاری چند کاربردی، بهینه­‌سازی شده برای ProLiant Rac و … اشاره کرد.

توان عملیاتی سرورهای HP GEN10

  • افزایش عملکرد تا 70 درصد
  • افزایش سرعت در عملیات checkpoint تا 27 برابر
  • افزایش عملکرد در هسته سیستم تا میزان 27 درصد
  • افزایش 66 درصدی پهنای باند حافظه

سرور اچ پی

اکنون که اندکی با سرور HP نسل 10 آشنا شدیم در ادامه به بررسی تفاوت های کنترلر های سری P با سری E سرورهای HP GEN10 می پردازیم.

hp

قابلیت HPE Smart Array SR SmartCache یکی از تفاوت های کنترلرهای سری P با سری E سرور های HP GEN10 به شمار می رود. اگر این قابلیت را فعال کنید می توانید از هاردهای پرسرعت SSD (Solid State Drives) به عنوان دستگاه ذخیره سازی روی سرور استفاده نمایید. اگر به اطلاعات بیشتری درباره حافظه های SSD نیاز دارید می توانید مقاله “حافظه SSD چیست و تفاوت آن با هارد HDD” را مطالعه کنید.

مزایای استفاده از قابلیت HPE Smart Array SR SmartCache

  • افزایش سرعت ذخیره سازی داده ها و اطلاعات
  • پشتیبانی شده توسط همه سیستم عامل ها بدون ایجاد تغییر در درایور و نرم افزارها
  • کمترین میزان تاخیر برای پردازش اطلاعات به وسیله برنامه های مختلف

اگر قابلیت HPE Smart Array SR SmartCache روی کنترلر سرور غیر فعال شده باشد دیگر نمی توانید از ویژگی هایی اعم از اضافه کردن هارد دیسک به آرایه، جابه جایی درایو منطقی، تغییر نوع آرایه، مهاجرت ار یک نوع RAID به RAID دیگر و افزایش پیشرفته فضای ذخیره سازی استفاده کنید.

برای بهره گیری از قابلیت Smart Array SR SmartCache بر روی کنترلرهای سری P باید باطری و لایسنس مربوط به آن و جود داشته باشد. این لایسنس روی کنترلر P816i-a موجود بوده و خرید آن ضرورتی ندارد.

تفاوت های کنترلرهای سری P با سری E سرور های HP GEN10 را بررسی کردیم، نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا