تجهیزات شبکه و دیتاسنتر

کانفیگ اولیه سوئیچ های سیسکو

کانفیگ اولیه سوئیچ های سیسکو

سیسکو یکی از بزرگ ترین تولید کننده هایی است که در زمینه تولید سوئیچ شبکه و روتر فعالیت می کند و راهکارهای تخصصی در پیاده سازی زیر ساخت مراکز داده ارائه می دهد. استفاده از سوئیچ ها نیازمند پیکربندی آن ها است. در این مطلب همراه ما باشید تا نحوه پیکربندی اولیه سوئیچ های سیسکو را را با استفاده از نرم افزار PUTTY بررسی کنیم.

آموزش کانفیگ اولیه سوئیچ های سیسکو

نرم افزار PUTTY یک نرم افزار رابط بین سوئیچ و ویندوز بوده و امکان پیاده سازی دستورات مورد نظر و پیکربندی سوئیچ را برای کاربر فراهم می کند.
برای شروع کار بایستی سوئیچ را از طریق پورت RJ45 یا پورت کنسول و با استفاده از کابل کنسول، به سیستم کامپیوتر خود وصل کنید. پس از آن می توانید با اجرای نرم افراز، مراحل کانفیگ اولیه سوئیچ های سیسکو را آغاز نمایید.
پس از اجرای نرم افزار PUTTY، قسمت Connection Type را روی گزینه سریال قرار دهید.

پیکربندی سوئیچ سیسکو

در قسمت Category، گزینه سریال را انتخاب کنید.

سوئیچ cisco
پس از آن که گزینه سریال را انتخاب کردید، تنظیماتی مربوط به نوع ارتباط با سریال را مشاهده خواهید کرد که در این حالت بایستی پورت COM را جهت فعالسازی فیلد Serial line to connect در وضعیت COM 1 انتخاب کنید.

سوئیچ سیسکو
پس از این مرحله، زمان مشخص کردن سرعت سوئیچ می باشد که باید بر اساس مدل سوئیچ انجام گیرد، برای مثال این سرعت برای سوئیچ های سری 300 یا 500 بهتر است برابر 115200 باشد.

تنظیم سرعت سوئیچ سیسکو

مطابق تصویر زیر، پس از تعیین سرعت، در فیلد خالی روبروی Data Bits عدد 8 و برای Stop Bits نیز عدد 1 را وارد کنید. 

کانفیگ سوئیچ سیسکو

برای گزینه های بعدی که Parity و Flow Control هستند، None را انتخاب نمایید.

تنظیم سوئیچ سیسکو
این مرحله نوبت به ذخیره سازی تغییرات و باز شدن رابط خط فرمان (CLI) می رسد. برای ذخیره تغییرات اعمال شده، از پنل سمت چپ به قسمت Session رفته در قسمت Session Saved پس از انتخاب یک نام دلخواه، با کلیک روی Save تغییرات را ذخیره کنید. برای باز کردن آن نیز می توانید گزینه Open را انتخاب نمایید.

آموزش پیکربندی سوئیچ سیسکو

پس از این که روی گزینه Open کلیک کردید، نام کاربری را وارد کنید، نام کاربری پیش فرض، Cisco می باشد. 

سیسکو

در آخر نیز یک رمز عبور یا پسورد برای سوئیچ خود انتخاب نمایید تا دسترسی کاربران دیگر را محدود کنید. رمز عبور پیش فرض، Cisco می باشد. 

سوئیچ های سیسکو

مقالات مرتبط: 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا