اخبار

کارت SAS EXPANDER چیست؟

کارت SAS EXPANDER چیست؟

تعداد رابط های اتصال SAS در حالت عادی محدود می باشد، ماژول گسترش دهنده SAS مانند سوئیچ شبکه عمل کرده و می توان با استفاده از آن از درایوهای SAS یا SATA بیشتری استفاده کرد. یک کارت SAS معمولا از یک یا دو رابط اتصالی بهره می برد، از این رو تنها می تواند قابلیت اتصال 4 یا 8 درایو را ارائه دهد. در واقع کنترلر می تواند با استفاده از کارت SAS EXPANDER از تمامی ظرفیت خود استفاده کند، با توجه به نوع کارت، حداکثر ظرفیت کنترلر معمولا 128 یا 256 هارد می باشد.

به عنوان مثال یک کارت کنترلر SAS را در نظر بگیرید که دارای دو رابط خروجی با محفظه هشت تایی معمولی SAS و دو ورودی می باشد، قادر به پشتیبیانی از هشت درایو است. اما استفاده از کارت توسعه SAS Expander موجب افزایش تعداد درایوها می شود. اتصال SAS Expander با کمک کابل MiniSAS صورت می گیرد. مجموعه مورد استفاده می تواند از یک محفظه هشت تایی کوچک تا محفظه 24 تایی بزرگ متغیر باشد. این در حالی است که امکان افزایش ظرفیت با اضافه کردن یک رابط دیگر به کارت کنترلر یا یک زنجیره اضافی از کارت SAS Expander در کنار مجموعه قبلی وجود دارد.

کارت SAS EXPANDER

پشتیبانی ازانواع RAID

کارت توسعه SAS Expander قادر به پشتیبانی از Raid می باشد که این مورد به کارت کنترلر شما وابسته است. اگر کارت کنترلر شما بتواند از رید پشتیبانی کند، بنابراین کارت SAS Expander نیز این توانایی را خواهد داشت. در صورتی که از کارت غیر Raid مانند HBA استفاده می کنید، می توانید از درایو جداگانه به روش JBOD بهره ببرید.

استفاده از کارت SAS EXPANDER در سرورهای اچ پی

کارت HPE SAS Expander که اکثرا روی سرورهای سری Proliant استفاده می شود، می تواند بیشتر از 8 درایو را برای استفاده کاربر فراهم کند. با این وجود هنگام اتصال به کنترلر Smart Array P440 (SA-P440) یا سایر کنترلرهای HPE Smart Array، فضا تا 24 محفظه درایو داخلی و امکان اتصال خارجی برای کابل پشتیبانی فراهم می گردد.

هم چنین بخوانید: تفاوت هارد های SAS و SATA

مزایای استفاده از کارت SAS EXPANDER

کارت توسعه SAS Expander امکان اتصال به تعداد زیادی از درایو را برای سرورها، کارت های کنترلر و حافظه جانبی فراهم می کند. این ماژول با بهره گیری از فناوری DataBolt، موجب افزایش زیرساخت های ذخیره سازی شده و کارایی برنامه های کاربردی و حجیم را بالا می برد. از سایر مزایای این ماژول توسعه می توان به افزایش انعطاف پذیری سرور، ارائه حداکثر ظرفیت ذخیره سازی در سرور، پشتیبانی از جدیدترین کنترلرها و درایوها، پشتیبانی از انواع سطوح رید بندی و عدم نیاز یه آداپتور به منظور تبدیل پورت داخلی و خارجی اشاره نمود.

شما می توانید کارت توسعه SAS expander و کابل مورد نیاز آن را با قیمت مناسب از شرکت دوبرکا خریداری نمایید. برای دریافت راهنمای بیشتر با شماره تلفن های  09195738079 – 77459713-021 – 77497509-021 در تماس باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا