قطعات و تجهیزات جانبیلپ تاپ و کامپیوتر

ریل کیت سرور چیست و چه کاربردی دارد؟

ریل کیت سرور ابزاری است که به منظور قرار دادن سرور درون رک مورد استفاده قرار می گیرد. ایجاد قابلیت دسترسی به سرور و سرویس دهی آسان به آن با استفاده از ریل کیت مناسب امکان پذیر است. از آن جایی که ریل کیت ها دارای تنوع بالایی هستند، انتخاب نا درست آن ها می تواند موجب بروز مشکلاتی شود که رفع آن ها نیازمند زمان و هزینه باشد. هر نوع ریلی برای هر نوع سروری مناسب نیست و هر ریل برای یک نوع سرور و رک طراحی شده است و به ابزار خاصی برای نصب نیاز دارد.

انتخاب درست ریل کیت می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های اولیه شده و خدمات مورد نظر را در اختیار شما قرار دهد. اما کدام ریل کیت مناسب است؟  برای یافتن جواب این سوال و آشنایی بیشتر با انواع ریل کیت سرور با ما همراه باشید.

وظیفه ریل کیت سرور چیست؟

ریل کیت وظیفه اتصال و نگهداری سرور درون رک را بر عهده دارد. رک به محفظه فلزی اطلاق می شود که تجهیزاتی مانند سرور، UPS، کابل و … درون آن قرار می گیرند. ریل کیت زمانی به کار می آید که می خواهیم تجهیزات سنگین مانند سرور را درون رک قرار دهیم. تجهیزات سبک برای قرار گرفتن در رک نیازی به ریل کیت ندارند. ریل کیت ها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک از آن ها مخصوص یک سرور و رک می باشند. بنابراین بایستی در هنگام خرید ریل کیت سرور به نوع رک، سرور و هم چنین نوع سوراخ های رک خود توجه کنید.

ریل کیت سرور به طور معمول از دو قطعه تشکیل می شود. قطعه اول که به شکل ثابت به پایه های رک وصل می شود و قطعه دوم نیز به بدنه سرور وصل می گردد.

هم چنین بخوانید: رید کنترلر چیست ؟

ریل کیت ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  • ریل کیت سرور کشویی

ریل کیت سرور کشویی

ریل کیت سرور کشویی یا Sliding rails موجب سرویس دهی آسان به سرور می شود، چرا که همانند کشو به بیرون کشیده می شود. شما با استفاده از ریل کیت سرور کشویی دیگر نیازی به جدا کردن سرور از رک ندارید.

  •  ریل کیت سرور ثابت

 ریل کیت سرور ثابت

ریل کیت ثابت یا Static rails انعطاف پذیری بالایی با انواع قفسه ها دارد اما شما نمی توانید با استفاده از آن مانند ریل کیت کشویی به آسانی به سرویس کردن سرور بپردازید و برای این کار باید سرور را از رک جدا کنید. این کار گاهی مشکل است. البته ریل کیت سرور ثابت در مقایسه با ریل کیت کشویی قیمت پایین تری دارد، چون مواد استفاده شده برای ساخت آن، کمتر است.

نصب ریل کیت سرور

  1. در ابتدا با استفاده از پیچ های تعبیه شده، ریل های داخلی را به لوازم دستگاه وصل نمایید.
  2. در این مرحله با استفاده از پیچ های تعبیه شده، ریل های خارجی را به رک وصل کنید.
  3. در مرحله آخر نیز بایستی دستگاه را به داخل رک حرکت دهید. توجه کنید قبل از انجام این کار، اهرم را به سمت پایین بیاورید.

خرید ریل کیت سرور

شرکت های زیادی در زمینه تولید ریل کیت فعالیت می کنند که شرکت HP یکی از این شرکت ها می باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار است و محصولات آن طرفداران زیادی در کل دنیا دارد. شرکت دوبرکا مجموعه گسترده ای از ریل کیت های سرور اچ پی را با قیمت مناسب و کیفیت تضمین شده در اختیار خریداران گرامی قرار می دهد که شما می توانید متناسب با نیاز خود یکی از آن ها را خریداری نمایید. برای خرید می توانید به سایت شرکت دوبرکا مراجعه کنید. چنان چه نتوانستید محصول مورد نظر خود را در سایت پیدا کنید می توانید با شماره تلفن های 09195738079 – 77459713-021 – 77497509-021 تماس بگیرید.

خرید ریل کیت سرور

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا