قطعات و تجهیزات جانبیلپ تاپ و کامپیوتر

راهنمای خرید موس پد گیمینگ

راهنمای خرید موس پد گیمینگ

ماوس پد موجب حرکت روان و دقیق ماوس می شود. ماوس پد گیمیبگ یکی از انواع پد های موجود در بازار می باشد که در ابعاد مختلف تولید می شود و عمدتا دارای کیفیت بالایی است. مواد به کار رفته در ساخت این ماوس پد ها به گونه ای است که مانع از افت کیفیت آن ها در طولانی مدت می شود. گیمرها و کاربران حرفه ای مشتریان ثابت ماوس پد های گیمینگ هستند.

برخی از ماوس پد های گیمینگ دارای نوار های LED  با رنگ های RGB هستند که این امر موجب زیبایی و جذابیت این نوع پد ها شده است.

انواع ماوس پدها از نظر مواد به کار رفته در ساخت

ماوس پد پارچه ای یکی از رایج ترین ماوس پد های موجود در بازار به شمار می رود. این نوع پد دارای یک لایه کامپوزیت لاستیکی می باشد که روی پارچه قرار گرفته است. این لایه بسیار انعطاف پذیر و نرم است، بنابراین موجب کاهش فشار به دست می شود. البته در ساخت ماوس پد از مواد دیگری مانند شیشه، پلاستیک، چوب، چرم و … نیز استفاده می شود.

هم چنین بخوانید: بهترین ماوس پد های گیمینگ

ماوس پد گیمینگ

راهنمای خرید موس پد گیمینگ: ابعاد

ماوس پد ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند. ماوس هایی که دارای حساسیت بالایی هستند نیازمند ماوس پد هایی در ابعاد کوچک هستند، چون این نوع ماوس ها جابجایی بسیار کمتری دارند. اما ماوس های با حساسیت کمتر به ماوس پد هایی در ابعاد بزرگ نیاز دارند، چون DPI آن ها پایین است و فضای بزرگتری را برای فعالیت می طلبند. گیمر ها و کاربران حرفه ای عمدتا از ماوس پد های بزرگ استفاده می کنند. بعضی از این ماوس پد ها به طور کامل روی میز کار قرار گرفته و کیبورد و ماوس شما را پوشش می دهند.

استفاده از ماوس پد ها در ابعاد بزرگ برای گیمر ها بسیار منطقی است، چرا که در مواقع حساس فضای بیشتری را برای انجام بازی در اختیار گیمر ها قرار می دهد و از سر خوردن و جابجایی کیبورد جلوگیری می کند.

معایب عدم استفاده از ماوس پد

بسیاری از کاربران کامپیوتر ترجیح می دهند که از ماوس پد استفاده نکنند و ماوس را مستقیما روی میز کار خود استفاده نمایند.

عدم استفاده از ماوس پد موجب کاهش دقت ماوس، پرش ناگهانی و عدم کنترل دقیق ماوس می شود. علاوه بر این، سطح میز موجب خراب شدن سطح زیرین ماوس شده و طول عمر مفید آن را کاهش می دهد.

از دیگر عواقب عدم استفاده از ماوس پد، ایجاد فشار به دست می باشد. سطح نرم ماوس پد موجب می شود که در صورت استفاده بلند مدت از ماوس، در مچ دست خود احساس خستگی نکنید. افرادی که مدت زمان زیادی را با کامپیوتر می گذرانند در صورتی که از ماوس پد استفاده نکنند، با آسیب و فشار در قسمت مچ دست خود روبرو می شوند.  

با مطلب راهنمای خرید موس پد گیمینگ با شما همراه بودیم. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگدارید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا