سرورهای فیزیکی

راهنمای خرید سرور هاستینگ

راهنمای خرید سرور هاستینگ

سرور چیست ؟ به سیستمی که با روش درخواست و پاسخ کار می‌کند و داده ها و منابع مورد نیاز مشتری را از طریق شبکه‌ اینترنت با آنان به اشتراک می‌گذارد ،سرور می‌گویند. هر سرور شامل پردازنده ، فضای دیسک سخت ، حافظه اصلی و پهنای باند است که در ادامه به آن‌ها پرداخته ایم . اگر شما کسب و کار اینترنتی دارید باید بدانید که سرور هاستیگ یک سرمایه گذاری برای کسب و کار شما است چرا که اگر شما مالک یک فروشگاه باشید ،  حتما نیاز به فضای امن و محافظت شده برای مدیریت گردش مالی مشتری های خود دارید . اگر شما هم به فکر خرید سرور هاستینگ هستید ، ما در این مقاله شما را برای خرید یک Server Hosting مناسب راهنمایی می‌کنیم . پس با ما همراه باشید.

سرور هاستینگ مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

گام اول در خرید سرور هاستینگ مناسب، تعیین نیازها می باشد. این که می خواهید از سرور هاستینگ به منظور میزبانی از یک سایت مشخص استفاده کنید یا می خواهید به عنوان فروشنده هاست به فعالیت بپردازید، در انتخاب شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

اگر منظور شما از خرید سرور هاستینگ، میزبانی از یک سایت است، بایستی یک سرور سبک خریداری کنید تا هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد و هم بتواند نیازهای شما را تامین کند. اما اگر هدف از خرید سرور هاستینگ، فروش هاست است، به سرورهای قدرتمندتر و به روزتری برای انجام فعالیت خود نیاز دارید.

حال که نیاز و هدف خود از خرید سرور هاستینگ را بررسی کردید، به برخی از ویژگی های بهترین سرور هاستینگ توجه کنید.

راهنمای خرید سرور هاستینگ: سرعت بالا

سرعت دسترسی به اطلاعات و داده ها یکی از ویژگی های مهم یک سرور هاستینگ خوب است. سرعت دسترسی پذیری به عوامل مختلفی وابسته است که در ادامه درباره بخش سخت افزاری آن صحبت خواهیم کرد.

  • پردازنده یا CPU

    راهنمای خرید سرور هاستینگ: پردازنده
    پردازنده‌های سرور با پردازنده‌های رایانه‌های شخصی تفاوت زبادی دارند. پردازنده‌های سرور معمولا برای مدیریت عملیات های  سنگین‌تر و پیچیده‌تر مانند: تبادل ایمیل‌‌ها ، اشتراک گذاری فایل‌‌ها ، تراکنش‌های پایگاه داده از راه دور  برای یک شرکت یا کارکنان و مشتریان ، وظایف محاسباتی و … طراحی شده‌اند . همچنین راه اندازی یک سرور هاستینگ نیازمند پردازنده ای با حداقل 4 هسته فیزیکی از پردازنده‌های سری زئون (Xeon) شرکت اینتل یا همتای آن، پردازنده سری Opteron  و EPYC از شرکت AMD می باشد.

  • هارد دیسک ذخیره سازی

    راهنمای خرید سرور هاستینگ : هارد دیسک

     یکی از عوامل مهم دیگری که در راهنمای خرید سرور هاستینگ باید به آن اشاره کنیم، هارد ذخیره سازی است.هارد دیسک سرور انبار همه داده ها و برنامه ها است  و ایمن بودن و پر سرعت بودن آن برای کاربران اهمیت زیادی دارد چرا که درایوها حاوی داده‌های زیادی هستند . سرورهای قدرتمند امروزی اکثرا از هاردهای  پرسرعت SSD و NVMe استفاده می کنند که می توانند 10 الی 20 برابر سرعت بیشتری را در مقایسه با هاردهای سیلندری قدیمی ارائه دهند.

  • پورت ارتباطی

پورت سخت افزاری شبکه در سرورها به طور معمول 100 مگابیت، 1 گیگابیت و 10 گیگابیت می باشد که پیشنهاد می شود یک پورت 1Gb را انتخاب نمایید، اما اگر مصرف بالایی دارید پورت 10Gb نیز انتخاب مناسبی می باشد، البته در  صورتی که مرکز داده ای که انتخاب می کنید بتواند پهنای باند مناسب را روی پروت 10Gb تامین نماید.

راهنمای خرید سرور هاستینگ: امنیت

فاکتور بسیار مهمی که در راهنمای خرید سرور هاستینگ باید مورد ارزیابی قرار گیرد، امنیت سرور است. اگر می خواهید بهترین سرور هاستینگ را خریداری کنید، بایستی به این عامل توجه ویژه ای داشته باشید. امنیت در سرورهای هاستینگ به بخش سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود. اگر می خواهید بهترین سرور هاستینگ را داشته باشید و به ارائه خدمات بپردازید، بایستی بدانید که شما مسئول اطلاعات حساس مشتریان خود هستید که کوچک ترین سهل انگاری در رابطه با آن ها می تواند خسارات بسیاری را برای شما به دنبال داشته باشد.

برای این که بتوانید امانت دار خوبی باشید و از امنیت داده های مشتریان خود به خوبی محافظت کنید، در ابتدا باید تهدیدات را بشناسید و پس از آن امنیت را روی سرور خود برقرار کنید. حملات DDOS یکی از خطرناک ترین حملاتی است که به تازگی در بستر اینترنت انجام می شود.  هدف از انجام این حملات از کار انداختن سرور یا شبکه به وسیله ده ها، صد ها یا چندین دستگاه با فرستادن ترافیک فیک به یک سرور می باشد. از این رو استفاده از فایروال سخت افزاری و آنتی دیداس سخت افزاری بر سر راه سرور بسیار مهم و حیاتی است.

راهنمای خرید سرور هاستینگ: نیروی برق مناسب

 

راهنمای خرید سرور هاستیگ:پاور سرور

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که در راهنمای خرید سرور هاستینگ باید به آن اشاره کنیم، تامین نیروی برق مناسب می باشد. منبع تغذیه مناسب یکی از الزامات سرور بوده و موجب ارائه عملکرد بهتر و افزایش طول عمر مفید آن می شود. شما می توانید با انتخاب منبع تغذیه مناسب برای سرور خود، از کارکرد درست قطعات تا مدت های طولانی اطمینان حاصل کنید.

آگاهی از میزان مصرف قطعاتی که برای سرور خود خریداری می کنید، لازمه خرید منبع تغذیه مناسب می باشد. شما می توانید این کار را با سرچ کردن قطعات انتخابی در اینترنت انجام دهید. برای مثال اگر کلیه قطعات انتخابی شما 800 وات مصرفی دارند، بایستی پاور سروری خریداری کنید که قدرت آن 1000 الی 1200 وات باشد.

راهنمای خرید سرور هاستینگ: سرور آکبند یا سرور استوک

تجربیات و شواهد نشانگر این هستند که سرورهای استوک گزینه مناسب تری خواهند بود، چرا که سرورهای آکبند قیمت بسیار بالاتری دارند. علاوه بر این، قطعات سرور به گونه ای ساخته می شوند که عمر آن ها بالاتر از 20 سال می باشد. بنابراین می توانید با اطمینان خاطر سرور و قطعات سرور استوک را با قیمت مناسب همراه با گارانتی و تضمین سلامت محصول، از شرکت دوبرکا خریداری نمایید.

بهترین سرور مناسب هاستینگ

اگر شما به دنبال بهترین سرور HP برای میزبانی وب هستید. بی تردید دو سرور HP DL380 G9 و سرور HP DL380 G10 بهترین و پرفروش ترین سرورهای موجود در جهان هستند.

سرور HP DL380 G9

سرور HP DL380 G9 یکی از پرفروش‌ترین‌ و معروف‌ترین سرور در ایران است. این سرور مجهز به 2 پردازنده‌ی  E5-260073/4 از پردازنده‌ی اینتل  و رم‌های DDR4 است . قابلیتی که این سرور را نسبت به دیگر سرور های نسل نهم HP بی‌رقیب می‌کند این اسن که می‌تواند از تعداد زیادی هارددرایوهای SSF یا LFF پشتیبانی کند.

سرور HP DL380 G10

عنوان یکی از بهترین سرورهای جدید در بازار را به خود اختصاص داده است و تا زمانی سرور نسل یازده وارد بازار نشده باشد ، بی‌رقیب خواهد ماند.این سرور از 3  ترابایت رم  DDR4 با سرعت 2933 MT/s  از نوع NVDIMM پشتیبانی می‌کند و همچنین  دوپردازنده‌ی زئون 28 هسته‌ای را در خود جای داده است که نتیجه‌ی همه این موارد سرعت بالا و قدرت زیاد این سرور است.

خرید سرور و قطعات سرور از شرکت دوبرکا

شرکت دوبرکا مجموعه کاملی از سرورهای اچ پی و قطعات سرور را در اختیار مشتریان گرامی قرار
می دهد. خرید سرور با کانفیگ آماده یا با کانفیگ درخواستی شما، از جمله خدماتی است که شرکت دوبرکا برای مشتریان خود تدارک دیده است اگر می خواهید سرور مناسب کسب و کار خود را خریداری نمایید و یا در این زمینه به راهنمایی نیاز دارید می توانید با کارشناسان شرکت دوبرکا با شماره تلفن های 09195738079 – 77459713-021 – 77497509-021 تماس بگیرید یا از طریق صفحه تماس با ما، با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.
همچنین دوبرکا خدمات پس از فروش فوق‌العاده‌ای هم برای مشتریان خود در نظر گرفته است. مانند – تعمیر سرور در محل، تعمیرات سرورهای HP، تعمیر سرور دل، تعمیر سرور IBM و تعمیرات سرور سوپرمیکرو، که در واحد خدمات و پشتیبانی سرور دوبرکا انجام می‌گیرد. شما می‌توانید برای ثبت درخواست تعمیر سرور از  دکمه زیر استفاده کنید ، کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن ، هماهنگی لازم را با شما انجام خواهند داد . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا