لپ تاپ و کامپیوترسرورهای فیزیکی

میکرو سرور چیست ؟

میکرو سرور ها را می توان نسخه کوچک سرور ها نامید. یکی از ویژگی بارز این سرور ها این است که در مقایسه با سرور های معمولی و بزرگ قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه تری دارند.

این سرور ها را می توان در مراکز داده ، اتاق سرور و شرکت ها و سازمان ها مورد استفاده قرار داد. در واقع با بهره گیری از این سرور ها می توانید هم توان پردازشی مورد نیاز خود را تامین نمایید و هم این که فضای کمتری را در محیط کسب و کار خود اشغال کنید.

البته انتخاب نوع سرور به عوامل مختلفی بستگی دارد که در میان آن ها می توان به نیازمندیهای یک کسب و کار اشاره کرد ، بنابراین کاربر می تواند با توجه به نیاز ها و مشاوره ای که از افراد متخصص در این زمینه می گیرد ، نوع سرور خود را انتخاب نماید.

بیتشر بخوانید : سرور چیست و چه کاربردی دارد ؟

خصوصیات میکرو سرور ها

مصرف کم و هزینه های مقرون به صرفه توان پردازشی میکرو سرور ها در مقایسه با سرور های معمولی کمتر است. اگر توان پردازش کمتر باشد گرمای کمتری نیز تولید می شود و از آن طرف هزینه هایی که باید برای سیستم خنک سازی پرداخت شود ، کاهش می یابد .

مصرف انرژی مستلزم پرداخت هزینه های زیاد است.

بازدهی و کارایی بالا

اتلاف کمتر پردازشگر در این نوع سرور موجب می شود که هنگام خرید و به دنبال آن نگهداری از میکرو سرور هزینه های سنگینی پرداخت نکنیم. این سرور ها برای کسب و کار های کوچک مناسب هستند.چرا که در آن ها ویژگی های غیر ضروری برای کار های کوچک حذف شده و می توانند کار های مربوط به کسب و کار کوچک را به شکل موثر تری نسبت به سرور های با سرعت بیشتر انجام دهند.

قابلیت اشتراک گذاری منابع

باید بگوییم این باور که میکرو سرور ها نمی توانند پردازش های سنگین را به خوبی انجام دهند ، چندان درست نیست. چرا که این سرور ها قادرند منابع خود را به اشتراک بگذارند که این امر موجب افزایش چند برابری سرعت پردازش می شود. این امر دلیل موفقیت میکرو سرور ها در تحلیل اطلاعات است و قابلیت اشتراک گذاری منابع در این سرور ها نقش بسیار تاثیر گذاری را بر عهده دارد. امکان ذخیره سازی اطلاعات تا ظرفیت 5 پتابایت بیشتر میکرو سرور ها حافظه های داخلی خود را مورد استفاده قرار می دهند . البته دارای اسلات های خارجی نیز هستند که کاربر می تواند به دلخواه خود ظرفیت ذخیره سازی را تا چند برابر افزایش دهد. با استفاده از اسلات های Moonshot 1500 نیز می توان ظرفیت ذخیره سازی را تا 45TB افزایش داد. که این حافظه ذخیره سازی قابلیت این را دارد که تا حجم 5 پتابایت افزایش یابد.

توان پردازش در میکرو سرور و سرور

طبق گزارشات YourPCUniverse سرور های میکرو 63 درصد هزینه ی راه اندازی کمتری در مقایسه با سرور های معمولی دارند و میزان انرژی مورد استفاده در آن ها 85 درصد کمتر از سرور های معمولی می باشد. با همه ی این ها چیزی که مهم است نیازمندی های شما می باشد که طبق آن می توانید سرور مورد نیاز خود را انتخاب نمایید. شاید این فکر به ذهن شما خطور کرده است که چند میکرو سرور به جای یک سرور تهیه کنید ، باید بگوییم شاید با این کار هزینه های کمتری پرداخت نمایید اما ممکن است نیاز شما به توان پردازشی از این طربق تامین نشود.

میزبانی وب سایت و هاستینگ

استفاده از میکرو سرور در میزبانی وب سایت ها یکی از استفاده های رایج از این سرور ها می باشد. کاربر می تواند با پرداخت هزینه های کم یک هاستینگ طراحی کرده و راه اندازی نماید. امروزه بیشتر شرکت ها و کمپانی های بزرگ نیز میکرو سرور ها را مورد استفاده قرار می دهند . که از این میان فیس بوک و ای بی ام از مشهور ترین آن ها می باشند.

برای مشاهده لیست قیمت سرور hp می توانید به قسمت فروشگاه مراجعه کرده و از بخش منوی سایت وارد دسته بندی سرورهای اچ پی شوید و سفارش خود را نیز بصورت آنلاین در سایت ثبت نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا