قطعات و تجهیزات جانبیلپ تاپ و کامپیوتر

تفاوت ماوس گیمینگ با ماوس معمولی

ویژگی های ماوس گیمینگ

تفاوت ماوس گیمینگ با ماوس معمولی

ماوس یکی از مهم ترین و مفید ترین ابزار ها برای کاربران کامپیوتر به ویژه برای گیمر ها است. بازی های ویدئویی نیازمند سرعت عمل بالا و دقت زیاد هسنتد از این رو انتخاب ماوس مناسب گیمینگ یکی از دغدغه های گیمر ها بوده و کار چندان آسانی نیست. در ادامه به بیان تفاوت ماوس گیمینگ با ماوس معمولی می پردازیم. با ما همراه باشید.

تفاوت ماوس های گیمینگ با ماوس های معمولی

ماوس های گیمینگ دارای تفاوت های اساسی با ماوس های معمولی نیستند. تفاوت این دو نوع، یکی در طراحی ظاهری آن هاست که ماوس های گیمینگ دارای LED های رنگی و دکمه های بیشتری هستند و دیگری در دقت بالای سنسور های نوری یا لیزری، وزن سبک تر، قابلیت شخصی سازی بالاتر و طراحی متناسب آن ها می باشد.

امکان تنظیم میزان سرعت و حساسیت ماوس های گیمینگ به وسیله ی دکمه هایی که در محل قرار گیری انگشت شست تعبیه شده اند، وجود دارد. این ماوس ها دارای کابل های بلندی هستند بنابراین می توانید با افزایش یا کاهش وزنه، وزن ماوس را تغییر دهید.

ماوس گیمینگ

در واقع بنیادی ترین تفاوت ماوس گیمینگ با ماوس معمولی در عملکرد، قابلیت شخصی سازی آن ها می باشد. کاربر قادر است همه چیز را در ماوس های گیمینگ شخصی سازی کند؛ این شخصی سازی شامل مواردی مانند رنگ های RGB، وزن ماوس و حتی حساسیت DPI است.

هم چنین بخوانید: تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی

تنظیم حساسیت DPI ماوس گیمینگ و شخصی سازی آن

به تعداد نقطه ها در ازای هر اینچ DPI یا Dots per inch گفته می شود. میزان DPI به میزان حساسیت نشانگر ماوس نسبت به دست شما اشاره می کند. برای مثال اگر DPI ماوس بالا باشد و شما دست خود را کمی حرکت دهید خواهید دید که اشاره گر ماوس به اندازه نصف نمایشگر حرکت کرده است. نا گفته نماند که بیشتر ماوس های معمولی نیز دارای قابلیت تنظیم و شخصی سازی DPI هستند اما انعطاف پذیری آن ها را نمی توان با ماوس های گیمینگ مقایسه کرد. ماوس گیمینگ ریزر یکی از بهترین و انعطاف پذیر ترین ماوس ها از نظر شخصی سازی است.

تفاوت موس گیمینگ و معمولی در دوام و ماندگاری

مواد به کار رفته در ساخت و تولید ماوس های گیمینگ بهتر از موادی است که در ساخت ماوس های معمولی به کار گرفته شده است، به همین دلیل ماوس گیمینگ دارای دوام بیشتری می باشد. البته قیمت ماوس های گیمینگ نیز در مقایسه با ماوس های معمولی بالاتر است، از این رو طول عمر بیشتر آن، امری طبیعی می باشد.

تفاوت موس گیمینگ و معمولی در دوام و ماندگاری

 

تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی در پاسخگویی

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید یک ماوس گیمینگ باید به آن توجه شود، نحوه پاسخگویی آن است که اصطلاحا Polling rate یا نرخ سرکشی نامیده می شود. نرخ سرکش با هرتز اندازه گیری می شود و اکثرا در ماوس های معمولی به آن اشاره نمی گردد. این نرخ در ماوس های گیمینگ بالاتر است، از این رو عملکرد آن ها نیز سریع تر می باشد و می تواند شما را در انجام بازی بهتر یاری کند.  البته توجه داشته باشید که افزایش میزان سرکشی، کار کامپیوتر را سخت تر کرده و فشار وارد شده به آن را افزایش می دهد.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم به بیان تفاوت موس گیمینگ و ماوس معمولی بپردازیم. به طور کلی وجود یک ماوس گیمینگ خوب برای انجام بازی بهتر و با کیفیت تر بسیار مهم و حیاتی است. ماوس های گیمینگ هم از نظر ظاهری و هم ساخت و عملکرد با ماوس های معمولی فرق دارند. در واقع این ماوس ها برای استفاده روزانه طراحی نشده اند، اما اگر به دنبال یک ماوس با کیفیت هستید که به آسانی بتواند کار های روزمره شما را انجام دهد، خرید یک ماوس گیمینگ بهترین و عقلانی ترین کار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا