سرورهای فیزیکیلپ تاپ و کامپیوتر

تفاوت سرورهای بازی با وب سرورها

سرور های بازی چه تفاوتی با وب سرور ها دارند؟

تفاوت سرورهای بازی با وب سرورها 

در دنیای امروز که روز به روز شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم، صنعت بازی های آنلاین از این پیشرفت جا نمانده و به یکی از صنعت های بسیار محبوب و پر طرفدار تبدیل شده است، به گونه ای که از زمان شروع به فعالیت تا به امروز پیشرفت چشمگیری داشته و به یکی از دغدغه های روزمره بسیاری از افراد جامعه تبدیل گشته است. در واقع بازی های آنلاین امکان برقراری ارتباط بین افراد در نقاط مختلف جهان را به منظور انجام بازی با یکدیگر فراهم نموده است.

تعریف سرور بازی

سرور های بازی نیز عملکردی مشابه سایر سرور ها دارند اما بسیار قدرتمند تر هستند. بهترین پاسخ این است که سرور بازی تقریباً شبیه هر سرور دیگری می باشد. با این حال بزرگترین تفاوت بین سرورهای بازی و سرورهای دیگر این است که این نوع سرورها بسیار قدرتمندتر هستند. بازی های MMO به دلیل محبوبیت بالایی که دارند موجب پیشرفت چشم گیر خود و هم چنین فناوری پهنای باند شده اند، همین امر موجب می شود تا این بازی ها به سرور های قدرتمند نیاز داشته باشند.

سرور های بازی باید دارای پردازشگر قدرتمند و محیط ذخیره سازی و پهنای باند بسیار بالایی باشند. البته تنها قدرتمند بودن برای سرور های بازی کافی نیست، میزان تاخیر نیز در این سرور ها باید بسیار پایین باشد در غیر این صورت کاربردی ندارند. این مورد یکی دیگر از تفاوت سرورهای بازی با وب سرورها محسوب می شود. 

تعریف سرور بازی

تفاوت سرور های بازی با سایر سرور ها

تفاوت عمده سرور های بازی با سرور های دیگر در نوع عملکرد آن ها است. عملکرد این نوع سرور ها باید بسیار قدرتمند تر و درجه یک باشد، تنها در این صورت می توانند پاسخگوی حجم باری گیمر های سراسر دنیا باشند. برخی از گیمر ها به صورت شبانه روزی به انجام بازی در این سرور ها می پردازند، از این رو نباید در عملکرد این نوع سرور ها خللی وجود داشته باشد.

وجود مشکل و اختلال پی در پی در سرور های بازی موجب می شود که کاربران دیگر سراغ آن ها نروند، بنابراین ثبات و عملکرد بسیار بالا باید سرلوحه کار سرور های بازی باشد. هم چنین این نوع سرور ها باید دارای ظرفیت بالا و پردازش داده ها صوتی بوده و پردازشگر آن ها دارای قدرت بسیار بالایی باشد. قدرت سرور های بازی به دلیل تحمل بار گرافیکی بالا از سایر سرور ها بیشتر است. سایر تجهیزات سرور های بازی مانند حافظه رم، هارد دیسک های SSD و… نیز پیشرفته تر از سرور های عمومی می باشند.

تفاوت سرور های بازی با سایر سرور ها

موارد حائز اهمیت در سرور های بازی عبارتند از، کارایی، پایداری و پهنای باند بالا، امکان به روز رسانی سیستم و راه اندازی فایروال ها و قابلیت بهینه سازی.

فاکتور هایی که باید در در انتخاب سرور بازی در نظر گرفته شوند عبارتند از، تعداد کاربران در لحظه، بودجه اختصاص یافته، منابع مورد نیاز و میزان پایداری سرور.

در نهایت باید بگوییم که سرور های اختصاصی بهترین انتخاب برای بازی می باشند. البته سرور های مجازی نیز با توجه به نوع گیم و هم چنین تعداد کاربران می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

امیدواریم مقاله “تفاوت سرورهای بازی با وب سرورها” مفید واقع شده باشد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا