سرورهای فیزیکی

منظور از سرور استوک چیست؟

منظور از سرور استوک چیست 

سرور استوک چیست

سرور‌های با کیفیت از قیمت بالایی برخوردار هستن در اینجا اگر افراد یا کمپانی‌ها نتوانند خریداری کنند سرور استوک می‌تواند جایگزین خوبی باشد. از ویژگی‌های خوب این سرورها می‌توان به مقرون‌ به‌ صرفه بودن آن اشاره کرد. می‌توان با قیمت پایینی سروری با کافینگ مناسب خریداری کرد و نیاز به سرمایه‌ بالا نخواهید داشت. ما در این مقاله قصد داریم به سرور های استوک بپردازیم، با ما همراه باشید.  

مزایای استفاده از سرور استوک  

سرورهای استوک از نظر عملکرد هیچ تفاوتی با سرورهای نو ندارند توصیه ما این است که قبل از هر اقدامی در این زمینه، نیاز خود را بسنجید و بودجه خود را فراهم کنید. توجه داشته باشید که باید در هنگام انتخاب و خرید به هیچ عنوان کیفیت را به  کمیت ارجعیت ندهید. پرداخت هزینه‌ای بیشتر برای خرید یک سرور باکیفیت در طول زمان باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد. این باور درست است که در این حوزه خرید سرور استوک در مقایسه با سرور نو،  به نوعی سرمایه گذاری به شمار می رود و می تواند در طولانی مدت بسیاری از هزینه‌های شما را کم کند.

عملکرد مناسب

قطعا سرورهای دست دوم می توانند عملکردی مشابه سرورهای نو داشته باشند. زیرا مدت زمان زیادی از کارکرد آن ها نمی گذرد. جالب است بدانید که در برخی از مواقع، شاهد عملکرد بهتر سرورهای دست دوم نسبت به نو بوده‌ایم. پیکربندی صحیح نقش مهمی در عملکرد مناسب سرورها دارد. پیکربندی به منظور استفاده درست از هارد، سی پی یو و سایر قطعات انجام می شود.

بیشتر بخوانید : تفاوت سرور و کامپیوتر

جایگزین سرور 

در برخی از مواقع ممکن است سروری که در اختیار دارید نیاز به جایگزین کردن برخی از قطعات داشته باشد. در این شرایط گزینه‌های مختلفی در اختیار خواهید داشت که یکی از آن‌ها سرور استوک می‌باشد. تعویض بعضی از قطعات نیازی به دانش تخصصی ندارد و به دست افراد مبتدی نیز انجام می پذیرد.

قابل اعتماد

داده‌های شما ارتباط مستقیمی با عملکرد سرور دارد و بروز هر ایرادی می‌تواند بیزینس شما را به خطر بیندازد. اغلب فروشندگان سرورهای خود را دائما چک می‌کنند و سلامت قطعات را از جوانب مختلف بررسی می‌کند همچنین می‌توانند سلامت محصول یا گارانتی آن را تضمین کنند.

معایب استفاده از سرور استوک  

البته که نمی‌توان این سرورها را بی‌نقص دانست. بخصوص اگر قصد خرید مدل‌های خیلی قدیمی را داشته باشید باید بدانید که شما امکان ارتقاء مطلوبی ندارید. از طرف دیگر مرکز فروش سرور hp باید مدلی را به شما پیشنهاد کند که بتوان از خصوصیات امنیتی و نرم‌افزاری و پشتیبانی شرکتی آن استفاده کرد. معمولاً سرورهای نیم‌سوز، مدل‌هایی که به دلیل نوسان برق تعمیر شده‌اند، عمر مفیدی نخواهند داشت.

همین‌طور سرورهای دست‌دومی که توسط لیبل‌ها و برندهای No Name و نا آشنا ساخته شده باشند نیز معمولاً عمر کوتاهی دارند و به‌زودی از رده ‌خارج خواهند شد.

مشکل بعدی که در مورد این سرورها وجود دارد عرضه بدون گارانتی شرکت‌های نمایندگی است، معمولاً این محصولات توسط فروشندگان شخص ثالث تضمین کیفی می‌شوند که در این وضعیت باید حتماً از خدماتی که شرکت فروشنده سرور به شما ارائه می‌دهد مطمئن شده و سپس محصول را سفارش دهید.

موارد مهم در هنگام خرید سرور استوک
موارد مهم در هنگام خرید سرور استوک

تجهیزات سرورها بسیار قیمت بالایی دارند که از نوع تجهیزات شبکه محسوب می شوند. سرورها باید دائما روشن باشند. به همین دلیل باید از کیفیت بسیار بالایی داشته باشند تا طول عمر آن‌ها کاهش پیدا نکند. منظور از سرورهای استوک، سرورهایی است که قبلا استفاده شده‌اند و توسط صاحبین قبلی فروخته شده اند. در ادامه مطلب ویژگی‌های مهم برای خرید سرور را معرفی خواهیم کرد.

سالم بودن

استوک سرور از قسمت و اجزای مختلفی تشکیل شده است که می‌توان به منبع تغذیه، پاور، فن یا سیستم خنک کننده، ماژول‌ها و … اشاره کرد. در هنگام خرید سرور استوک باید تمام اجزا را بررسی کنید و از سلامت آن‌ها مطمئن شوید. در صورتی که این قطعات دچار ایراد، فرسودگی و … باشند از خرید آن امتناع کنید. زیرا صرفه اقتصادی ندارد که بتوان تجهیزات خراب را خریداری کنید.

امکان استفاده از لوازم الکترونیکی پرقدرت

 از مشخصات دیگر استوک سرور این است که به وسیله آن می توانید از لوازم الکترونیکی کارآمد و پرقدرت استفاده کنید. همچنین زباله‌های الکترونیکی به کمترین میزان خود می‌رسند. امروزه که عصر ارتباطات و تکنولوژی به حساب می آید زباله‌های الکترونیکی به عنوان یک تهدید برای محیط زیست محسوب می شود. به این خاطر توصیه ما این است که تا جایی که ممکن است از روش‌هایی به منظور کاهش حجم این زباله‌ها استفاده شود. علاوه بر آن امکان تعویض قطعات و جایگزینی آن‌ها در استوک سرور امکان پذیر است.

پرفروش ترین سرورهای استوک موجود در بازار ایران 

در اینجا می‌خواهیم پرفروش‌ترین و مناسب‌ترین سرور‌های استوک موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنید.

HP ProLiant

HP از کد گذاری خاصی برای نام گذاری سرورهای ProLiant بهره می برد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.به عنوان مثال HP ProLiant DL380 G8 نام یکی از سرورهای محبوب این شرکت است . در رابطه با کدگشایی نام مدل های مختلف ، حروف پس از ProLiant معرفی کننده سایز سرور کارکرده HP هستند.

سرور dl  استوک بیانگر این است که سرور مناسب جایگذاری در رک می باشد که موجب می شود بین قدرت پردازشی و تراکم فیزیکی ، تعادل برقرار شود . سرورهای استوک مدل DL ، از ابعاد متوسطی برخوردارند و ارتقاء قدرت پردازشی آن بسیار ساده و اقتصادی خواهد بود . این سرورهای محبوب ، در شرکت های متوسط و بزرگ استفاده می شوند ؛ زیرا با استفاده از یک واحد مدیریتی ، منابع زیادی از سرورهای دست دوم در کنار هم قابل استفاده خواهند بود . الیته باید گفت جایگزین های بیشتری از مدل های این سرور استوک است که ادامه به آن می پردازیم.

سرور استوک hp g7

سرور استوک hp g7

سرور استوک hp g7 :در واقع گذری است که از نسل ششم سرور های hp داشته‌ایم.باید در نظر داشته باشیم که این محصول با توان پردازشی بسیار بالایی که دارد میتواند پردازنده های Intel Xeon E5600 و Intel Xeon X5600 را پشتیبانی کند و حداکثر 12 هسته پردازشی را برای کار خواهد داشت.همچنین 384 گیگابایت حداکثر میزان RAM این محصول شناخته میشود و در کنار آن کارت شبکه دو درگاهی اترنت باعث میشود تا بتوانیم این سرور را به راحتی شبکه کرده و از آن استفاده داشته باشیم.

اگر چه امروزه نسل های جدید تر سرور های HP منتشر شده که از نظر بازخورد و توانایی ، عملکرد بهتری دارند اما بخاطر قیمت مناسبی که این سرور دارد میتوان یکی از انتخاب ها برای کارشناسان شبکه باشد که با مقدار بودجه مجموعه خود بتوانند سروری تهیه کنند که با کمترین قیمت بیشترین بازدهی را داشته باشد.

سرور استوک hp g8

سرور استوک hp g8

سرور استوک اچ پی g8 hp : نیز برای استفاده از چیپست اینتل سری Intel Xeon E5-2600 آماده شده است و هر دو نسخه یک و دو این مدل چیپست را میتوانید بر روی این سرور نصب نمایید.در این سرور از سه اسلات PCIe استفاده میشود و شما میتوانید حداکثر استفاده را از این محصول داشته باشید. و انواع کارت های خود را به راحتی اضافه کنید.همچنین در هر سوکت پردازنده، چهار کانال برای RAM وجود دارد و از این روی امکان نصب تا 24 اسلات رم در این محصول وجود خواهد داشت.

سرور استوک hp g9

سرور استوک hp g9

سرو استوک hp g9 شما را قادر خواهد کرد که از چیپست های اینتل سری C610 استفاده داشته باشید. در واقع این عامل یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث میشود این نمونه سرور hp بیشترین میزان توجه را در بازار به خود جذب کند. و نسبت به g8 در قیمت در تاور 360 خیلی ارزنده می باشد. و از همه مهم تر اینکه شما در سرور اچ پی g9 می توانید RAM با حافظه تا 128 گیگابایت از نوع DDR4 را بر روی این محصول نصب کرده و از آن استفاده داشته باشید. بیشترین Cache مورد انتظار بر روی این سرور برابر با 55 مگابایت بوده و همچنین امکان نصب SSD تا حداکثر 3 ترابایت حافظه را میتوان از دیگر ویژگی‌های این محصول بیان نمود. لذت استفاده از سرور پر قدرت و مورد اطمینان g9 خیال خیلی از افرادی که قصد خرید سرور استوک اچ پی را دارند رو راحت میکند.

خرید سرور استوک g9

سخن پایانی

ما در این مقاله به موضوع سرور استوک و مزایا و معایب آن ها پرداختیم.در پایان چند نکته حائز اهمیت را به شما عزیزان گوشزد می کنیم.
قیمت سرور نو و استوک را همیشه مقایسه کنید.حتما قطعات مناسب با کسب و کار خود را مشخص کنید و برای سرور استوک تهیه کنید.سرور استوک را از یک فروشگاه یا فروشنده ی معتبر و منصف خریداری نمایید.سرور استوک برند های به نام را خریداری نمایید مانند HP و DELL و…در پایان از شما عزیزان سپاس گزاریم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید. امیدواریم شما را کمک کرده باشیم .
اگر تجربه ی استفاده از سرور استوک دارید ، با ما در قسمت نظرات میان بگذاری، همچنین منتظر سوالات و نظرات شما دوستان هستیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا