خودرو، ابزار و تجهیزات صنعتی

DVR خودرو چیست؟

DVR خودرو چیست؟

دستگاه ضبط کننده دیجیتال یا Digital Video Recorder که به اختصار DVR نامیده می شود، وظیفه ذخیره سازی تصاویر را به صورت دیجیتال بر عهده دارد و می تواند تصاویر را روی دیسک سخت، کارت حافظه SD و … ذخیره نماید.

این دستگاه ها به طور معمول دارای 4 ورودی دوربین هستند. تصاویری که از دوربین به دستگاه DVR خودرو فرستاده می شود، با توجه به کیفیت دوربین، حجم متفاوتی دارد. در واقع وظیفه DVR خودرو فشرده سازی تصاویر دریافتی از دوربین و ذخیره سازی آن ها با فرمت های استاندارد در حافظه جانبی دستگاه می باشد.

کاربرد DVR خودرو

دستگاه دی وی آر نیز مانند دوربین خودرو به عنوان ابزار پایش خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت اصلی DVR خودرو با دوربین خودرو این است که محدودیت های موجود در دوربین های خودرو در دستگاه دی وی آر خودرو وجود ندارد.

ویژگی های DVR خودرو

شما می توانید با استفاده از دستگاه دی وی آر خودرو قابلیت های بسیاری را در اختیار داشته باشید که از جمله آن ها عبارتند از:

  • جلوگیری از کلاه برداری و سوء استفاده افرادی که می خواهند با صحنه سازی تصادف از شما اخاذی کنند.
  • در صورت تصادف و مقصر نبودن می توانید مدرکی بر بی گناهی خود در اختیار داشته باشید.
  • می توانید کسانی را که سعی دارند به خودرو شما آسیب بزنند، دستگیر کنید.
  • زمانی که خودرو خود را در اختیار فرد دیگری قرار می دهید، می توانید آن را تحت نظر داشته باشید.
  • در مسافرت ها و گردش های خود می توانید تصاویر به یاد ماندنی و خاطره انگیزی را ثبت و ضبط نمایید.
  • و …

هم چنین بخوانید: DVR دوربین مداربسته

پیش تر اشاره کردیم که محدودیت های دوربین مداربسته در دستگاه دی وی آر وجود ندارد. در ادامه می خواهیم به بررسی این محدودیت ها بپردازیم.

دستگاه DVR خودرو به صورت نامحسوس در خودرو جاسازی می شود و تنها مالک خودرو از محل قرارگیری آن اطلاع دارد.

در DVR خودرو بر خلاف دوربین های خودرو، محدودیت تعداد دوربین وجود ندارد. به طوری که می توان 4 عدد دوربین را به دستگاه متصل کرده و محیط بیشتری از اطراف و داخل خودرو را تحت پوشش قرار داد.

دی وی آر ماشین

شما می توانید با توجه به بودجه و متناسب با نیاز خود، دوربینی را که می خواهید به دستگاه دی وی آر وصل کنید، انتخاب نمایید. ممکن است به دوربین های با کیفیت بالا با قابلیت دید در شب نیاز داشته باشید یا دوربین های مقرون به صرفه تر با کیفیت متوسط را انتخاب کنید.

هم چنین دوربین های دستگاه های دی وی آر بر خلاف دوربین های خودرو اندازه کوچکی دارند و به عبارتی دیگر جلب توجه نمی کنند و به صورت نامحسوس می توان از آن ها به منظور فیلم برداری از داخل و بیرون خودرو استفاده نمود.

از سایر مزایای دستگاه DVR خودرو می توان به امکان ذخیره سازی تصاویر بیشتر اشاره کرد. به طوری که با استفاده از یک مموری 256 گیگابایت می توانند حدودا 4 روز فیلم برداری کنند و بعد از پر شدن حافظه دستگاه به صورت خودکار فیلم های قدیمی تر را پاک کرده و تصاویر جدید را جایگزین می کنند.

بعضی از دستگاه های دی وی آر خودرو از قابلیت اتصال به اینترنت و WIFI پشتیبانی می کنند که می توان با استفاده از این قابلیت، تصاویر را در بستر اینترنت انتقال داد. هم چنین می توان تصاویر را به صورت زنده و آنلاین در تلفن همراه هوشمند و یا کامپیوتر مشاهده نمود.

قابلیت جی پی اس (GPS) یا مکان یابی نیز در برخی از مدل های دی وی آر خودرو وجود دارد که امکان اطلاع از محل خودرو و مسیرهای طی شده را برای کاربر فراهم می کند.

هم چنین شما می توانید با استفاده از پورت خروجی تصاویر تعبیه شده در دستگاه DVR خودرو، تصاویر دوربین ها را در نمایشگر خود مشاهده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا