دوربین مداربستهسیستم‌های امنیتی و حفاظتی

دوربین مداربسته ضد ضربه یا Vandal Proof چیست؟

دوربین مداربسته ضد ضربه یا  Vandal Proof

زمانی که دوربین مداربسته را در جایی نصب می کنیم، به خصوص در محیط های بیرونی، باید بدانیم که ممکن است دوربین در معرض آسیب ها و ضربات فیزیکی قرار گیرد، به همین دلیل مقاومت دوربین مداربسته در برابر ضربه بسیار حائز اهمیت است. چون ممکن است در صورت ضربه دیدن دوربین مداربسته، تصاویر ضبط شده از بین برود. این امر گویای اهمیت دوربین مداربسته ضد ضربه می باشد. در ادامه به ویژگی ها و کاربرد دوربین مداربسته ضد ضربه اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته ضد ضربه یا Vandal Proof چیست؟

عبارت وندال پروف یا Vandal Proof  در بین اکثر مردم به دوربین هایی گفته می شود که دارای بدنه فلزی هستند. این نوع دوربین ها از بدنه بسیار مقاومی ساخته شده اند که در مقابل ضربات فیزیکی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. از دوربین های مداربسته ضد ضربه می توان در ایستگاه راه آهن، سایت های نظامی، پارکینگ ها و … استفاده نمود.

توجه داشته باشید که دوربین مداربسته ضد ضربه در برابر گلوله و نارنجک هیچ مقاومتی ندارد و به شدت آسیب پذیر است. بنابراین برای محافظت از دوربین مداربسته در برابر گلوله بایستی از پوشش های ضد گلوله یا Bullet Proof استفاده کنید.

هم چنین بخوانید: دوربین مداربسته دید در شب رنگی یا Starlight چیست و چه کاربردی دارد؟

استاندارد IK یا وندال پروف چیست؟

استاندارد IK که به عنوان شاخص Vandal Resistant Rating است، نشانگر میزان مقاومت دوربین مداربسته در برابر ضربه می باشد. عددی که در کنار شاخص IK قرار می گیرد (0 تا 10)، میزان مقاومت در برابر ضربه را نشان می دهد. هر چه این عدد بزرگتر باشد، میزان مقاومت دوربین در برابر ضربه افزایش می یابد.  

در واقع عبارت وندال پروف یا Vandal Proof بدنه دوربین مداربسته به معنای پشتیبانی دوربین از استاندارد IK می باشد. دوربین های مداربسته ضد ضربه به گونه ای طراحی شده اند که در مقایسه با دوربین های مداربسته معمولی بسیار مقاوم تر هستند. بنابراین لازمه نصب دوربین مداربسته در محیط های بیرونی و فضاهای باز، مقاومت آن در برابر ضربه، رطوبت و گرد و غبار می باشد.

جدول استاندارد IK دوربین مداربسته

درجه بندی IK انرژی ضربه برحسب ژول جرم وزنه برحسب کیلوگرم فاصله وزنه از محفظه بر حسب میلیمتر
IK01 0.14 0.25 56
IK02 0.2 0.25 80
IK03 0.35 0.25 140
IK04 0.5 0.25 200
IK05 0.7 0.25 280
IK06 1 0.25 400
IK07 2 0.5 400
IK08 5 1.7 300
IK09 10 5 200
IK10 20 5 400

ویژگی دوربین مداربسته ضد ضربه

بدنه برخی از دوربین های مداربسته ضد ضربه با رنگ الکترواستاتیک کوره ای پوشش داده می شود که استانداردترین روش برای رنگ بدنه دوربین مداربسته ضد ضربه می باشد. چون اگر بدنه دوربین با این رنگ پوشانده نشود، با گذشت زمان دچار ریختگی می شود.

از آن جایی که دوربین مداربسته بایستی در برابر ضربه و خرابکاری دارای مقاومت بالایی باشد، پس کابل کشی آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد. کابل کشی این دوربین ها از داخل دیوار عبور می کند تا امکان قطع شدن کابل وجود نداشته باشد و امنیت آن افزایش یابد. دوربین مداربسته ضد ضربه از موادی ساخته شده است که باز کردن و دسترسی به تنظیمات آن نیز کار آسانی نیست.

کاربرد دوربین مداربسته ضد ضربه

دوربین های مداربسته ضد ضربه اصولا در مناطق بیرونی ساختمان ها، محل های حساس و فوق امنیتی، زندان ها و محیط هایی مانند استادیوم که احتمال خشونت در آن ها وجود دارد، بسیار کاربردی می باشد.

شما می توانید انواع دوربین مداربسته را با قیمت مناسب و به صورت اورجینال از شرکت دوبرکا خریداری نمایید. برای خرید کلیک کنید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا