لپ تاپ و کامپیوترقطعات و تجهیزات جانبی

تفاوت حافظه buffered و unbuffered

تفاوت حافظه buffered و unbuffered

همه ی ما می دانیم که انتخاب حافظه و سایر تجهیزات به نیاز ها و نوع مصرف کاربر بستگی دارد ، بنابراین باید محصولی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز ها و هم‌چنین متناسب با مصرف شما باشد. 

در این مقاله به مقایسه رم های buffered و unbuffered می پردازیم ، با ما همراه باشید.

حافظه ی Unbuffered چیست ؟

نام های دیگر این نوع حافظه ها ، حافظه های unregistered یا udimm می باشد . اما چرا این نام را برای این نوع رم در نظر گرفته اند ؟ چون که بین DRAM و کنترل کننده حافظه رجیستری صورت نگرفته است. 

این موضوع باعث می شود که DRAM به صورت مستقیم با کنترل کننده حافظه در ارتباط باشد. این یکی از تفاوت های حافظه Registered و unbuffered است که باعث کارایی بیشتر حافظه های رجیستر نشده در مقایسه با حافظه های  Buffered/Registered شده است.

 

ذکر این نکته ضروری است که وقتی رجیستری بین DRAM و کنترل کننده حافظه انجام نمی گیرد ، بار الکتریکی بیشتری انباشته شده و در نهایت اطلاعات و داده هایی که روی حافظه ذخیره می شوند امنیت کمتری دارند.

حافظه ی Buffered/Registered چیست ؟

در این نوع حافظه بر خلاف حافظه های unbuffered یک رجیستری بین DRAM و کنترل کننده ی حافظه انجام می گیرد. این رجیستری باعث می شود که بار الکتریکی انباشته شده روی کنترل کننده کم شده و اطلاعات و داده های ذخیره شده از امنیت و پایداری بیشتری برخوردار باشند. 

میزان بار الکتریکی انباشته شده یکی دیگر از تفاوت های حافظه buffered و unbuffered می باشد.

از این نوع حافظه ها بیشتر روی سرور ها و ورک استیشن ها استفاده می کنند.

نتیجه می‌گیریم که : 

به صورت کلی می توانیم بگوییم که حافظه ی Buffered/Registered برای استفاده روی سرور و ورک استیشن ها مناسب هستند چرا که امنیت و پایداری داده ها و اطلاعات در آن ها بیشتر است.

حافظه های unbuffered نیز برای سرور های اقتصادی و هم‌چنین سیستم های خانگی مناسب می باشند.

امیدواریم مقاله «تفاوت حافظه buffered و unbuffered» مفید باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا