سرورهای فیزیکیلپ تاپ و کامپیوتر

انواع کاربری سرور ها

معرفی انواع کاربری سرور ها

کارایی و عملکرد سرور های مختلف، متفاوت است. اکثر سرور ها اختصاصی بوده و فعالیت های خارج از وظیفه اصلی خود را انجام نمی دهند. با ما همراه باشید تا با انواع سرور ها و کاربری آن ها بیشتر آشنا شوید.  

سرور میزبانی وب یا هاستینگ

سرور وب به کامپیوتری گفته می شود که وظیفه پاسخگویی به درخواست های صفحات یا فایل های HTML را بر عهده دارد. به برنامه ای که به محتوای وب جواب می دهد، کاربر گفته می شود. در واقع مرورگر وب کاربری است که وظیفه آن درخواست فایل های HTML از وب سرور می باشد.

سرور میزبانی وب یا هاستینگ

سرور پست الکترونیکی

MAIL SERVER ها یا سرور های پست الکترونیکی نیز همانند وب سرور ها، مهم و همه گیر می باشند. سرور پست الکترونیکی به منظور انتقال و ذخیره ایمیل ها به وسیله ی شبکه های محلی (LAN)، شبکه های بی سیم (WAN) و اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند.

سرور پست الکترونیکی

سرور منبع باز

در مبحث فناوری اطلاعات، سرور منبع باز یکی از بخش های مهم به شمار می رود.

سرور منبع باز

سرور لیست

سرور های لیست وظیفه ارائه روشی بهتر برای مدیریت لیست های پستی یا Mailing Lists می باشند. این سرور ها هم برای لیست های یک طرفه و بحث های تعاملی مورد استفاده قرار می گیرند.

سرور لیست

سرور مجازی

مجازی سازی سرور، امروزه به امری بسیار شایع تبدیل شده است. تعداد سرور های مجازی در سال 2009 بیشتر از تعداد سرور های فیزیکی بود.

سرور مجازی

سرور برنامه یا اپلیکیشن

نام دیگر سرور برنامه، نرم افزار میان رده می باشد. اشغال قسمت بزرگی از محاسبات بین سرور های پایگاه داده و کاربر نهایی و اتصال این دو به یکدیگر، بر عهده سرور های برنامه است.

سرور پروکسی

این نوع سرور ها بین برنامه های سرویس گیرنده که معمولا یک مرورگر وب هستند و یک سرویس دهنده خارجی (معمولا یک سرور دیگر در وب) قرار داشته و وظیفه ی آن ها فیلتر در خواست ها می باشد. سرور پروکسی موجب بهبود عملکرد و اشتراک گذاری می شود.

سرور پروکسی

سرور FTP

این نوع سرور از سرویس های اینترنت قدیمی می باشد که به منظور انتقال یا جابه جایی امن فایل بین کامپیوتر ها، از پروتکل انتقال فایل بهره می برد. افزایش کنترل و امنیت با استفاده از این سرور برای کاربر فراهم می گردد. 

سرور FTP

سرور ارتباط REAL-TIME   

این سرور ها همان سرور های چت یا سرور های IRC گذشته هستند که به آن ها سرور های پیام رسانی فروی نیز گفته می شود. سرور های ارتباط زمینه تبادل اطلاعات را به صورت آنی برای تعداد زیادی از کاربران فراهم می نمایند.

سرور ارتباط REAL-TIME   

سرور  COLLABORATION

این سرور که در گذشته از آن به عنوان نرم افزار گروهی نیز یاد می شد، نشانگر قدرت اصلی وب با استفاده از راه های مختلف می باشد. هدف از طراحی این سرور فراهم کردن زمینه ای برای کاربران در مناطق مختلف است تا بتوانند بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی خود به وسیله ی اینترنت یا اینترانت با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به صورت مجازی با یکدیگر به فعالیت بپردازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا