لپ تاپ و کامپیوترسرورهای فیزیکی

راهنمای کامل انتخاب سرور برای شرکت و کارخانه

بهترین راه برای انتخاب سرور و استوریج مناسب به‌ گونه‌ای که نه بیش از حد خرج کنید و نه کم‌تر از آنچه لازم است بودجه اختصاص دهید، این است.که ویژگی‌های سخت‌ افزار مورد نظر را دقیقاً متناسب با کار و وظیفه‌ای که قرار است به سرور و استوریج اختصاص داده شود، تعیین کنید.مثلاً یک PC ارزان قیمت می‌تواند تمام نیازهای یک دفتر کار کوچک را به عنوان یک سرور چاپ برآورده سازد، اما یک دستگاه قوی با چند پردازنده می‌تواندده‌ها کاربر نرم‌ افزارهای مدیریت بانک‌های اطلاعاتی و حجم بالایی از تراکنش‌ها یا مبادلات مربوط به تجارت الکترونیک را پاسخ‌گو باشد.بسیاری از نرم‌ افزارهای سرویس‌‌دهنده می‌توانند خیلی خوب روی دستگاه‌هایی بدون پردازنده‌های خیلی سریع کار کنند.این دستگاه‌ها معمولاً بر ترکیبی از پردازنده‌های با بازده قابل قبول، مقدار زیادی حافظه، حافظه on-board Cache، آرایه‌هایدیسک  و نرم‌ افزار ویژه‌ای برای مدیریت و نگهداری سرور متکی هستند.

سرور چیست

سرور

سرور به عنوان قلب تپنده یک شبکه از مهم ترین بخش هایی است که وظیفه حساب و پردازش اطلاعات و داده ها و همچنین انتقال و ذخیره سازی آن ها را بر عهده دارد و در واقع این سرور در تمام مدت روشن باقی مانده و در هر زمانی ، در حال خدمت رسانی به سایر کلاینت ها و سیستم های خدمات گیرنده خواهد بود و نکته حائز اهمیت درباره آن ، پایداری همیشگی و امنیت بالایی است که در اختیار کاربران قرار می دهد .

سرور به عنوان یک ابر رایانه عمل کرده و از لحاظ سخت افزاری نیز از سایر سیستم های معمولی دیگر قدرتمند تر بوده و به واسطه اتصال مداوم به شبکه جهانی اینترنت ، توانایی ذخیره سازی انواع داده ها و اطلاعات را در اختیار اشخاص قرار داده و به موجب همین امکان ، تمامی کاربران به راحتی می توانند به داده های مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند .

سرور لزوما سیستمی عظیم با شبکه های زیاد نیست بلکه ممکن است حتی یک سیستم شخصی یا همان کامپیوتری که چند سیستم دیگر نیز به آن متصل هستند به عنوان یک سرور و به جهت خدمات دهی شمرده شود .

هر نوع کسب و کاری به هنگام تهیه سرور باید یک سری المان های خاصی را مورد نظر داشته باشد تا بتواند بر اساس آن به تهیه متناسب ترین سرور بپردازد ؛ اینکه سازمان ما دقیقا چه اهدافی را دنبال می کند و در کل شغل مورد نظر به چه میزان گسترده است و یا قصد تغییر یا ارتقا و توسعه زیر ساخت های سازمان را داریم یا نه ، از جمله پرسش هایی است که پاسخ به آن ها به بررسی دقیق نیاز های شرکت ما کمک خواهد کرد .

تعداد کارمندان ، امکان رشد سازمان در آینده و نیز میزان هزینه مورد نظر و همچنین سایر هزینه های جانبی دیگر از جمله نکات مورد توجه به هنگام خرید یک سرور است .

اگر اطلاع دقیقی نداشته باشیم که چطور یک سرور متناسب با فعالیت مان را تهیه کنیم ، ممکن است سروری با قدرت پردازشی بسیار بالا خریداری کنیم و در نهایت با وجود هزینه زیادی که کردیم ، موفق به استفاده درست و کامل از سرور نشویم و یا حتی سروری کوچک با عملکردی نسبتا ضعیف انتخاب کنیم که حتی امکان پاسخ گویی به کمترین نیاز های سازمان ما را ندارد ؛ پس به همین دلیل است که انتخاب بهترین سرور از جمله مهم و حیاتی ترین چالش های هر مدیر شبکه به شمار می رود و هم چنین هزینه های بالایی که تهیه هر سرور به دنبال دارد موجب می شود که نیاز بیشتری به تحقیق درباره هر محصول پیدا کنیم .

نکته قابل توجه به هنگام خرید یک سرور آن است که باید سرور مورد نظر را از برند های معتبر تهیه کنیم ، چرا که گارانتی و نیز خدماتی که پس از فروش توسط کارشناسان ارائه می گردد و نیز سابقه و دانش فنی شرکت برای ما اهمیت دارد .

اگر سرور از برند مطمئنی نباشد در صورت بروز هر گونه اختلال و مشکل ، پشتیبانی پس از فروش در اختیار ما قرار نمی گیرد و حتی ممکن است امکان تعویض و یا خرید سایر قطعات جانبی برای ما فراهم نباشد ، پس به همین دلیل است که معمولا سرور های کمپانی سازنده اچ پی از بهترین و متناسب ترین انتخاب ها برای هر کسب و کاری به شمار می روند .

سرور های اچ پی با دارا بودن بهترین و در دسترس ترین زیر ساخت ها ، در اکثر کسب و کار ها و برای پاسخ گویی به تمامی نیاز های فعالیت های شبکه ای به کار گرفته می شوند و کلیدی ترین مزایا را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

پیکربندی تمامی این محصولات توسط کارشناسان IT انجام شده و با پشتیبانی بالایی که در اختیار مشتریان قرار می دهند ، به مرور زمان دچار بهبود شده و نسل های به روزتر و عملکرد بهتری از خودشان نشان داده اند.

سرور های این کمپانی از انواع متفاوتی برخوردار هستند که معمولا بر اساس ویژگی های فیزیکی شان دسته بندی می شوند و هر کدام از آن ها با خاصه های منحصر به فردشان در عملکرد های به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.

این سرور ها با بازدهی و کارایی بالا و طول عمری حداقل 10 ساله ، پردازش محاسبات با داده های سنگین در کنار عملکرد عالی و ظرفیت بالای ذخیره سازی داده ها و همچنین با قابلیت اطمینان و ویژگی مقیاس پذیری که دارند ، گزینه کاملا مناسبی جهت شروع و ارتقا هر نوع کسب و کاری هستند.

سرور BL

سرور های BL  معمولا برای مراکز داده و آن دسته از فعالیت هایی به کار گرفته می شوند که از حافظه خارجی استفاده می کنند و در واقع این نوع سرور برای کسب و کار ها و مشتریان کوچک با برنامه های کاربردی محاسباتی و سیستم های عامل طراحی شده است.

سرور DL

نوع دیگری از سرور های اچ پی که به آن می پردازیم سرورهای DL  هستند که با داشتن قدرت محاسباتی بسیار قوی در یک فضای کوچک در مشاغلی به کار گرفته می شوند که در آن ها معمولا از پیام رسان ها و ایمیل و شبکه و در کل مجازی سازی استفاده می شود.

سرور های HP ProLiant ML معمولا در فعالیت هایی به کار گرفته می شوند که احتیاج به فضای ذخیره سازی داخلی بسیار زیادی دارند و این کسب و کار ها در راه های دوری از هم قرار گرفته و شعبات آن ها به شبکه و فایل و چاپ نیاز دارند و باید به یک اینترنت مشترک دسترسی داشته باشند.

سرور SL

سرور BL

و اما سرور های نسل هشتم SL اچ پی که با افزایش پهنای باند حافظه و کاهش سایر هزینه های جانبی ، سطوح بیشتری از پیکر بندی و کارایی بالاتری را در اختیار ما می گذارند.

خرید سرور

از جمله مهم ترین گزینه هایی که به هنگام خرید سرور باید به آن پرداخته شود ، قیمت و میزان هزینه ای است که برای تهیه آن برآورد می کنیم ؛ هر سرور از قدرت و ویژگی های خاصی برخوردار است و نوع تکنولوژی و عملکرد هر محصول علاوه بر مدل و نسلی که به بازار مصرفی ارائه می گردد ، بازده متفاوتی از قیمت را پیش روی ما می گذارد و به همین دلیل نمی توان با وجود قابلیت های به خصوص شان و تفاوت هایی که از لحاظ فنی و سخت افزاری با یک دیگر دارند ، قیمت مشخصی برای این سرور های اچ پی و یا در کل هر محصول دیگر از هر برندی بیان کرد.

برای بررسی هزینه ها نکاتی حائز اهمیت است ، به طور مثال نوع کسب و کار و شیوه فعالیتی که سرور در آن به کار گرفته می شود و نیز تعداد کارمندان و نوع نرم افزار هایی که در مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند بر روی قیمت سرور تاثیر می گذارد.

سرور ارتقا پذیر

برخی از کسب و کار ها در پی ارتقا شبکه های خود به تعویض و تهیه مدل و نسل های جدید تر سرور می پردازند ، از آن جایی که این سرور ها از بازدهی بالایی برخوردارند و از لحاظ فنی و فیزیکی بسیار قدرتمندند ، حتی به صورت کار کرده و دست دوم نیز در بازار ارائه می گردند.

خریداری سرور استوک

سرور DL

آن دسته از مصرف کنندگانی که قصد دارند فعالیت هایی نوپا با کارمندان کم و محاسبات ساده تری را در کنار هزینه های کمتر آغاز کنند می توانند سرور های استوک و کارکرده HP را تهیه کنند البته آن چه که حتی درباره تهیه سرور دست دوم مهم است آن است که اگر از صحت و سالم بودن آن اطمینان نداشته باشیم ممکن است به سایر قطعات دیگر آسیب برسانند و یا حتی موجب خرابی و ایجاد هزینه های جانبی دیگر نیز بشوند ؛ در این صورت است که ادمین هایی که به جهت کاهش هزینه های احتمالی استفاده از سرور دست دوم را جزو انتخاب خود قرار داده اند با تبعات و مشکلات دیگری رو به رو شده و در نهایت به اجبار باید دوباره به دنبال خرید سرور اوریجینال و نو بپردازند .

سخن پایانی

در کل سرور های موجود در بازار مصرفی که در اختیار کاربران قرار گرفته است در انواع مختلف ایستاده ، تیغه ای و رکمونت ارائه می گردد و با وجود قدرت بالا و قابل اعتمادی که دارند ؛ در تمام کسب و کار ها و تجارت ها و به جهت ذخیره سازی فایل و ارتباطات و هاستینگ و سایر امور اداری ، به کار گرفته می شوند.

در کل همه سرور های موجود از لحاظ قیمت و ساختار و کیفیت و قابلیت اطمینان ، نسبت به یک دیگر تفاوت هایی دارند و هر کاربر بسته به نوع فعالیتی که این سرور را در آن به کار می گیرد دید متفاوتی درباره برتری های یک برند نسبت به دیگری دارد ؛ به صورت قاطع نمی توان نظری کلی درباره تمامی محصولات و سرور های یک کمپانی داد ، پس بسته به نیاز و کسب و کاری که سرور در آن به کار گرفته می شود به صورت موردی می توان به مقایسه و ارزیابی محصول پرداخت تا در نهایت بهترین کالا را برای استفاده خود بیابیم ؛ در نتیجه کاربران قادرند تا انتخاب سروری متناسب با فعالیت مورد نظرشان را به مشاوران ما بسپارند .

 

برای دریافت مشاوره خرید سرور با کارشناسان فنی و فروش شرکت دوبرکا در تماس باشید.

تماس بگیرید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا