سرورهای فیزیکی

بررسی سرور HP DL360 G8

بررسی سرور HP DL360 G8

سرور hp dl360 g8 را می توان به جرات یکی از قدرتمند‌ترین و پرفروش ترین سرور های نسل 8 کمپانی hpe معرفی کرد. اندازه ی این سرور رکمونت اچ پی 2U می‌باشد. تعداد سوکت ها در این سرور برابر 2 عدد سوکت FCLGA2011 است. به صورت پیش فرض در این سرور از Raid کنترلر Smart Array P420i استفاده شده است. البته می توان روی آن کش نوع FBWC نیز نصب نمود. هر دو نوع هارد SFF و LFF توسط سرور اچ پی DL360p G8 پشتیبانی می شوند.

اکر نمی خواهید این محتوا را مطالعه نمایید می توانید این ویدئو را تماشا کنید.

کاربران متناسب با نیاز های خود می توانند این سرور را پیکربندی نمایند پس باید بگوییم که این سرور دارای انعطاف پذیری بالا و یکی از سرور های قدرتمند شرکت HP می باشد.

سخت افزار سرور hp dl360 g8

سرور hp dl360 g8 دارای دو اسلات پردازنده است که هر دوی این اسلات ها از پردازنده های سری زئون شرکت Intel به نام E5-2600 V1 و V2 پشتیبانی می نمایند. اگر از یک عدد پردازنده در این سرور استفاده نمایید می توانید تا سه اسلات PCIe را در اختیار داشته باشید اما برای بهره گیری از تعداد PCIe بیشتر از سه عدد ، بایستی به سراغ استفاده از پردازنده ی دوم و هم‌چنین کارت رایزر دوم بروید. تعداد کانال های رم پشتیبانی شده توسط هر سوکت پردازنده 4 عدد می باشد بنابراین می توان گفت که هر پردازنده قادر است ار 12 اسلات رم پشتیبانی نماید. تعداد اسلات های رم برای Motherboard این

سرور 24 عدد است که سه نوع حافظه رم  RDIMM، UDIMM و LRDIMM توسط آن پشتیبانی می شوند.

بررسی سرور HP DL360 G8

حداکثر فرکانس حافظه های رم برابر با 1866 مگاهرتز و حداکثر ظرفیت رم (در صورتی که از تمامی اسلات ها استفاده شود) برابر 128 گیگابایت است.

مهم ترین سیستم مدیریتی که توسط شرکت HP ارائه شده و در همه ی سرور های نسل 8 سرور های اچ پی به کار برده شده است ، پردازشگر مرکزی iLO می باشد. این پردازشگر امکان پیکربندی سرور ، دما ، برق و .. را برای کاربر فراهم می کند و اگر لایسنس پیشرفته آن را خریداری نماییم امکاناتی همانند بخش بندی کاربران ، ریموت گرافیکی و ذخیر سازی و پخش ویدئو را برای مدیران فراهم خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه : انواع سرورهای اچ پی

محل قرارگیری سرور hp dl360 g8

این سرور 2U را به صورت کشویی در درون رک ها قرار می دهند این اتفاق به وسیله ی ریل کیت ها می افتد. درگاه های (USB (2 و درگاه VGA (یک)  در پنل جلویی سرور موجود هستند. امکان بهره گیری از باکس هاردهای SSF و LFF به صورت ماژولار و هم چنین استفاده از درایو نوری DVD-RW وجود دارد که هر کدام دارای باکس مختص خود می باشند. هارد های استفاده شده در سرور HP DL360p G8 مانند بسیاری دیگر از سرور های منعطف اچ پی ، Hot-Plug هستند و بدون این که سرور را Shutdown کنیم می توانیم هارد ها را تعویض کرده یا ارتقاء دهیم.

بررسی سرور HP DL360 G8: هارد‌دیسک 

در نسل هفتم سرور های اچ پی میزان حداکثر هاردی که می ‌توان روی سرور نصب کرد 8 ترابایت است که در سرور های نسل هشتم می توان حداکثر 35 ترابایت هارد 3.5 اینچ و 25 ترابایت هارد 2.5 اینچ استفاده کرد و 33 درصد تعداد هارد های قابل نصب روی سرور نسبت به نسل هفتم افزایش داشته است.

بررسی سرور HP DL360 G8: پردازنده 

این سرور از پردازنده های نسل 1 و 2 پردازنده ی Intel Xeon E5-2600 پشتیبانی می کند.

این پردازنده ها عملکرد قوی دارند و تا 80 درصد کارایی را افزایش می دهند.

مصرف انرژی در این پردازنده ها بهینه است و دارای 2 ، 4 ، 6 یا هشت هسته می باشند.


خرید سرور hp


 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا