تجهیزات شبکه و دیتاسنتر

ماژول SFP سیسکو

خرید ماژول sfp

ماژول سخت افزاری است که با اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. ماژول SFP سیسکو نیز نوعی ماژول فیبر نوری می باشد که با سوئیچ هایی با پورت های مختلف سازگاری دارد. در واقع شما می توانید با استفاده از ماژول، سیستم و یا دستگاه مورد نظر خود را ارتقاء دهید. ماژول ها نیز مانند بسیاری از تجهیزات الکترونیکی در مدل ها و طرح های مختلف به بازار ارائه می شوند و قیمت های متفاوتی دارند. کاربران می توانند متناسب به نیاز و هم چنین نوع پورت، ماژول مناسب را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند.

ماژول SFP سیسکو

 

ماژول SFP سیسکو یک قطعه سخت افزاری بوده و نوعی ماژول فیبر نوری به حساب می آید. ارتقاء سیستم با استفاده از یک ماژول امکان پذیر است. همان طور که گفته شد، ماژول SFP سیسکو انواع مختلفی دارد و با بیشتر سوئیچ های سیسکو سازگار می باشد. ماژول SFP وظیفه دارد سیگنال دیجیتال را به سیگنال نوری تبدیل کند.

انواع ماژول SFP سیسکو برای سرور

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، ماژول SFP سیسکو وظیفه انتقال سیگنال در دستگاه های مختلف را بر عهده دارد و با اکثر سوئیچ های سیسکو سازگار می باشد. این ابزار سخت افزاری در انواع مختلفی تولید می شود که در ادامه برخی از مدل های آن را بررسی می کنیم.

  • ماژول فیبر نوری سیسکو  GLC-T

ماژول فیبر نوری سیسکو  GLC-T
ماژول فیبر نوری مالتی مود سیسکو ماژول فیبر نوری سیسکو sfp 10g lr انواع ماژول فیبر نوری سیسکو فیبر نوری از کجا بخریم سوئیچ سیسکو فیبر نوری مشخصات glc t مودم فیبر نوری سیسکو ماژول فیبر نوری glc-lh-smd

این ماژول یکی از انواع ماژول SFP سیسکو موجود در بازار می باشد که در کنار یک سوئیچ سیسکو موجب ارتقاء آن می شود، به طوری که پس از اتصال به سوئیچ شبکه به افزایش پهنای باند انتقال شبکه کمک می کند.

این محصول در ابعاد و وزن بسیار کم به بازار ارائه شده است. ابعاد آن در حدود 56.5 * 13.4 * 8.5  میلی متر و وزن آن حدودا 75 گرم می باشد.

پردازنده داخلی این ماژول نیز از مارک سیسکو بوده و انواع پروتکل های آن  CE, FCC Class A certified, CISPR 22 Class A, EN55022, VCCI Class A ITE و EN55024 می باشد.

نوع درگاه ماژول فیبر نوری GLC-T از نوع LC / UPC  است که با استفاده از نرخ انتقال Ethernet 1000Base-T عمل انتقال اطلاعات را انجام می دهد. حداکثر طول کابل متصل شده به این ماژول تا 100 متر برنامه ریزی شده است. طول موجی آن در انتقال داده 1310 nm بوده و با فیبر نوری SFP و mini-GBI سازگاری دارد. نوع کابل هایی که می توان ماژول فیبر نوری GLC-T را متصل کرد از نوع CAT6 و CAT6a است. از سایر ویژگی های این ماژول میزان سازگاری آن با استاندارد Ethernet 1000Base-T می باشد که می تواند تا طول 100 متر را نیز لینک دهی کند.

  • ماژول فیبر نوری سیسکو  SFP-10G-LR

ماژول فیبر نوری سیسکو  SFP-10G-LR
ماژول فیبر نوری سیسکو ماژول فیبر نوری سیسکو sfp 10g lr انواع ماژول فیبر نوری سیسکو فیبر نوری از کجا بخریم سوئیچ سیسکو فیبر نوری مشخصات glc t مودم فیبر نوری سیسکو ماژول فیبر نوری glc-lh-smd

این ماژول یکی دیگر از انواع ماژول SFP سیسکو می باشد که جهت اتصال به فیبرهای نوری از نوع single Mode مناسب است و می تواند برای مسافت های بسیار طولاتی تا 10 کیلومتر را پشتیبانی نماید. این نوع ماژول از کانکتور Dual-LC استفاده می کند و با سرعت 10G به انتقال اطلاعات می پردازد. ماژول فیبر نوری سیسکو  SFP-10G-LRبرای کابل های SMF قابل استفاده است. این کابل ها با اندازه 62.5 میکرون در مقایسه با کابل های MMF، تا 50 برابر توانایی انتقال اطلاعات بالاتری دارند. از این رو مواقعی مورد استفاده قرار می گیرند که مسافت طولانی باشد.

این ماژول با کیفیت از طول موجی با مقدار 1310 nm پشتیبانی می کند و توان قدرت نوری آن 10 dB می باشد. قدرت انتقال و حساسیت دریافت برای ماژول SFP-10G-LR به ترتیب برابر با -6~-1dBm و  14.4dBm-  است.

  • ماژول سیسکو GLC-LH-SM Compatible 1000BASE-LX/LH SFP

ماژول سیسکو GLC-LH-SM Compatible 1000BASE-LXLH SFP

این نوع ماژول یکی دیگر از انواع ماژول سیسکو می باشد که برای پورت SFP، روترها و سوئیچ های سیسکو و میکروتیک قابل استفاده است. این نوع ماژول SFP می تواند طبق استاندارد IEEE 802.3z در مسافت 10 کیلومتر روی شبکه های SPAN فیبر نوری Single mode و مسافت 550 متری روی انواع فیبر نوری مالتی مد کار کند. طول موج 1310 nm نیز توسط این ماژول پشتیبانی می شود. پردازنده آن از مارک سیسکو و وزن آن برابر 200 گرم می باشد.

  • ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-ZX-SM

 

یکی دیگر از انواع ماژول SFP سیسکو ماژول GLC-ZX-SM می باشد که با اغلب سوئیچ ها سازگاری دارد. مشخصات این ماژول با ماژول GLC-T مشابه است و برای شبکه هایی با پروتکل های  EN 60825 , EN 60950 , FDA , MSA , RoH گزینه مناسبی می باشد. این ماژول در ابعاد 8.5*13/4*56/5 میلی متر و وزن 75 گرم به بازار ارائه شده است و پردازنده آن از مارک سیسکو می باشد. این ماژول می تواند تا مسافت 70 کیلومتر را پوشش دهد و داده ها را با طول موج 1550 nm منتقل نماید.

ماژول GLC-ZX-SM می تواند از رابط های Dual-LC simplex Optical Connector به طور کامل پشتیبانی کند. هم چنین با استاندارد Ethernet 1000Base-T سازگاری دارد و کابل این آن از نوع Cat 6/Cat 6a است. در آخر باید بگوییم که نوع فیبر این ماژول SMF می باشد.

راهنمای انتخاب انواع ماژول SFP سیسکو

همان طور که گفته شد، ماژول های SFP در انواع مختلفی تولید می شوند و در انواع روترها و سوئیچ ها مورد استفاده قرار می گیرند. انواع ماژول SFP سیسکو نیز در زیرساخت های شبکه و انتقال داده استفاده می شوند. موضوع مهمی که مطرح می شود این است که چگونه می توانیم ماژول SFP متناسب با دستگاه خود را انتخاب کنیم؟ در واقع برای انتخاب درست ماژول SFP بایستی 3 مورد نوع ارتباط فیبر نوری، پهنای باند و نوع اتصال فیبر نوری مورد توجه قرار گیرند. این سه مورد در انتخاب نوع ماژول SFP بسیار حائز اهمیت هستند. در ادامه درباره هر یک توضیحاتی ارائه می دهیم.

1. نوع ارتباط فیبر نوری

فیبرهای نوری به طور کلی به دو دسته فیبرهای نوری Multimode و Single Mode تقسیم می شوند. مهم ترین تفاوت بین آن ها، اندازه ظرفیت و هسته مورد استفاده در آن ها می باشد. فیبرهای نوری Single Mode از هسته ای با اندازه 5 میکرومتر بهره می برد در حالی که فیبرهای نوری Multimode دارای هسته ای با اندازه 50 میکرومتر هستند.

فیبرهای نوری Multimode دارای قطر بیشتری هستند، از این رو قادر به انتقال پالس ها یا سیگنال های بیشتر با پهنای باند بالاتر هستند. پس اگر به دنبال سرعت بیشتری هستید بهتر است از فیبرهای نوری Multimode استفاده نمایید.

زمانی که مسافت انتقال اطلاعات کمتر از 2 کیلومتر باشد، از فیبر نوری Multimode استفاده می شود.  اما فیبر تک حالته یا Single Mode می تواند اطلاعات را تا 100 کیلومتر منتقل کند. این نوع فیبر نوری عمدتا در تجهیزات زیر ساخت مخابرات مورد استفاده قرار می گیرد و فیبر نوری Multimode بیشتر در شبکه های داخلی استفاده می شود.

توجه داشته باشید که هر دو طرف یک اتصال فیبر باید با همان فیبر در ارتباط باشد، به این معنی که اگر در یک طرف ارتباط ماژول  Single Mode استفاده شده در طرف دیگر نیز باید از ماژول Single Mode استفاده شود.

2. پهنای باند

در انتقال ارتباطات با استفاده از فیبر نوری بایستی هر دو طرف سرعت ارتباطی یکسانی داشته باشند. اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم باید بگوییم که ماژول های 1.25G و 10G در ارتباطات فیبر نوری دارای بیشترین کاربرد هستند.  

3. نوع اتصال فیبر نوری

اتصالاتی که در فیبرهای نوری ماژول به کار می روند اکثرا از نوع SC، ST و LC هستند که کنداکتور LC دارای بیشترین کاربرد می باشد و کلیه اتصالات فیبرهای نوری نوعی اتصال ثابت به حساب می آید. تمامی ماژول های SFP قادر به پشتیبانی از تجهیزات شبکه های ارتباطی مانند Gigabit Ethernet، ‌Fiber Channel، SONET و … می باشند.

خرید ماژول  SFP سیسکو

در صورتی که می خواهید دستگاه یا سیستم مورد نظر خود را ارتقاء دهید و به دنبال خرید ماژول SFP هستید، شرکت دوبرکا آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. هم چنین در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر به منظور خرید ماژول مناسب می توانید با کارشناسان شرکت دوبرکا با شماره تلفن های 09195738079 – 91326574-021 – 91326594-021 در تماس باشید. شما می توانید خرید خود را با اطمینان خاطر انجام دهید، چرا که تمامی محصولات با گارانتی معتبر و همراه با ضمانت اصالت کالا ارائه می شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا