دوربین مداربستهسیستم‌های امنیتی و حفاظتی

دوربین مداربسته زیر آب چیست و چه کاربردی دارد؟

دوربین مداربسته زیر آب چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و هم چنین نیاز روز افزون به امنیت، استفاده از دوربین های مداربسته به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. از طرف دیگر دوربین های امنیتی نیز با پیشرفت تکنولوژی روز به روز در حال توسعه هستند تا جایی که انواع مختلفی از دوربین های مداربسته با ظاهر متفاوت و کارایی مختلف در بازار به فروش می رسند. یکی از انواع دوربین که در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرد، دوربین مداربسته زیر آب می باشد.

دوربین مداربسته زیر آب به منظور ثبت وقایع غواصی در زیر آب کاربرد دارد و دارای مدل های مختلفی می باشد. برخی از این دوربین ها تنها عمل مانیتورینگ را انجام می دهند و دارای یک دوربین و یک مانیتور هستند. مدل های دیگری نیز از دوربین مداربسته ضد آب وجود دارد که علاوه بر مانیتورینگ، می توانند وقایع را ثبت و ضبط کنند.

کاربرد دوربین مداربسته زیرآب

هم چنین بخوانید: انواع دوربین مداربسته و کاربرد آن ها 

کاربرد دوربین مداربسته زیر آب 

دوربین زیر آب در هر جایی که به ثبت و ضبط تصاویر در داخل آب نیاز باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین به عنوان دوربین غواصی و به منظور ثبت محیط زیست آبی و یا به عنوان دوربین نجات کاربرد دارد. از کاربردهای دیگر دوربین مداربسته ضد آب می توان به حفظ امنیت منابع آبی، اکتشافات نفتی و بررسی استخرها و فاضلاب ها اشاره نمود.

جنس بدنه دوربین مداربسته ضد آب

جنس بدنه دوربین های ضد آب از استیل ضد زنگ است و در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم می باشد. شیشه جلوی لنز آن ها نیز به گونه ای طراحی شده است تا محل رشد و قرارگیری گونه های مختلف دریایی مانند جلبک ها نباشد.

این دوربین ها قادر به پشتیبانی از استاندارد IP68 می باشند و می توانند در عمق 50 متری زیر آب، فشار وارد شده رو بدون هیچ مشکلی تحمل کنند.  

رزولوشن دوربین مداربسته زیر آب

این دوربین ها از لنزهای دیجیتال با کیفیت 2 مگاپیکسل و رزولوشن 480*800 با نرخ 30 فریم در ثانیه ساخته شده اند که می توانند تصاویر بسیار مناسب ارائه نمایند، به طوری که می توان به راحتی تصاویر دریافتی را با جزییات بررسی کرد.

ذخیره سازی دوربین مداربسته زیر آب

در دوربین های ضد آب برای ذخیره سازی تصاویر از یک کابل مخصوص به منظور انتقال داده ها به دستگاه ضبط کننده NVR استفاده می شود. هم چنین به شیار کارت حافظه Micro SD مجهز شده اند که در صورت قطع ارتباط با دستگاه مرکزی می توانند تصاویر را ثبت و ضبط کنند. حداکثر ظرفیت کارت حافظه دوربین ضد آب برابر 128 گیگابایت می باشد.

قابلیت دید در شب در دوربین مداربسته ضد آب

این دوربین ها به پروژهای سفید رنگی مجهز شده اند که می توانند در تاریکی تا شعاع 15 متری را پوشش داده و تصاویر با کیفیتی ارائه دهند.  

دوربین مداربسته

ویژگی های اصلی در دوربین مداربسته ضد آب 

  • امکان تشخیص عبور از خط فرضی
  • تشخیص ورود غیر مجاز
  • تشخیص ورود به منطقه از پیش تعریف شده
  • تشخیص خروج از منطقه ی از پیش تعریف شده

از سایر قابلیت های دوربین مداربسته ضد آب می توان به فیلتر مادون قرمز الکتریکی، حذف نویز سه بعدی (3D DNR)، فیلتر های BLC, HLC, , Defog, EIS، امکان Target Cropping، سیستم ضد انعکاس نور Anti-flicker، پشتیبانی از پروتکل ONVIF، دمای عملکرد مطلوب بین منفی ۳۰ درجه تا مثبت ۶۰ درجه سانتیگراد ، POE یا آداپتور 36 ولت DV، اندازه سنسور ۱/۲ .۸ اینچ و از نوع CMOS .و حداقل نور مورد نیاز برای تصویر رنگی ۰٫۰۰۲ لوکس و در حالت سیاه و سفید ۰٫۰۰۰۲ لوکس  اشاره نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا