سرورهای فیزیکی

انواع سرور HP – راهنمای خرید سرور hp

انواع سرور HP دارای نسل ها و مدل های مختلف تولید شده اند تا بتوانند نیاز هر کسب و کار با توجه به نوع کاری که افراد نیاز دارند پاسخگو باشند. همانطور که از موضوع این مقاله مشخص می باشد به انواع سرور HP – مدل های پرطرفدار آن و بهترین سرور HP خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید سرور HP

شرکت اچ پی یکی از معروف ترین و محبوب ترین شرکت های تولید و ساخت سرور و تجهیزات سرور می باشد. این شرکت همواره در تلاش است تا محصولاتی را تولید نماید که پاسخگوی قشر های مختلف باشد. اگر به دیتاسنتر هایی که پیاده سازی شده اند نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که کمپانی اچ پی یکی از پرچمداران این عرصه است و دلیل آن هم سرور هایی است که در آن به کار گرفته شده است.کمپانی HP با تولید نسل های مختلف از سرور ها و هم چنین سایر سخت افزار ها همانند سوئیچ ها، استوریج ها و … به یکی از معروف ترین ها در این عرصه مبدل شده است. در کشور ایران نیز از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و با قدرت در صدر شرکت های تولید سرور قرار گرفته است.

hpe مخفف چیست

نام کامل سرورهای اچ پی HPE Servers است که محصول شرکتی به نام Hewlett Packard Enterprise در کشور آمریکا قرار دارد. محصولات اینترپرایز شرکت اچ پی با عنوان HPE در بازار تجهیزات سرور به فروش می رسند. شما می توانید کار انتقال، ذخیره سازی و پردازش داده ها و اطلاعات خود را با اطمینان خاطر به سرورهای اچ پی بسپارید. کمپانی HP با گذشت زمان، سرورهای متنوعی را به بازار ارائه نموده که این سرورها در هر نسل نسبت به نسل پیشین خود، پیشرفته تر و بهینه تر شده اند. تنوع بالا یکی از مزایای سرور اچ پی می باشد که کاربر را قادر می سازد تا بتواند متناسب با نیاز خود، یکی از سرورها را انتخاب کرده و کانفیگ مورد نظر را روی آن پیاده سازی نماید.
در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد انواع سرورهای hp بدانیم و در این زمینه اطلاعاتی خوبی را کسب نماییم تا اگر قصد خرید سرورهای این برند را داشتید از قبل اطلاعاتی را در این زمینه کسب کرده باشید.

در ابتدا می توانید این ویدئو را در مورد انواع سرور اچ پی مشاهده کنید که برخی از مدل های سرور این شرکت در آن توضیح داده شده است

سرور hp چیست؟

سرور اچ پی در انواع گوناگون تولید می شود و هر یک از آن ها کارایی و ویژگی های خاص خود را دارا می باشد. کلیه قطعاتی که روی سرور مورد استفاده قرار می گیرند، با توجه به نیازهای کسب و کار، می توانند بازدهی متفاوتی داشته باشند. در دنیای امروزی با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، نیاز کسب و کارها نیز به سرور افزایش یافته و اکثر صاحبان مشاغل، شرکت ها و سازمان ها به منظور ارائه بهتر خدمات خود، از سرور استفاده می کنند. سرورهای اچ پی با توجه به تنوع بالایی که دارند، می توانند روی روند کسب و کار شما تاثیر بگذارند و باعث رشد آن ها شوند. این سرورها در هر زمان و مکانی و با هر حجم کاری در دسترس می باشند و اکثرا در ارگان های دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. کمپانی HP همواره سعی دارد تا نیازهای کاربران را در سطوح مختلف شناسایی کند تا بتواند با ایجاد فناوری های جدید و پیشرفته تر، تعداد کاربران و مشتریان خود را چند برابر نماید.

مزایای سرور اچ پی

سرورهای اچ پی دارای انعطاف پذیری بالایی هستند، از این رو سازگاری بالایی با نرم افزارها و سایر تجهیزات شبکه دارند، به همین دلیل به جرات می توان گفت که این سرورها امکان توسعه سریع شبکه را فراهم می کنند. طراحی توسعه یافته و پیشرفته بودن از نظر فنی موجب شده است که سرورهای اچ پی بتوانند کلیه نیازهای شبکه را تامین نمایند. پشتیبانی گسترده یکی از مزایای سرور اچ پی می باشد که می تواند از طریق نرم افزار، کتاب، سایت آموزشی و … در اختیار کاربران قرار گیرد. سرورهای اچ پی دارای تطبیق پذیری راحت با سخت افزارهای شرکت های دیگر هستند.
یکی دیگر از مزایای این سرورها، مدیریت سرور و ایجاد ارتباط با آن از راه دور با استفاده از تکنولوژی مدیریت ILO امکان پذیر شده است.

انواع سرور HP

انواع سرور hp

اگر علاقه مند هستید می توانید این پادکست را در رابطه با انواع سرورهای اچ پی گوش کنید

 

انواع سرور hp در مدل  های مختلف می باشد که شرکت اچ پی سرورهای خود را در این 7 دسته تقسیم بندی

  1. HPE ProLiant BL
  2. HPE ProLiant ML
  3. HPE ProLiant DL
  4. HPE ProLiant MicroServer
  5. HPE ProLiant Easy Connect
  6. HPE ProLiant SL/Apollo
  7. HPE Moonshot System

و تولید کرده است که هر کدام از آنها دارای مدل های مختلف از سری های خود می باشند که در ادامه به هر یک از آنها به صورت کامل خواهیم پرداخت.

انواع سری های سرور HPE

شرکت اچ پی سرورهای خود را در سه سری با نام های:

  • سرور سری BL یا بلید (BLADE SERVER)
  • سرور اچ پی سری ML یا (Modular Line)
  • سرور DL یا رک مونت (Density Line)

سرور بلید hp

سرور تیغه ای HP
یک نمونه تصویر از سرورهای بلید اچ پی

یکی از انواع سرورهای اچ پی گروه سرورهای Blade است که حالت تیغه ای دارند و با نام سرور تیغه ای نیز شناخته می شوند به صورت کاملا فشرده و ماژولار طراحی شده اند. نحوه قرار گیری این سرورها در رک به صورت مجموعه ای بوده و تعداد ۸ یا ۱۶ عدد از آنها در محفظه های مخصوصی به عنوان C3000 و C7000 قرار گرفته و داخل رک نصب می شوند .قابلیت انعطاف بالا و ساختار متفاوت آنها موجب کاهش هزینه های دیتا سنترها و بالا رفتن سرویس دهی شده است. شاید در نگاه اول به ماهیت اساسی سرورهای Blade پی نبرید اما با نگاهی ریزتر می توان به اهمیت این نوع از سرورها پی برد و ارزش انها را درک کرد. به عنوان مثال شما در یک رک ۴۲ یونیت HP می توانید سه عدد سرور Blade C7000 را نصب کنید که هر شاسی شما ۱۶ تیغه سروری در خود جای می دهد یعنی در واقع ۴۸ عدد سرور را می توانید جایگذاری کنید و اهمیت موضوع را وقتی می فهمید که هر متر مربع از دیتا سنتر شما با هزینه بسیار بالایی تهیه شده باشد.

پیشنهاد مطالعه : بلید سرور 

سرور تاور hp

سرور تاور

یکی از نخستین سرور های موجود در بازار ، سرور تاور یا ایستاده است. این سرورها مانند دیگر سرورها دارای اجزایی چون: پردازنده، کارت شبکه، مادربورد، رم و … است. باید به این نکته توجه نمایید که سرورهای ایستاده، فضای بیشتری را نسبت به دیگر سرورها اشغال می کند. کارایی و عملکرد این سرورها که به آن ها سرور های ایستاده نیز می گوییم، مشابه سرور های رکمونت می باشد اما این سرور ها بر خلاف سرور های DL داخل رک قرار نمی گیرند و می توان در شرکت های معمولی نیز این سرور ها استفده نمود. البته اگر نیاز باشد می توان این سرور ها را نیز داخل رک قرار داد.

پیشنهاد مطالعه : سرور تاور چیست

سرورهای رک مونت hp

سرور رک مونت

سرور رکمونت با کارایی بالا، نسبت به سرور های تاور و ایستاده فشرده تر هستند و در داخل یک رک با اندازه ی 19 اینچ قرار می گیرند. سرور های رکمونت دارای تکنولوژی Expansion Slot هستند و قابلیت اضافه کردن کارت های شبکه NIC یا HBA فیبر نوری را به شما می دهند. با توجه به فشرده بودن این سرور، شما می توانید از کابل کشی و مدیریت مرکزی سرور بهره مند شوید. سرور های رکمونت را با نام خانوادگی DL در بازار می شناسند. این سرور ها دارای انعطاف پذیری و قابلیت اعتماد بیشتری نسبت به دیگر سرور ها هستند. سرور های رک مونت با توجه به تکنولوژی های به کار رفته در آن ها، قادر به انجام حجم کاری بالایی را با سرعت مناسب انجام دهند.

تفاوت سرورهای dl و ml

سرورهای سری رکمونت اچ پی از محصولات قدرتمند شرکت اچ پی هستند، که از قابلیت انعطاف پذیری و مدیریت برخوردارند. این سری محصولات در سه گروه 100، 500، 300 روانه بازار شده اند و برای محیط های با تعداد زیاد سرور ایده آل می باشند. یکی از پر فروش ترین مدل های این سری سرور dl380 است که بسته به محیط رک جز انتخاب های مناسب محسوب می شوند. سرورهای dl300 درمدل های متنوع با قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده مناسب برای دیتا سنترها و محیط های کاری بزرگ قابل استفاده هستند. سرورها dl500 همچنین با چهار پردازنده ایده آل برای پردازش های سنگین و برنامه های کاربردی با درجه اهمیت بالا به کار می روند. سری ml سرورهایی اچ پی برای شرکت ها، موسسات، سازمان های متوسط و بزرگ طراحی می شوند. این سرورها به رک نیاز نداشته و به شکل ایستاده هستند. این سرورها در سری ml100 ،ml300 تولید شده اند و در بخش های مختلف از جمله سایتها و دیتاسنترها کارایی دارند.

سرور های سری HP 300

سرور های سری HP 300 از پرفروش‌ترین و قابل اعتماد ترین سرور‌های موجود در بازار است. این سرور‌ها در سری‌های متنوع و برای انواع شبکه‌ها به ‌ویژه برای بیزینس‌های بزرگی که توسط شرکت‌های HP تولید و به بازار عرضه می‌شود. سری HP 300 دارای ابعاد بزرگ‌تر نسبت به سری HP 100 دارند و فضای مورد نیاز برای آن ها در رک به طور معمول 1 ، 2 و 4 واحد می باشد. این سرور ها قابلیت این را دارند که از دو سوکت پردازنده پشتیبانی نمایند که این امر موجب شده است تا سرور های سری 300 برای استفاده در دیتاسنتر ها مناسب باشند. کاربرد آن ها معمولا در Front-end network application ,Database و … است.
در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع سرور های سری‌ 300 HP آشنا کنیم.

سرور‌های سری dl300 hp

سرورهای خوابیده و مخصوص رک، سرورهای DL به آنها می‌گویند که مخفف شده کلمه Density Line می‌باشد. این سرور hp با سایز متوسط با قابلیت انعطاف و مدیریت پذیری بالا بسیار قوی بوده و مناسب پردازش‌های با تنوع بالا و بیزینس‌های متوسط یا بزرگ است که برای استفاده باید در رک قرار گیرد مناسب برای دیتاسنترها و دفاتر بزرگ، با قابلیت پشتیبانی دو پردازنده، در مدل‌های مختلف است. برای Front-Email Database ،End Network Application HP که دارای مدل‌های DL385 , DL370 , DL360 , DL320 و DL380 می‌باشد قابل استفاده می‌باشد.

HPE Proliant DL380p G8

سرور dl380 g8

HP ProLiant DL380 Gen8 سروری است که مجموعه‌ای از نسل بعدی استانداردهای سرورهای رک اچ پی یعنی دو سوکت و دو یونیت را برای صنایع فراهم آورده است. افزایش سازگاری پیکربندی؛ عملکرد خوب و طراحی کارآمد انرژی در سرور DL380 G8 باعث شده تا راه حلی مناسب برای نیازهای محاسباتی پویا در مراکز داده باشد

HP Proliant DL380p G8 خصوصیات

• دارای استاندارد ساخت دو یونیت
• بهبود در سرویس دهی
• عملکرد بی همتا و افزایش انعطاف پذیری برای نصب سخت افزار
• ورژن جدید سرویس مدیریتی iLO 4
• مشاهده وضعیت سرور در هر زمان وهر مکان
• دارای یک پورت شبکه برای اختصاص دادن IP مورد نظر
• نمایش خطاهای سخت افزاری دستگاه
• نمایش درجه حرارت تمامی سخت افزار و میزان سرعت فن‌ها
• فعالیت‌های دیگر از قبیل راه‌اندازی سرور و کنترل و مدیریت از راه دور دستگاه
• در نسل هفتم همین مدل سرور، iLO نسخه 3 به کار گرفته شده است
• قابلیت نصب دو پردازنده از خانواده ی Intel Xeon سری E5-2600
• با عملکردی قوی و تا 80 درصد کارایی بیشتر برای پردازش اطلاعات
• ذخیره انرژی با پایین آوردن توان مصرفی پردازنده
• ساپورت پردازنده های دو، چهار، شش و هشت هسته‌ای
• برای مثال یکی از پردازنده های رایج در این مدل سرور، E5-2620 که دارای شش هسته و فرکانس دو گیگا هرتز و 15 مگابایت حافظه پنهان (Cache) لایه سه می باشد که تنها با مصرف 95 وات، پردازش مورد نیاز را انجام می دهد
• در نسل هفتم سرورها، از خانواده Intel Xeon سری 5600 استفاده می شد که پردازنده ای حداکثر با شش هسته را پشتیبانی می‌کرد

HPE Proliant DL385p G8

این سرور دو سوکته ، دارای ابزارهای مدیریتی فراوان، انعطاف پذیری کانفیگ متنوع و سرویس دهی بدون دردسر پشتیبانی می کند. این سیستم از DIMM های DDR3 است و 50 درصد ظرفیت حافظه بیشتری نسبت به سرور نسل قبلی ارائه می‌دهد.فن‌آوری‌های جدید Flexible LOM امکان ارتقای آسان اتصال شبکه را فراهم می‌کند و HPE همچنین یک طراحی حامل سینی جدید به نام Smart Carrier ایجاد کرده است که تعیین وضعیت هارد دیسک را آسان می‌کند
ویژگی‌های کاربر محور در سرور اچ پی ProLiant DL385P از ، از دست رفتن داده ها جلوگیری می‌کند، زمان خرابی را کاهش می‌دهد، تعمیر و نگهداری را ساده می‌کند و شامل HP Smart Drives، مجموعه‌ای از ریل‌های Snap و Go، و امکان دسترسی به قطعات بدون ابزارهای خاص است.طراحی این سرور اچ پی الهام گرفته از مشتری با کیفیت است ، قابلیت سرویس دهی، عملکرد و انعطاف پذیری پیکربندی پیشرفته، راه حلی عالی برای مجازی سازی، پایگاه داده و حجم کاری محاسبات پویا ارائه می‌دهد در سرور اچ پی مدل ProLiant DL385P، HP Insight Control به شما کنترل کاملی بر چرخه عمر زیرساخت سرور HP ProLiant شما می‌دهد. فن‌آوری پیشرفته HP iLO، یک جزء کلیدی است که کنترل عملکرد سرور از راه دور ، هزینه‌های فناوری اطلاعات و حل سریع‌تر مشکلات را فراهم می‌کند.
HP Insight Online و HP Insight Remote Support نظارت از راه دور 24 ساعته، دسترسی شخصی به زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و سلامت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات شما را در هر زمان و هر مکان ارائه می‌کنند. HP Smart Update با به روز رسانی سیستماتیک زیرساخت سرور در مرکز داده، استقرار را سرعت می‌بخشد و ارتقاء را ساده می کند.

HPE Proliant DL360p G8

سرور dl360 g8

یک سرور 1U و فوق العاده است که برای پشتیبانی از نیازهای مراکز داده بزرگ که به چگالی محاسباتی این سرور همه کاره نیاز دارند و همچنین مشاغل کوچک و متوسطی که ارزش و قابلیت اطمینان سرور Gen8 را قدردانی می‌کنند و می‌خواهند از ارزش و قابلیت اطمینان سرور Gen8 استفاده کنند طراحی شده است. در حالی که DL360p g8 اخیراً با DL360 Gen9 جایگزین شده است، کسانی که به دنبال ارزش سازمانی عالی بدون نیاز به بالاترین قدرت رایانه هستند، ارزش خوبی را در سرورهای HP Gen8 و همچنین قابلیت سرویس دهی و انعطاف پذیری پیکربندی پیشرفته آن پیدا خواهند کرد.
سرور DL360 مانند مدل بزرگتر یعنی سرورهای 2U DL380 Gen9، از پردازنده های جدید Intel Xeon E5-2600 v3 و تا 768 گیگابایت رم هوشمند DDR4 HP با سرعت حداکثر 2133 مگاهرتز بهره می برد که نسبت به حداکثر سرعت انتقال 1866 مگاهرتز DDR8 نسل g8 قبلی خود بیشتر است. پردازنده‌های جدید E5-2600 v3 با حداکثر 18 هسته مجود هستند و عملکرد تئوری را تا سه برابر در هر وات نسبت به سرورهای Gen8 ProLiant بهبود می‌دهند.

HPE Proliant DL360 Gen9

سرور dl360 g9

پرفروش‌ترین سرور hp پس از DL380 می‌توان به سرور DL360 اشاره کرد که هم‌اکنون مدرن‌ترین نسل آن یعنی سرور g9 در بازار ایران حضور دارد. سرور اچ پی DL360 G9 یک‌یونیتی مشخصات مشابهی با همتای دو یونیتی خود یعنی DL380 دارد؛ با این تفاوت که به لحاظ پشتیبانی از تعداد هارد درایوها، با DL380 نیز تفاوت دارد. دکمه دایره ای شکل حلقه عمل چرخش دیسک سبز را دارد در حالی که مرکز LED چند رنگه آن وضعیت درایو را نشان می دهد و خرابی قریب الوقوع را هشدار می دهد. یک LED بر حامل دکمه سفید است که به کاربران هشدار می دهد که کجا باید بررسی شود به‌طور مثال هشدار نشان می دهد که درایو دیگری در همان درگاه RAID-5 با خرابی مواجه شده است. درگاه جاسازی شده هوشمند کنترل کننده P420i RAID به طور مستقیم به ۲ پورت SAS مادربرد متصل است و گزینه های زیادی از RAID و cache را فراهم می کند. سیستم مورد بررسی ما دارای ماژول کامل ۲GB FBWC است. این ویژگی نیاز به باتری را برطرف می‌کند چون آن را به عنوان یک خازن کوچک استفاده می کند. به طور کامل می تواند خود را در حدود پنج دقیقه شارژ کند و تا ۸۰ ثانیه برق لازم دارد تا برای انتقال محتوی DDR cache به فلش در صورت برق رفتن فراهم می کند. کنسول اچ پی Sea of Sensors 3D مقدار قابل توجهی اطلاعات در مورد وضعیت سرور فراهم می کند.

خرید سرور G9

HPE Proliant DL325 G10

سرور HPE ProLiant DL325 Gen10 با بهره گیری از نسل دوم پردازنده های سری AMD EPYC™ 7000 توانسته اند عملکرد دو برابری نسبت به نسل 9 DL 325 ارائه دهند. سرور DL325 G10 از طریق اتوماسیون هوشمند، امنیت و بهینه سازی، در میان مدل‌های دیگر ProLiant 300 در رده اینترپرایز قرار می‌گیرد. با هسته های بیشتر و افزایش پهنای باند حافظه، اچ پی ای دی ال 325، عملکرد دو سوکت پردازنده را در یک سوکت با اشغال فضای تنها 1U در رک، ارائه می‌دهد. در ادامه این مطلب شما را با ویژگی‌های منحصربفرد این سرور آشنا خواهیم کرد:

• مناسب برای مجازی سازی و بارهای کاری 1/0
• تجزیه و تحلیل مبتنی بر cloud توسط اچ پی infosight جهت پیش بینی وجلوگیری از خرابی‌ها
• پشتیبانی از S100i Smart Array کنترلر توانایی RAID نرم افزاری را فراهم کرده است.
• حداکثر ده درایو NVMe با کمترین زمان تاخیر می تواند برای زیرساخت (software-defined storage (SDS و کارایی بالاتر اپلیکیشن‌های ذخیره سازی استفاده شود.
• توانایی نصب انواع درایو بر روی شاسی تا 8sff به صورت آپشنال و استاندارد 2SFF SAS/SATA یا 2SFF NVMe مجموعاً 10 SFF
• قابلیت نصب درایورها بر روی شاسی تا 4LFF بصورت استاندارد SAS/SATA
• حافظه های 2933 DIMM جدید با ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت
• گزینه های جدید Disk Cartridge
• پشتیبانی از درایورهای جدید SATA Read Intensive SSD
• پشتیبانی از درایورهای جدید NVMe Read Intensive و Mixed

HPE Proliant DL360 G10

سرور dl360 g10

این سرور از جدیدترین تکنولوژی دنیا استفاده و برای امن تر شدن سرور از تکنولوژی Silicon Root of Trust استفاده می‌کند که دیگر جای نگرانی برای حملات سایبری نخواهد بود. در این سرور از بالاترین ظرفیت ها برای هارد، رم و دیگر قطعات سخت افزاری در نظر گرفته شده است. و در محیط هایی که محدودیت فضا است سرور اچ پی DL360 G10 پیشنهاد می شود. سرور G10 یکی از قدرتمندترین محصولات کمپانی HPE می باشد. که کارایی آن نسبت به نسل قبلی خود (HP DL360 G9) بهتر هم شده است که این واقعیت به دلیل استفاده از نسل جدید پردازنده‌های اینتل، خانواده Scalable است. مشابه سرور دو یونیته HPE DL380 Gen10 از ظرفیت حافظه رم سرور یکسانی برخوردار است اما ظرفیت هارد سرور HP و گزینه‌های توسعه‌ای در آن کمتر است.اخیراً نیز با عرضه نسل دوم خانواده Scalable، از مزایای بیشتری هم بهره خواهیم برد که به دلیل استفاده از تکنولوژی Cascade Lake در این نسل است. از مزایا این سرور می‌توان به پشتیبانی از پردلزنده‌های حرفه‌ای و انعطاف پذیری بالا نام برد.منبع تغذیه یا POWER SUPPLY در این سرور نسبت به آنچه شما نیاز دارید، متغیر است. چند نمونه از این نوع منبع تغذیه‌ها می توان به 500W ،800W و 1600W اشاره کرد. این پاورها دارای ضریب بهره وری تا 96 درصد است که امتیاز بسیار بالای در بهینه سازی مصرف برق محسوب می شود. همچنین در سرورهای حرفه ای این شرکت می‌توانید. به راحتی از دو عدد پاور که عملکرد جایگزین (REDUNDANT) را دارند برای تأمین برق سرور استفاده کنید و نگرانی بابت خرابی های احتمالی نداشته باشید.

HPE Proliant DL380 G10

dl380 g10

این سرور یکی از مدرن‌ترین نسل سرور شرکت hp است که با در اختیار داشتن این نوع از سرور‌ها می‌توان به امنیت و کارایی قابل توجهی دست یافت.

مزایای HPE Proliant DL380 G10

این نسل از سرورهای HPE به دلیل انعطاف‌پذیری فوق العاده کارایی مناسبی دارند و تاثیرات مثبتی را به جای می‌گذارند. سرور DL380 G10 یک شاسی قابل انعطاف و ماژولار است و حداکثر می‌تواند از 30 هارد SFF و 19 هارد LFF پشتیبانی کند. رم‌ سرور G10 سطوح بی‌نظیری از عملکرد و انعطاف‌پذیری داده‌ها را برای پایگاه داده و بارهای تحلیلی ارائه می‌دهد، این سری از رم‌ها تا 27 درصد سریع‌تر عمل کرده و تا این لحظه سریع‌ترین حافظه پایدار معرفی شده از سوی HPE هستند.کنترلرهای هوشمند HPE به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شما این امکان را می‌دهد که کنترلر مناسب با محیط تان را انتخاب نمایید. سرورهای ProLiant DL380 Gen10 دارای یک کارت شبکه 4 پورت به صورت پیش فرض می‌باشند.

برای مشاهده شاسی های سرور HP G10 میتوانید بر روی این دکمه کلیک کرده و وارد صفحه محصولات شوید.

خرید سرور G10

HPE Proliant DL380 G11

dl380 g11

سرور DL380 G11 قابلیت توسعه عملکرد محاسباتی و مقیاس پذیری را برای حجم‌های کاری و محیط‌های مختلف در 1P اقتصادی ارائه می‌دهد. این سرور یک انتخاب عالی برای بارهای کاری فشرده مانند ذخیره‌سازی نرم افزاری، رمزگذاری ویدیو و برنامه‌های مجازی‌سازی شده که به ظرفیت ذخیره‌سازی زیاد و پهنای باند ورودی/خروجی و حافظه بالا نیاز دارند، مناسب است.
ProLiants جدید دارای سه گزینه پردازشی، پردازنده‌های نسل AMD Epyc “Genoa”، پردازنده های Intel Xeon Scalable “Sapphire Rapids” و پردازنده‌های Cloud-Native Ampere Altra و Altra Max است.سرورهای جدید HPE ProLiant Gen11 از دو برابر پهنای باند ورودی/خروجی و 33 درصد تراکم پردازش گرافیکی با کارایی بالا در هر سرور برای پشتیبانی از هوش مصنوعی و بارهای گرافیکی فشرده‌تر نسبت به نسل قبلی پشتیبانی می‌کنند.

سرور DL380 G11

HPE Proliant DL360 G11

 

سرور hp dl360 g11 یک سیستم 1U با رک بهینه شده است که عملکرد محاسباتی استثنایی، سرعت بالا در انتقال داده و عمق حافظه را با قابلیت محاسبه 2P ارائه می‌دهد. سرورهای dl360 g11 با پشتیبانی از پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon Scalable با حداکثر 60 هسته، پهنای باند حافظه تا 8 ترابایت و سرعت بالا PCIe Gen5 I/O، یک سرور کاملاً بهینه شده برای رک هستند. 1U 2P، راه حلی برای مجازی سازی همه منظوره عملیات‌هایی است که نیاز به افزایش تراکم محاسباتی با امنیت داخلی و انعطاف‌پذیری بالا دارند.
سرور hp g11 از سری جدید پردازنده های Intel Max با 64 گیگابایت HBM2e پشتیبانی می کنند. به نظر می‌رسد این سرورها برای بسیاری از مشتریان HPE، به‌ویژه شرکت‌هایی استفاده از HBM2e در حالت حافظه کش استفاده می‌کنند، گزینه‌ای واقعا جالبی باشد.

سرور DL360 G11

سرور‌های سری ml 300 hp

سرور تاور hp یا ml توانایی مدیریت پیشرفته از راه دور، توانایی پشتیبانی از یک یا چند پردازنده، کارایی گسترش بالا و انعطاف پذیری در میزان حافظه 1/0 می‌باشد.سرور‌های سری ML مناسب برای کسانی است که دنبال هزینه نگهداری و انرژی کم هستند و دسترسی اشتراکی به فایل،اینترنت،شبکه بندی پرینت باشد، نیازمند به پاسخگویی مطمئن هستند، با کمترین هزینه به یک پیکربندی درست برسند، دفاتر یا شعبات از راه دور دارند، و از PC به جای سرور استفاده می‌کنند.

HPE Proliant ML350 G10

سرور HPE Proliant ML350 G10 قابلیت این را دارد که تا 56 هسته پردازشی را پشتیبانی کند، و در مصرف انرژی با منبع تغذیه با فن‌های خنک‌کننده و راندمان بالا و سرعت اتوماتیک صرفه‌جویی خواهد کرد.از قابلیت‌های دیگر این سرور این است که با استفاده از رم‌های DDR4 سری حافظه هوشمند عمل پردازش را با سرعت 2933 مگاهرتز بر ثانیه انجام دهد.سرور HP ML350 G10 یکی از پرکاربرد ترین و در عین حال قدرتمندترین سرورهای ایستاده ساخت شرکت hp می‌باشد. این سرور توانایی‌های فوق‌العاده‌ای برای پردازش، ذخیره سازی و تصویرسازی گرافیکی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این سرور نسل 10 قابلیت اجرای عملکرد مناسب با پردازنده های سری Xeon Scalable نسل دو اینتل را دارا است. همچنین که وجود این پردازنده ها در ساختار سرور HP ML350 G10 موجب افزایش 16 درصدی عملکرد آن شده است.

HPE Proliant ML310e G8

این سرور از مدرن ترین پردازنده‌های E3_1200 با گزینه‌های cpu چهار هسته تا 3.7گیگاهرتز حافظه پنهان 8 مگابایت پشتیبانی می‌کند.این سرور با استفاده از حافظه بدون بافر DDR3 و با سرعت حداکثر 1600 در چهار اسلات DDR3 تا حداکثر ظرفیت حافظه 32 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند. سرور HP ML310e Gen8 از نوع (Tower) ایستاده از سری HPE ProLiant شرکت اچ پی است. تا 1 پردازنده اینتل Intel Xeon E-1200 سری V2 را پشتیبانی سرور HP ML310e G8 V2 ، بررسی تخصصی سرور ML310e Gen8 V2 ، قیمت و خرید با کانفیگ پیشنهادی ، گارانتی تعویض قطعه و فروش ویژه استوک.

HPE Proliant ML350 G9

سرور HP ML350 G9 یک سرور ایستاده نسل نهم hp است، که ترکیبی از عملکرد، در دسترس بودن، توسعه پذیری، مدیریت پذیری، قابلیت اطمینان و سرویس دهی را ارائه می‌دهد و این قابلیت‌ها سرور ML350 G9، را برای شرکت‌هایی که دارای دفاتر دورکار هستند، کسب و کارهای در حال رشد و همچنین مراکز داده به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند. این سرور نسل G9 اچ پی، به دلیل آنکه به صورت تاور عرضه شده است، برای کسب و کارهایی که از لحاظ فضا دچار محدودیت هستند، بسیار مناسب خواهد بود.
این سرور ایستاده hp، از پردازنده‌های سری E5-2600v3,v4 پشتیبانی می‌کند، و همچنین از حافظه رم سازگار با آن می‌توان به DDR4 Smart Memory اشاره کرد. قبل از خرید سرور اچ پی HP ML350 Gen9 بهتر است ادامه این معرفی محصول را مطالعه نموده و با آگاهی کامل از مشخصات این محصول نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

 

کاربرد‌ها و مزایای سرور hp

در ادامه با ۹ ویژگی جالب سرور hp آشنا می‌شویم که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. بخوانید تا دقیق‌تر متوجه شوید سرور hp چیست؟ و چه کارایی دارد؟

‍۱. نمایش ویدیوها در عرض ۳ ثانیه

اولین ویژگی جالب و حیرت‌انگیز این سرورها توانایی نمایش ویدیو در عرض ۳ ثانیه بعد از روشن کردن سرور است. این بازه زمانی، با تاخیر یک تا دو دقیقه‌ای در سرورهای نسل قبلی نمی‌توان مقایسه کرد.

۲. تامین هوشمند سرور hp

تمام آن چیزی که برای راه‌اندازی و استقرار سیستم نیاز دارید، از قبل آماده و بارگذاری شده تا مراحل راه‌اندازی سرور ۴۵ درصد کمتر و ۳ برابر سریع‌تر باشد.

۳. مدیریت بدون عامل

تمام عملکردهای مدیریت اجزای سیستم داخلی از جمله نظارت بر سلامت سرور و هشدار نفوذ بدون نصب هیچ گونه درایور یا عاملی اجرا می‌شوند. هوش پیشرفته سرور hp عملکرد بالاتری برای سیستم‌های مدیریت شده ارائه می‌کند.

۴. به‌روزرسانی هوشمند اچ پی

از مهم ترین فواید سرور‌های hp می‌توان به این اشاره مرد که به لطف تکنولوژی به‌روزرسانی هوشمند می‌توان عملیات آپدیت را همزمان، روزی صدها سرور برنامه‌ریزی و اجرا کند و مدت زمان مدیریت این عملیات را تا ۷۰ درصد کمتر کند.

۵. ذخیره‌سازی هوشمند hp

حاصل معماری دارای درایو هوشمند و سرور hp بهینه‌شده، یک سیستم متعادل تشکیل شده از تکنولوژی ذخیره‌سازی هوشمند، HP Smart Memory و تکنولوژی شبکه انعطاف‌پذیر است که عملکرد ذخیره‌سازی داده را ۶ برابر سریع‌تر می‌کند.

۶. امکان مشاهده و کنترل کامل بر کارایی انرژی

با تکنولوژی منحصر‌بفرد زیاد در سه بعد موقعیت مکانیمیزان مصرف برق و نیاز‌های حرارتی، کاربران دید و کنترل زیادی بر عملکرد انرژی دیتاسنتر به دست می‌آورند. با وجود این قابلیت می‌توان مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش و ظرفیت محاسباتی را افزایش داد. همچنین می‌توان خطاهایی که به پیکربندی سیستم برقی مربوط می‌شود را از بین برد و میزان مصرف برق توسط رک سرور و خود سرور را به‌طور دقیقی ردیابی کرد.

۷. ارائه بینش آنلاین

اولین پورتال مدیریت و پشتیبانی مبتنی بر ابر به کاربران اجاره می‌دهد هرکجا که هستند، هر زمان بخواهند با هر دستگاهی که داشته باشند، سلامت سرور وقایع آن را ردیابی کرده و مشکلات به وجود آمده را برطرف کنند.

۸. طراحی زیبای سیستم

در سرورهای hp به‌خاطر طراحی زیبا و کابردی، اختلالات رایجی که باعث خرابی و از دست رفتن داده‌ها می‌شود و مشکلاتی از این قبیل دیگر وجود نخواهند داشت.

۹. امکان شخصی‌سازی

مدیرانی که از سرور hp استفاده می‌کنند، توانایی این را دارند که با سفارشی‌سازی شبکه سرور خود، بدون تعمیرکردن زیرساخت‌های سرور، نیازهای آینده خود را تغییر دهند و از سطح بالاتری از انعطاف‌پذیری برخوردار شوند.

استعلام قیمت سرور hp

قیمت سرور hp بنا به تفاوت در تولیدات از تنوع بالایی برخوردار است. جالب است بدانید به دلیل وارداتی بودن محصولات شرکت اچ پی نوسانات دلار و ارز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت این محصولات بگذارد. از طرفی دیگر همانطور که در بالا به آن اشاره کرده ایم این محصولات دارای ویژگی های زیادی هستند که این قابلیت ها نیز بر تعیین قیمت سرور hp بی تاثیر نخواهد بود. جالب است بدانید قطعات هر سرور که می توانید آن را در کانفیگ سرور خود انتخاب کنید نیز دارای ویژگی ها و قیمت های متفاوتی هستند که از این رو این موارد را هم می توانید بر تعیین قیمت سرور اچ پی دخیل بدانید. شما می توانید برای استعلام قیمت سرور با کارشناسان دوبرکا در ارتباط باشید.

نحوه ی خرید سرور hp

خرید سرور hp از مواردی است که باید دقت لازم را در انتخاب خود داشته باشید. چرا که تنوع بالا هم خوب است و هم بد برای کسی که دقیقا می داند به چه سروری احتیاج دارد این تنوع برای آن فرقی نمی کند چرا که انتخاب خود را کرده و نیاز به تنوع و گشتن بیشتر ندارد. اما برای کاربری که نمی داند کدام سرور را با چه کانفیگی را انتخاب کند. این تنوع هم میتواند دشوار و هم خوشایند باشد چرا که اگر با این حال اطلاعات کافی در رابطه با خرید سرور اچ پی نداشته باشید باز هم نمی توانید انتخاب درستی انجام دهید مگر اینکه با فردی به خرید سرور HP بروید که بتواند بهترین پیشنهادات را به شما ارائه دهد. اما در صورتی که این شرایط برای شما فراهم نبود می توانید با کارشناسان ما در دوبرکا تماس بگیرید و از مشاوره رایگانی که در اختیار شما قرار می دهند استفاده کنید.

خرید سرور HP

راهنمای خرید سرور hp استوک

برای خرید سرور استوک HP شما نیاز دارید تا با کارشناسان ما در تماس باشید چرا که فراوانی این نوع محصولات سبب شده تا انتخاب محصول دشوار تر شود. از طرفی دیگر باید دانست که این محصولات قبل از شما استفاده شده و به نوعی دست دوم به شمار می آید. اما با این تفاسیر که در ایران فقط سرور نسل 10 و 11 را می توانید به صورت نیو خریداری کنید پس بیشتر محصولات استوک بوده و نیاز دارند که قبل از خرید تست شوند. شما با خرید سرور استوک اچ پی از شرکت ما می توانید از تخفیف ویژه برخوردار شوید. نا گفته نماند که با خرید سرور استوک شما مبلغ کمتری نسبت به نیو آن پرداخت کرده اید اما از همان امکانات به راحتی استفاده می کنید.

قطعات سرور hp

خرید سرور hp با هر محصولی نیازمند قطعات و یا لوازم جانبی سرور است تا بتواند عملیات مورد نظر را انجام دهد که سرور ها هم از این روال مستثنی نیستند. درون هر سروری می توانید قطعاتی همچون: مادر برد، پردازنده، رم، رید کنترلر، هارد سرور، منبع تغذیه و … را دید.
که برخی همانند: کارت گرافیک، تعداد رم ها، تعداد پردازنده ها، تعداد هاردها و …. متغیر است برای مثال سروری هست که نیازی به کارت گرافیک ندارد.
پس داشتن کارت گرافیک الزامی نیست یا تعداد مواردی که بیان شد هم دارای تعداد متغیری هستند و این ها همه بستگی به این دارد که نیاز کاری شما چطور کانفیگی را بخواهد.

جمع بندی :

سعی کردیم در این مقاله انواع سرور اچ پی که در ایران پرطرفدار تر می باشند را برای شما نام ببریم و ویژگی های آنها را بیان کنیم تا بتوانید یرای خرید سرور یک مقایسه ی کلی بین آنها داشته باشید اما پیشنهاد ما به شما قبل از اقدام به خرید سرور مشاوره با شرکت ها و افراد با تجربه در این زمینه می باشد که در شرکت دوبرکا می توانید از مشاورین ما کمک بگیرید. شرکت دوبرکا به عنوان شرکت وارد کننده سرور در ایران فعالیت دارد که چندین سال است در این حوز فعالیت می کند. امیدوریم که این مطلب کمک شایانی به شما در این زمینه کرده باشد منتظر سوالات و نظرات شما در بخش کامنت ها هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

    1. باید نیاز کاری خودتونو بررسی کنید برای این کار می تونید با مشاورهای ما تو دوبرکا مشورت داشته باشید تا بهترین نوع سرور رو نسب به نیاز کاری تون خریداری کنید .

    1. سلام بله با مبلغی سرور شما گرفته میشه و به ازای کانفیگی که نیاز دارید ما به التفاوت از شما دریافت میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا