دوربین مداربستهسیستم‌های امنیتی و حفاظتی

ویدئو بالن چیست؟

ویدئو بالن یا Video Balun به دستگاه الکترونیکی اطلاق می شود که به عنوان تقویت کننده در کابل کشی سیستم های دوربین های مداربسته آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ویدئو بالن زمانی مورد استفاده می شود که میزان کابل کشی بیش از حد مجاز باشد.

کاربرد ویدئو بالن

در حالت عادی سیگنال هایی که حاوی اطلاعات تصویر هستند توسط کابل کواکسیال به دستگاه ضبط کننده DVR فرستاده می شوند. این سیستم ارسال سیگنال، سیستم نامتقارن نامیده می شود به این علت که عبور سیگنال فقط از مغزی کابل صورت می گیرد. در مقابل سیستم نامتقارن، سیستم متقارن وجود دارد که هر دو سیم در آن حاوی سیگنال هستند. این سیگنال ها با هم دارای تقارن بوده و در صورت وارد شدن امواج نا متقارن به سیگنال (به صورت نویز) در انتهای مسیر حذف می گردند.

انواع ویدئو بالن

Video Balun ها دارای انواع مختلفی هستند که نوع ساده آن ها، ویدئو بالن غیر فعال نامیده می شود که فقط می تواند سیگنال نا متقارن را به متقارن تبدیل کند و هیچ تقویتی روی سیگنال ارسالی انجام نمی دهد. این نوع دستگاه به منبع تغذیه نیاز ندارد و دارای قابلیت انتقال سیگنال تا 330 متر در حالت رنگی و 600 متر در حالت سیاه و سفید بوده و به نام Video Balun Autotransformer نیز شناخته می شود.

نوع دیگر Video Balun ها، ویدئو بالن فعال نامیده می شود که می تواند علاوه بر تبدیل سیگنال های ارسالی، عمل تقویت سیگنال را نیز انجام دهد. از مزایای این نوع دستگاه ها می توان به قابلیت ارسال سیگنال ها تا مسافت های طولانی اشاره نمود. زمانی که از این نوع ویدئو بالن استفاده می کنید (بسته به نوع کابل و نوع ویدئو بالن)، می توانید اطلاعات را تا فاصله 2000 متر در حالت رنگی و 2800 متر در حالت سیاه و سفید ارسال کنید. این نوع Video Balun به منبع تغذیه نیاز دارد، از این رو در مقایسه با نوع غیر فعال، دارای هزینه های بالاتری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا