سایر نوشته ها

15 روش برای حل مشکل دانلود از گوگل پلی

اگر شما هم تاکنون حین دانلود از گوگل پلی با پیغام‌ خطا و یا مشکلاتی دیگر از قبیل Wait­ing for Down­load مواجه شده‌اید، نگران نباشید. در این مطلب به بررسی مهم‌ترین مشکل دانلود از گوگل پلی استور پرداخته و روش‌هایی برای حل آن را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم.

معمولا برای دانلود برنامه‌های اندرویدی، گوگل پلی اولین و بهترین انتخاب کاربران است. به عبارتی باید گفت درست‌ترین انتخاب هم همین فروشگاه خواهد بود چون نه تنها غنی از تمام برنامه‌های مورد نیاز کاربران است بلکه از نظر امنیتی نیز خطری گوشی را تهدید نمی‌کند.

اما گاهی اوقات این فروشگاه با مشکلاتی در دانلود مواجه می‌شود که یکی از بارزترین آن، ماندن روی صفحه دانلود است. مثلا پیغام Waiting for Download را مشاهده می‌کنید اما اگر آن را به حال خود راه کنید هیچوقت برنامه را برایتان دانلود و نصب نمی‌کند. در این مطلب به معرفی راه حل‌هایی برای این مشکل می‌پردازیم که امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع شود.

اما قبل از پرداختن به معرفی روش‌ها، ذکر یک مشکل و راه حل آن ضروری است. کاربرانی با ip ایران نمی‌توانند یک سری برنامه‌ها را از پلی استور دریافت کنند چون معمولا با پیغام آزار دهنده «این مورد در کشور شما در دسترس نیست» مواجه می‌شوند. حتی گاهی اوقات اگر پلی استور را باز کرده و کلمه player را جست‌ و جو کنید، برای مثال ۱۰ مورد برایتان به نمایش در خواهد آمد اما بعد از انجام مراحلی که در زیر به شما آموزش خواهیم داد، این تعداد بیشتر خواهد شد و می‌توانید بدین ترتیب به برنامه اصلی و یا به همان برنامه‌ای که در کشور ما در دسترس نبود دسترسی داشته باشید. (روش شماره یک، پیشنهاد شخصی است).

۱.تغییر IP – حل مشکل دانلود از گوگل پلی استور

  • قدم اول، نصب یک برنامه تغییر IP خوب است. اگر از برنامه‌ای استفاده می‌کنید که رضایت بخش هستند، خب ایراد خاصی ندارد چون مادامی که یک اپلیکیشن خوب در اختیار داشته باشید همه چیز بدون مشکل پیش خواهد رفت.
  • بعد از اینکه از اتصال و عملکرد صحیح تغییر IP مطمئن شدید، همه برنامه‌های پس زمینه را بسته و به تنظیمات گوشی بروید. به قسمت برنامه‌ها (app) رفته و پلی استور را از بین آن‌ها انتخاب کنید. روی گزینه حافظه یا مدیریت حافظه (در گوشی‌های مختلف این تنظیمات متفاوت است) کلیک کرده تا با گزینه‌های «پاک کردن داده» و «پاک کرده حافظه پنهان» روبرو شوید. در اینجا فقط کافی است روی گزینه دوم یعنی «پاک کردن حافظه پنهان» کلیک کنید و باز هم تمام برنامه‌ها را ببندید. در حالی که برنامه تغییر IP روشن است، به پلی استور مراجعه کرده و هرچه را که مد نظرتان است دانلود کنید.

با این روش، ۹۰ درصد مشکلاتی که حین دانلود برنامه از پلی استور با آن مواجه می‌شوید حل خواهد شد اما اگر هم این اتفاق رخ نداد، روش‌های زیر را امتحان کنید.

۲.ریستارت کردن گوشی_ حل مشکل دانلود از گوگل پلی استور

بعد از رخ دادن هر مشکلی برای گوشی که در حل آن ناتوان هستید، ابتدا یک بار آن را خاموش و روشن یا به اصطلاح ریستارت کنید. همین اقدام ساده گاهی اوقات نتایج خوبی را برایتان در پی خواهد داشت بنابراین آن را دست کم نگیرید. اگر با این روش مشکل حل نشد، سراغ روش دوم بروید در غیر این صورت، هیچ تنظیمات دیگری را تغییر ندهید.

۳.وضعیت اینترنت_حل مشکل دانلود از گوگل پلی استور 

گاهی اوقات پیش آمده به خاطر سرعت پایین اینترنت، پلی استور از دانلود یک برنامه ناتوان می‌ماند و از این فرایند فقط پیغام Wait­ing for Down­load را مشاهده خواهید کرد که آن هم بدون تغییر است. بنابراین یک بار با اینترنت همراه، فرایند دانلود را از سر بگیرید و اگر باز هم مشکل وجود داشت سراغ راه حل چهارم بروید. در غیر این صورت باید چک کنید آیا کند بودن سرعت اینترنت فقط در گوگل پلی رخ می‌دهد یا هر سایت دیگری که قصد ورود به آن را دارید. اگر مشکل از سرعت اینترنت است در حالی که سرویس مورد استفاده پهنای باند زیادی دارد، باید با سرویس دهنده اینترنت تماس بگیرید.

۴.وضعیت حافظه_حل مشکل دانلود از گوگل پلی استور  

کمبود حافظه، از مشکلات رایجی است که معمولا متوجه آن خواهید شد. همیشه یک پیغام در کادری نسبتا بزرگ حین دانلود یا بروزرسانی برنامه‌ها ظاهر شده و شما را از اینکه عدم وجود حافظه کافی مانع نصب و یا بروزرسانی برنامه می‌شود آگاه می‌سازد.

برای چک کردن وضعیت حافظه می‌توانید به تنظیمات و سپس حافظه رفته تا ببینید دقیقا چه موردی (فایل شخصی، برنامه و …) باعث اشغال آن شده. در آن قسمت می‌توانید مدیریت بهتری روی گوشی داشته باشید و حتی با پاک کردن حافظه پنهان برنامه‌ها، فضای خالی مورد نظر خود را ایجاد کنید.

به طور کلی همیشه سعی کنید برنامه‌های غیر ضروری را از روی گوشی پاک کنید و عکس و فیلم‌ها و به طور کلی فایل‌های شخصی را هرازچندگاهی به درون کامپیوتر، لپ تاپ یا کارت حافظه جانبی منتقل کنید. خصوصا اگر میزان حافظه گوشی شما کمتر از ۳۲ گیگابایت است.

برای خرید محصولات و دیدن سایت ما از اینجا اقدام کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام  دوبرکا  از اینجا اقدام کنید.

برای دنبال کردن پیج اینستاگرام دوبرکا از اینجا اقدام کنید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا