سرورهای فیزیکی

راهنمای انتخاب سرور مناسب


راهنمای خرید سرور مناسب، با ما همراه باشید. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از کسب و کار ها برای پیشرفت در حوزه ی خود نیاز به پیشرفت در حوزه ی دیجیتال را دارند . یکی از اولین مواردی که برای ورود به حوزه ی دیجیتال مورد بررسی قرار می گیرد، وجود سرور برای کسب و کار های کوچک و بزرگ است.
با توجه به متنوع بودن سرورها و کارایی آن ها برای انتخاب و خرید سرور، مدیران کسب و کار مختلف باید شناخت دقیقی از کسب و کار خود پیدا کنند. با این کار شما سرور و سخت افزار های سروری که به آن احتیاج دارید را خریداری کرده و از صرف هزینه های اضافی خودداری می کنید. اگر شما هم یکی از مدیران کسب و کار هستید یا می خواهید کسب و کار خود را در حوزه ی دیجیتال آغاز کنید، در این مقاله با ما همراه شوید. ما در این مطلب قصد داریم شما را با انتخاب و خرید سرور hp مناسب کسب و کارتان راهنمایی کنیم.

راهنمای خرید سرور مناسب

1-نیازهای کسب و کار خود را بسنجید

همان طور که پیش تر هم گفته شد، شما برای انتخاب و خرید سرور؛ باید با نیاز های کسب و کار خود آشنا شوید ، تا بتوانید سرور مورد نیاز خود را برگزینید. شما با پاسخ دادن به سوالی که ما در این بخش برای شما آورده ایم، می توانید با نیاز کسب وکار خود آشنا شوید.

روند کاری کسب و کار من رو به پیشرفت خواهد بود یا خیر ؟

پاسخ به این سوال می تواند به تنهایی به شما کمک کند تا از پرداخت بسیاری از هزینه ها صرفه جویی کنید. اگر کسب و کار شما مسیری رو به پیشرفت پیش رو داشته باشد، شما نیاز به یک سرور قدرتمند با سخت افزار های پیشرفته دارید تا زیر ساخت های متناسب با نیاز های کسب و کار شما را بر آورده نماید.

2-توسعه پذیری سرور انتخابی تا چه حد باشد؟

سروری که انتخاب می کنید، باید قادر به پوشش تمامی نیاز های شما باشد، از این جهت اگر کسب و کار رو به پیشرفتی دارید، باید سروری قابل ارتقا و توسعه باشد. موارد زیر باید برای انتخاب سرور های ارتقا پذیر رعایت شود. یکی از تکنولوژی هایی که در این امر به شما کمک زیادی می کند، تکنولوژی Hot-Plug است. اگر نمی دانید هات پلاگ چیست پیشنهاد می شود مقاله مرتبط با آن را در سایت بخوانید. 

هات پلاگ چیست

3-در دسترس بودن

مواردی چون ذخیره سازی RAID و درایوهای Hot-Plug و منبع تغذیه مناسب، تاثیر مستقیمی بر طول عمر سرور و همچنین عملکرد آن دارد. یک دسته از سرور ها با توجه به مقاومت بالایی که از دارند، کمتر دچار نقص فنی می شوند. این سرور ها در بازار به Fault-Tolerant معروف هستند و می توانند زمان کارکرد سرور را افزایش دهند.

4-نرم افزارهای مدیریتی

نرم افزارهای مدیریتی، به شما کمک می کنند تا سرور را به بهترین نحو ممکن مدیریت نمایید. سرور هایی که مجهز به سیستم مدیریت با سطح ابتدایی هستند دارای قیمت پایین تری نسبت به سرور های مجهز به سیستم مدیریتی سطح بالا هستند. مدیران سرور با استفاده از نرم افزار های مدیریتی موجود در سرور ها، قادر به کنترل فعالیت های سرور و بررسی Event Log و bios و… هستند. همچنین این نرم افزار ها از طریق ایمیل، به مدیران در رابطه با فعالیت های سرور هشدار می دهند.

5-گارانتی و پشتیبانی

یکی از نکته هایی که باید مورد توجه قرار دهید، گارانتی و پشتیبانی از سرور است. شما همواره باید از فروشگاه ها و شرکت هایی سرور را خریداری نمایید که دارای خدمات پس از فروش هستند. 

انواع سرور HP برای خرید

یکی از پرفروش ترین و پرکاربرد ترین سرور های موجود در بازار سرور های کمپانی اچ پی است. این شرکت با توجه به سرور های با عمکلرد بالا توانسته است، به محبوب ترین تولید کننده سرور و تجهیزات سرور در دنیا معروف شود. سرورهای اچ پی در بازار به سه دسته تقسیم می شوند. قبل از اینکه تصمیم به خرید سرورهای اچ پی داشته باشید پیشنهاد می شود مقاله ی انواع سرور HP را مطالعه فرمایید تا دید بهتری نسبت به محصولات این شرکت داشته باشید.

سرور های تاور و ایستاده

یکی از نخستین سرور های موجود در بازار، سرور ایستاده است. این سرورها مانند دیگر سرور ها دارای اجزایی چون : پردازنده، کارت شبکه، مادربورد، رم و … است. باید به این نکته توجه نمایید که سرور های ایستاده، فضای بیشتری را نسبت به دیگر سرور ها اشغال می کند.سرور تاور با نام سرور های ML نیر، در بازار موجود هستند. این سرور ها دارای کارایی بالا و شامل ابزار های مدیریتی و ذخیره سازی هستند. این سرور ها دارای مجموعه مدیریت جامع و ساده، همچنین نوآوری های پیشرفته، ارزش بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند.

خرید سرور تاور

سرور های رکمونت

سرور رکمونت با کارایی بالا، نسبت به سرور های تاور و ایستاده فشرده تر هستند و در داخل یک رک با اندازه ی 19 اینچ قرار می گیرند.سرور های رکمونت دارای تکنولوژی Expansion Slot هستند و قابلیت اضافه کردن کارت های شبکه NIC یا HBA فیبر نوری را به شما می دهند. با توجه به فشرده بودن این سرور، شما می توانید از کابل کشی و مدیریت مرکزی سرور بهره مند شوید. سرور های رکمونت را با نام خانوادگی DL در بازار می شناسند. این سرور ها دارای انعطاف پذیری و قابلیت اعتماد بیشتری نسبت به دیگر سرور ها هستند. سرور های رک مونت با توجه به تکنولوژی های به کار رفته در آن ها، قادر به انجام حجم کاری بالایی را با سرعت مناسب انجام دهند.

سرور های تیغه ای یا Blade

یکی دیگر از سرور های پیشرفته ی موجود در بازار که توسط شرکت و کمپانی اچ پی تولید شده اند، سرور های تیغه ای هستند. این سرور ها دارای سایز کوچک تری در مقایسه با دیگر نوع های سرور های اچ پی است که شما را قادر می کند تا از سرورهای بیشتری در یک فضای کوچک استفاده نمایید. سرورهای تیغه ای دارای محفظه ای هستند که بسیاری از تجهیزات مورد نیاز آن ها در این محفظه قرار دارد، تجهیزات مشترکی چون : پاور، فن، سیستم های خنک کننده، اتصالات شبکه و … . این محفظه به شما این امکان را می دهند تا از کابل کشی جمع و جور تر بهره مند شوید.

اگر علاقه مند هستید می توانید بیشتر در رابطه با سرورهای بلید بخوانید : سرور بلید 

بودجه ی مد نظر شما برای خرید سرور

باید بدانید که خرید سرور، ابتدایی ترین کار برای ورود به حوزه ی دیجیتال است. شما در ادامه ی مسیر نیاز به خرید بسیاری از تجهیزات دیگر، برای سرور خود دارید که هزینه هایی را برای شما به همراه دارد و ممکن است شما برای پاسخ به این سوال نیاز به مشاوره با افراد خبره در این زمینه داشته باشید.

بررسی فنی کسب و کار شما توسط افراد متخصص شرکت

ادمین مورد نظرتان باید به چند سوال در رابطه با کسب و کار شما و کارمندان و کاربرانی که از سرور شما استفاده می کنند، پاسخ دهند. با این کار شما می توانید تجهیزات مناسبی را برای سرور خود خریداری نمایید:
1. سرعت پیشرفت کسب و کار چقدر است؟
2. از چه نوع هاردی باید استفاده کنیم؟
3. به چند پورت (PORT) شبکه نیاز داریم؟
4. تعداد کارمندانی که از سرور استفاده می کنند ، چقدر است؟
5. تعداد کاربرانی که از سرور استفاده می کنند ، چقدر پیش بینی می شود؟
6. حافظه و رم مورد نیاز ما چه ظرفیتی داشته باشد؟
7. آیا به تجهیزات Back UP گیری نیز داریم؟
8. آیا دیتاسنتر مناسبی برای نگهداری سرور ها داریم؟

امنیت سرور چه می شود؟


امنیت سرور

به طور کلی یکی از با ارزش ترین دارایی کسب و کار های شما در دنیای دیجیتال، دیتاها و اطلاعات کسب و کار شما است. امنیت سرور فرایندی است که جهت محافظت از داده ها و اطلاعات کسب و کار شما عمل می کنند تا از حملات سایبری و افتادن اطلاعات کسب و کار شما به دست مجرمان سایبری جلوگیری شود.
هرگونه خطر و آسیب پذیری و کاهش امنیت در سرور، یک مشکل امنیتی است و هکر ها منتظر پیدا کردن این مشکلات هستند تا بتوانند به سیستم شما آسیب برسانند و به دیتا های شما دسترسی پیدا کنند.
شما با استفاده از چند روش زیر می توانید از آسیب های امنیتی سرور خود اطمینان حاصل کنید.

  •  مدیریت کاربران موجود در سرور
  •  استفاده از پروتکل های امنیتی مانند FTPS
  •  استفاده از رمز عبور های ایمن
  •  سرویس های غیر ضروری را غیر فعال کنید
  •  راه اندازی فایروال
  •  اتصال با امنیت بالا به سرور
  •  به روز رسانی متوالی نرم افزار های سرور

دلیل انتخاب سرورهای اچ پی به جای دیگر برند ها

همان طور که قبل تر هم اشاره شد، شرکت اچ پی یکی از تولید کننده ها و طراحان به نام در حوزه سرور و تجهیزات سرور است. سرور های تولید شده توسط این مجموعه توانسته است به تنهایی در جایگاه نخست به عنوان بهترین سرور از لحاظ عملکرد را به خود اختصاص دهد. این کمپانی قدرتمند، همواره سعی در شناخت تجربیات کاربران دارد تا نیاز های آنان را رفع نماید. در واقع سرورهای تولید شده توسط این کمپانی به صورت کاربر محور است. برند اچ پی با تست محصولات خود توسط مشتریان و کاربران و رفع خطاها و مشکلات پیش آمده توانسته است، اعتماد کاربران را به خود جلب کند.

پرفروش ترین سرور های HP

سرور hp

سرور g9 و سرور g10 مطابق آماری که شرکت اچ پی در رابطه با بهترین سرور های خود اعلام کرده است، جز بهترین سرور های موجود در بازار از این برند است. این سری از سرورها، نیاز های متنوع شما را بر آورده می کند. این نسل از سرور های اچ پی نسبت به نسل های قبلی خود دارای پیشرفتی شگرف در عمکرد خود را به کاربران ارائه می کند. سرور های اچ پی نسل نهم، دارای پیشرفت در حفظ و امنیت داده ها است.که این حفاظت شامل، امنیت در سیستم عامل و شناسایی بد افزار به چشم می خورد. از سری سرور های این دسته می توان به موارد زیر اشاره کرد.
• HPE DL360 G9
• HPE DL380 G9
• HPE DL160 G9
• HPE DL580 G9

خرید سرور G10

5 نکته مهم هنگام خرید سرور

سرور خوب

به جز تمامی نکاتی که تا اینجای مقاله از آن نام برده شد به پنج نکته ی اساسی دیگر در این بخش نیز توجه ویژه ای داشته باشید . تمامی این نکات به شما کمک می کننده تا یک سرور مناسب را خریداری نمایید.
1. سرور را از شرکت هایی خریداری کنید که به همراه سرور، یک مجموعه نرم افزاری برای مدیریت راحت تر فعالیت های سرور به شما ارائه می کند.
2. حتما هنگام قیمت گرفتن، قیمت و بهای سیستم عامل را نیز مد نظر قرار دهید.
3. سرور منتخب شما، حتما دارای ویژگی هایی چون : مجهز به چیپ ست مدیریتی مخصوص سرور، راندمان بالا و مجهز به هارد درایو های با سرعت بالا باشد.
4. حتما سرور را انتخاب نمایید که با توجه به پیشرفت در کسب و کار شما قابلیت ارتقا را داشته باشد.
5. اگر قصد خرید سرور hp را دارید حتما به ابزار های مورد نیاز جانبی آن توجه کنید ، مانند: سینی کابل ، منبع تغذیه و …

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم به تمامی نکاتی که شما را در به یک سرور مناسب برای کسب و کارتان است راهنمایی کنیم. در صورتی که در خرید نیاز به مشاوره در جهت خرید سرور دارید حتما با مشاورین ما تماس بگیرید.
و به عنوان آخرین نکته باید به این مورد توجه کنید که هیچ یک از کمپانی های تولید کننده ی سرور و تجهیزات سرور به صورت مجزا دارای شعبه ای در ایران نیستند. سرور و قطعات آن از طریق شرکت ها و فروشگاه های فعال در این حوزه چه به صورت استوک و چه به صورت نو از اروپا و آمریکا وارد ایران می شوند، پس حتما از فروشگاه های معتبر استفاده کنید.
از این که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید از شما سپاس گزاریم . امیدواریم توانسته باشیم شما را در مسیر انتخاب و خرید یک سرور مطمئن برای کسب و کار شما عزیزان راهنمایی کرده باشیم.

اگر قصد دارید سرور مورد نظر خود را با کانفیگ دلخواه خود تهیه کنید از طریق صفحه ی کانفیگ سرور HP بصورت دلخواه کانفیگ خود را ساخته و آنلاین آن را سفارش دهید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

    1. ایتدا پیشنهاد می کنیم مشخصات سرور dl380 g10 رو از این صفحه بخونید و اگر بازهم سوالی داشتید می تونید با بخش پشتیبانی تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا