سرورهای فیزیکی

بررسی سرور HPE DL580 G8

نقد و بررسی سرور HPE DL580 G8

سرور HPE ProLiant DL580 Gen8 قادر به پشتیبانی از دو، سه یا چهار پردازنده اینتل زئون همراه با 96 اسلات می باشد که موجب شده است برای مجازی سازی و پایگاه داده انتخاب ایده آلی باشد. هم چنین می تواند از پهنای باند  I/O  قابل توجهی پشتیبانی نماید تا بتواند به صورت کامل از عملکرد ذخیره سازی 12Gb/s SAS بهره برداری نماید.

مشخصات سرور HPE ProLiant DL580 Gen8

سرور HPE ProLiant DL580 Gen8 می تواند نسبت به نسل های قبلی، 1.5 برابر تعداد اسلات های حافظه بیشتری فراهم کند، از این رو بهترین انتخاب برای استفاده در سرور مجازی برای Workload های مهم و برنامه های حافظه محور همچون Hadoop باشد. این سرور قادر به پشتیبانی از پردازنده های اینتل زئون E7-4800/8800 v2 بوده و در مقایسه با نسل قبل، تا 2.3 برابر عملکرد کلی سیستم را بهبود می بخشد. این پردازنده ها می توانند 6، 8، 10، 12 و 15 هسته پردازشی را ارائه نمایند.

از سایر مزایای این سرور قدرتمند می توان به ارتقاء پذیری و سرویس دهی بالای آن اشاره نمود. شما با استفاده از نرم افزار مدیریتی  HPE iLO Management Engine می توانید  به راحتی سرور خود را مدیریت نمایید.

بررسی سرور HPE DL580 G8

عملکرد سرور HP DL580 G8

پردازنده های اینتل زئون E7-4800/8800 v2 می توانند حداکثر سرعت 3.4 گیگاهرتز را فراهم کنند. سرور DL580 Gen8 می تواند در مقایسه با نسل های قبلی تا 50 درصد تعداد هسته های خود را افزایش دهد. شما می توانید این سرور را با استفاده از 2، 3 یا 4 پردازنده پیکربندی نمایید. سرور اچ پی DL580 G8 از 12 کنترلر SAS 12Gb/s به منظور پشتیبانی از عملکرد SSD بهره می برد در مقایسه با نسل هفتم، 2 برابر سریع تر می باشد. این در حالی است که 2.7 برابر پهنای باند I/O را ارائه می کند. این سرور از 4 منبع تغذیه Hot-Swap نیز بهره می برد تا بتواند از قابلیت های حافظه و پردازشی سرور پشتیبانی کند.

حافظه سرور HPE ProLiant DL580 Gen8

اگر روی این سرور از چهار پردازنده استفاده نمایید، می توانید حداکثر 6 ترابایت حافظه رم را با استفاده از تمام 96 اسلات DDR3 DIMM مجهز به ماژول های حافظه 64 گیگابایتی در اختیار داشته باشید. هر پردازنده دارای 2 کنترلر حافظه است که هر یک از آن ها قادر به پشتیبانی از 4 کانال حافظه بوده و هر کانال حداکثر از 3 ماژول حافظه بهره می برد. هم چنین هر یک از پردازنده ها از 2 تا 8 کاتریج حافظه قابل تعویض پشتیبانی می کنند که هر یک قادر به پشتیبانی از 12 ماژول حافظه می باشند.

شما می توانید روی این سرور از ماژول های حافظه RDIMM و LRDIMM استفاده کنید، اما امکان ترکیب این حافظه ها در این سرور وجود ندارد. سرعت های حافظه 1600 مگاهرتزی، 1333 مگاهرتزی یا 1066 مگاهرتزی توسط این سرور پشتیبانی می شوند اما توجه کنید که سرعت حافظه به مدل پردازنده، سرعت و پیکربندی حافظه بستگی دارد.

سرور HPE ProLiant DL580 Gen8

ذخیره سازی سرور HPE ProLiant DL580 Gen8

کنترلر هوشمند  HPE Smart Array P830i/2G FBWC قادر به پشتیبانی از حداکثر ظرفیت ذخیره سازی 16 ترابایتی می باشد. Flash Backed Write Cache FBWC نسبت به Battery Backed Write Cache که تنها تا دو روز می تواند از داده ها نگهداری کند، می تواند داده ها و اطلاعات را به صورت نامحدود در خود ذخیره نماید. به منظور نگهداری از داده های مهم خود می توانید از رمزگذاری امن HP استفاده نمایید. این سرور با استفاده از HPE SmartDrive Carrier امکان از بین رفتن داده ها را بر اساس اشتباهات انسانی ، به صورت قابل توجهی کاهش می دهد و به وسیله آن می توان عملکرد و وضعیت هارد را به آسانی بررسی نمود.

کارت های microSD و USB اختیاری نیز امکان پشتیبانی از مجازی سازی VMware را فراهم کرده و به صورت داخلی پشتیبانی می گردند.

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید سرور فیزیکی

مدیریت و کنترل سرور HPE DL580 Gen8

تمامی ابزارهای مدیریتی که روی یک صفحه نمایش منفرد وجود دارند، مدیریت این سرور را در مقایسه با سرورهای مدل HP G7 به صورت چشمگیری آسان تر کرده اند. هم چنین راه اندازی اولیه سرور با استفاده از  Intelligent Provisioning موجب پیکربندی سیستم با یک ویزارد ساده شده است. سرورهای جدید HP G8 با کارت های استندآپ PCIe قادرند به صورت موثری با سنسورهای سه بعدی HP نظارت گردند. قابلیت مدیریت بدون عامل این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا بتوانند به مدیریت هشدارها بپردازند و سخت افزار سرور را بدون عوامل مبتنی بر سیستم عامل نظارت نمایند، به این ترتیب نظارت سرور به آسانی انجام می گیرد.

جمع بندی

شما می توانید سرور اچ پی DL580 G8 را به آسانی مدیریت نمایید. این سرور قادر به پشتیبانی از حافظه زیادی با گزینه های توسعه گسترده می باشد. طراحی این سیستم به گونه ای است که امکان ارتقاء آسان پردازنده را از طریق یک کشو پردازنده فراهم می کند، از این رو نیازی به بیرون آوردن شاسی از رک نیست و می توان آن ها را به بیرون کشید.

پشتیبانی از پردازنده های اینتل زئون E7-4800/8800 v2 و ظرفیت بالای حافظه، این سرور را قادر می سازد تا بتواند به صورت همزمان از چند ورک لود سنگین پشتیبانی کند و می تواند به عنوان یک پلت فرم مجازی سازی با VMware یا نرم افزارهای دیگری که دارای گواهینامه  HP هستند، مورد استفاده قرار گیرد.


خرید سرور اچ پی


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا