سرورهای فیزیکی

بررسی سرور HP DL380 G8

بررسی سرور HP DL380 G8

کمپانی HP یکی از شرکت های تولیده کننده سرورهای شبکه ای می باشد که شهرت بین المللی دارد و تواسنته است گوی سبقت را از رقیبان خود برباید و یکه تاز تولید سرورهای قدرتمند با کارایی و انعظاف پذیری بسیار بالا باشد. استفاده از محصولات شرکت HP همانند سایر نقاط دنیا در کشور ایران نیز بسیار رایج است و طرفداران بسیار زیادی دارد. سرورهای تولید شده توسط کمپانی HP هم اکنون بخش بسیار بزرگی از داده های دنیای اطلاعات و ارتباطات را پردازش می کنند. محصولات قدیمی این شرکت نیز نه تنها از عرصه خارج نشده اند بلکه مانند محصولات جدیدش با استقبال بسیار بالای کاربران روبرو هستند. سرور DL380e Gen8 یکی از محصولات قدرتمند و محبوب با انعطاف پذیری بالا می باشد.

از ویژگی های سرور HP Proliant DL380e G8 می توان به پشتیبانی از پردازنده های اینتل زئون سری E5-2400 V1/V2 اشاره کرد که موجب افزایش کارایی تا 80 درصد شده و تا 15 درصد تعداد هسته های خود را افزایش داده است. یکی دیگر از قابلیت های این سرور قدرتمند پشتیبانی از حافظه های رم پر سرعت DDR3 با نرخ انتقال داده 12800MT/S  با حداکثر سرعت 1600 مگاهرتز می باشد.  

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید سرور hp

بررسی تخصصی سرور HP DL380e Gen8

سرور HP ProLiant DL380e Gen8 به صورت سرور رک دو یونیت (U2) طراحی شده است و دارای عملکرد بسیار بالا، قابلیت مدیریت و انعطاف پذیری قابل توجه بوده و می تواند در همه شرکت ها سرویس دهی مطلوبی داشته باشد. این سرور بدون شک بهترین انتخاب برای دیتاسنترهایی است که در صدد افزایش قابلیت ارتقاء و انعطاف پذیری به منظور پشتیبانی از نیازهای محاسباتی و ذخیره سازی خود هستند.

 لازم به ذکر است که استفاده از پردازنده های سری Intel Xeon E5-2400 گزینه مقرون به صرفه تری در مقایسه با پردازنده های اینتل زئون E5-2600  می باشد.

سرور اچ پی DL380e G8 را می توان در کسب و کارهای جدید، شرکت های کوچک و متوسط و SMB های در حال توسعه مورد استفاده قرار داد، چرا که دارای قابلیت ارتقاء آسان و انعطاف پذیری بالا در پیکربندی می باشد و می توان بین نیازهای کسب و کارهای مختلف و این محصول تناسب ایجاد کرد که این امر به بودجه اختصاص داده شده برای تامین تجهیزات بستگی دارد. شما می توانید با صرف هزینه کمتر برای کسب و کار متوسط خود یک سرور پیاده سازی نمایید و شاهد عملکرد بسیار خوب آن باشید.

شما می توانید سرور HP DL380e GEN8 را به صورت آماده و یا با کانفیگ درخواستی خود از شرکت دوبرکا خریداری نمایید. 

دسته بندی محصولات سرور hp g8



پردازنده

کسانی که در زمینه IT و مشاغل مربوط به آن فعالیت دارند می دانند که سرورهای تولید شده توسط کمپانی HP از پردازنده های قدرتمند اینتل سری زئون استفاده می کنند. چیپست سری C600 اینتل قادر به پشتیبانی از حداکثر دو عدد پردازنده اینتل زئون E5-2400 V1/V2 بوده و تا 12 ماژول حافظه DDR3 را کنترل می نماید. سرورهای نسل هشتم HP راهنمای سوکت CPU هوشمند HPE را نیز معرفی نموده اند و با بهره گیری از روش دقیق نصب پردازنده، موجب کاهش زمان کار و آسیب های احتمالی پردازنده شده اند. گرمای تولید شده توسط این پردازنده ها به وسیله هیت سینک های اچ پی مدیریت و دفع می گردد. توجه داشته باشید که حتما از هیت سینک های اورجینال شرکت اچ پی استفاده کنید در غیر این صورت باید منتظر مشکلات و اتفاقات بسیار زیادی باشید.  

بررسی سرور HP DL380 G8

کارت حافظه

سرور HP DL380e G8 با پیکربندی 2 پردازنده، قادر به پشتیبانی از 12 اسلات حافظه رم برای حداکثر ظرفیت 384 گیگابایت می باشد. خنک شدن کلی سرورهای GEN8 به وسیله کابل کشی های مسطح میسر می شود که این کابل کشی ها دسترسی به ماژول های DIMM را نیز راحت تر می کند.

ماژول های حافظه (UDIMM)، (RDIMM) و (LRDIMM) توسط این سرور پشتیبانی می شوند اما امکان استفاده از مدل های مختلف ماژول های حافظه و ترکیب آن ها با یکدیگر وجود ندارد. فناوری HPE Smat Memory نیز موجب افزایش 16.6 درصدی توان و ارائه عملکرد، اطمینان و کارایی بالا شده است.

ذخیره سازی

سرور HPE DL380e Gen8بسیار پر قدرت عمل می کند به گونه ای که امکان استفاده از 12 عدد هارد درایوهای مقرون به صرفه 3.5 اینچی را برای شما فراهم کرده است. این سرور قادر به پشتیبانی از حالت های مختلف پیکربندی شاسی همچون LFF12، LFF8، SFF8 و SFF25 می باشد. پیکربندی های SFF8 و LFF8 می توانند از یک optional optical media bay پشتیبانی نمایند.

پیکربندی LFF12 موجب می شود که هر یک از دستگاه های ذخیره سازی به وسیله یک صفحه نمایش نقطه به نقظه ارتباط خصوصی خود را داشته باشد و در این صورت سرور قادر است از حداکثر ظرفیت 56 ترابایت پشتیبانی نماید.

SmartDrivesهای جدید HP می تواند فعالیت درایو ها را به شکل دقیق تری آنالیز کنند. این کار موجب کاهش احتمال خطای انسانی و از بین رفتن داده های احتمالی می شود.

منبع تغذیه (Power Supply)

منبع تغذیه یکی از مهم ترین و اساسی ترین اجزاء یک سرور بوده و وظیفه تامین انرژی مورد نیاز سایر اجزاء را بر عهده دارد. سرور HP DL38e G8 با استفاده از منابع تغذیه انعطاف پذیر 94٪ و 96٪ می تواند مصرف برق را کاهش دهد. پاور سرورهای 750، 460 و 1200 وات به وسیله این سرور پشتیبانی می شوند.

سرور hp

شش فن قدرتمند نیز در مقابل سرور قرار گرفته است که وظیفه خنک سازی سرور را زمانی که از تعداد حداکثری پردازنده استفاده می کند، بر عهده دارد. استفاده از 6 فن خنک کننده قوی موجب افزایش عملکرد سرور در مواقع تکمیل کامل هارد درایوها و کانفیگ خاص می شود.

اگر قصد و نیاز به خرید سرور از نوع استوک را دارید می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید و محصولات را مشاهده نمایید : قیمت سرور استوک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا