قطعات و تجهیزات جانبی

بررسی رم سرور 16GB PC3L 10600

رم سرور 16GB PC3L 10600 یکی از محصولات تولید شده توسط کمپانی HP می باشد که در سرورهای HP Proliant Gen8 و HP Proliant Gen8 مورد استفاده قرار می گیرد. این رم سرور دارای قابلیت های خاص و کارایی بالا می باشد که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد. در ابتدا تعریفی از حافظه RAM ارائه می دهیم تا به صورت مختصر با کاربرد و نحوه عملکرد آن آشنا شویم.

حافظه RAM چیست؟

کلمه RAM از عبارت Random Access Memory به معنای حافظه دسترسی تصادفی گرفته شده است. رم به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مهم و کاربردی در وسایل الکترونیکی مانند کامپیوتر، تلفن های هوشمند، لپ تاپ، تبلت، سرور و … مورد استفاده قرار می گیرد. حافظه رم در کامپیوترها به طور معمول به عنوان ماژول DIMM یا SO-DIMMs sodimm نصب می شود و در تلفن های هوشمند و تبلت ها نیز به صورت ادغام شده است و امکان حذف یا برداشتن آن از روی دستگاه وجود ندارد.

حافظه رم

 میزان حافظه رم به صورت مستقیم با سرعت و عملکرد سیستم عامل و سایر برنامه های کاربردی ارتباط دارد. هر چه میزان حافظه رم بیشتر باشد یا به اصطلاح، کافی باشد، سرعت اجرای همزمان برنامه ها نیز افزایش می یابد. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر سیستم از تمام ظرفیت حافظه رم خود استفاده کند، سرعت آن به صورت قابل توجهی افت پیدا می کند. استفاده از رم های اضافی در دستگاه موجب افزایش سرعت و هم چنین بهبود عملکرد سیستم می شود.

حافظه رم به منظور ذخیره سازی موقت داده ها و اطلاعات به کار می رود و تنها در زمان روشن بودن سیستم اطلاعات را در خود ذخیره می کند. خاموش شدن سیستم موجب از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده در حافظه رم می شود. توجه داشته باشید که عملکرد حافظه رم کاملا با هارد دیسک فرق دارد.

رم سرور چیست؟

رم سرور نیز مانند رم کامپیوتر می باشد اما از ظرفیت بیشتری به منظور ذخیره سازی داده ها بهره می برد. رم هایی که روی سرورها مورد استفاده می گیرند، اکثرا بیشتر از 8 گیگابایت فضا دارند و به صورت مجموعه ای (تا 96 اسلات) در یک سرور نصب می گردند. البته تفاوت چندانی از نظر فناوری ساخت بین رم سرور و رم رایانه شخصی وجود ندارد، با این وجود رم سرورها با کیفیت تر و قدرتمندتر هستند.

حافظه رم

رم سرورهای HP

رم سرورهای HP به منظور بهره وری انرژی طراحی شده داند و استفاده از آن ها موجب کاهش مصرف کلی سرور می شود که در نتیجه آن هزینه های کلی سرور کاهش می یابد. رم سرورهای اچ پی دارای عملکرد و قابلیت اطمینان بالایی هستند و در محیط های عملیاتی شدید مورد آزمایش قرار گرفته اند، بنابراین شما می توانید با اطمینان خاطر آن ها را خریداری کرده و زمان Uptime یا در دسترس بودن سرور خود را به حداکثر برسانید.

رم سرور اچ پی 16GB PC3L 10600

رم سرور 16 گیگ 10600 از فناوری منحصر به فرد HPE SmartMemory برخوردار است و روی سرورهای HP Proliant Gen8 و HP Proliant Gen8 v2 قابل استفاده می باشد. فناوری HPE SmartMemory در این رم سرور موجب ارائه کیفیت بالا شده و شما می توانید با استفاده از آن با اطیمنان بالا به مدیریت سرور خود بپردازید.

چیزی که بسیار حائز اهمیت است، تکنولوژی ECC در رم سرور HP RAM 16GB PC3L 10600 می باشد. پشتیبانی از فناوری ECC به این معناست که رم سرور قادر به تشخیص و اصلاح خطا است. در ماژول های پریتی علاوه بر بیت های اطلاعاتی در حافظه RAM، برای هر بایت یک بیت اضافه به نام Error Detection در نظر گرفته شده است که از روش چک پریتی یا روش های پیچیده تر ECC به منظور پیدا کردن خطاهای موجود و بررسی صحت اطلاعات استفاده می کنند.

هدف از طراحی رم های ECC پیدا کردن خطا و اصلاح داده های درونی می باشد. این رم ها در مقایسه با حافظه های Non-ECC از چیپ های بیشتری بهره می برند. کاربرد رم های ECC در جاهایی است که حاوی اطلاعات ارزشمند و مهمی هستند و هر گونه خطا در آن ها بایستی در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شود. بانک ها، بازارهای مالی، پروژه های تحقیقاتی و … از جمله مواردی هستند که رم ECC در آن ها به کار گرفته می شود.

تفاوت اساسی رم ECC با رم های معمولی در این است که رم های معمولی در صورت بروز خطا نمی توانند آن ها را تشخیص داده و رفع کنند. این خطاها ممکن است عامل ایجاد باگ های ناخواسته و شرایط نامطلوب کاری در زمان کار سرور یا کامپیوتر شخصی باشند.

 تکنولوژی ECC روشی جهت تشخیص و تصحیح خطاهای حافظه های تک بیتی (Single-bit memory errors)  می باشد. این خطاها زمانی رخ می دهند که پردازش در سرورها و یا در کامپیوترهای شخصی با مشکل مواجه شده باشد.

سرورهای سازگار با رم سرور اچ پی 16GB PC3L 10600

رم سرور HP 16GB PC3L 10600 با تمام سرور HP G8 سازگاری دارد

خرید رم سرور hp

شما می توانید رم سرور اچ پی 16GB PC3L 10600 و رم سرورهای متناسب با کسب و کار خود را از شرکت دوبرکا تهیه نمایید. برای خرید این محصول به قیمت دسته بندی رم سرور g8 در سایت دوبرکا مراجعه نمایید. هم چنین می توانید برای دریافت مشاوره قبل از خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول مورد نظر خود، با شماره تلفن های 09195738079 – 77459713-021 – 77497509-021 در تماس باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا