لپ تاپ و کامپیوترقطعات و تجهیزات جانبی

قطعات سرور HP

قطعات و لوازم  سرور HP

قطعات سرور اچ پی تعیین کننده عملکرد ، سرعت و کیفیت سرور و کسب و کار شما می باشند ، بنابراین دقت در انتخاب آن ها امری ضروری است. چیزی که در بین کاربران به یک دغدغه ی بزرگ و اصلی تبدیل شده است و آن ها همواره به دنبال خرید قطعات با کیفیت خوب و هم‌چنین قیمت مناسب هستند. فروشنده های قطعات سرور HP شاخص هایی را برای مشتریان خود معرفی می نمایند تا آن ها بتوانند با در نظر گرفتن این شاخص ها قطعات مورد نیاز خود را تهیه نمایند.

شاسی یا مادربرد سرور 

شاسی یا مادربرد سرور محل نصب و نگهداری سایر قطعات سرور می باشد.در واقع شاسی به عنوان یک پایه عمل کرده و  قطعات سرور را به یکدیگر متصل می کند. خرید سرور HP در واقع به معنای خرید یک شاسی است که لوازم سرور HPE بر روی آن نصب گردیده است. وقتی از مدل سرور صحبت می‌کنیم در واقع به مادربرد آن اشاره کرده ایم. اکثر امکاناتی که سرور در اختیار کاربر قرار می دهد به مادربرد یا شاسی آن بستگی دارد.

CPU سرور 

پردازنده با CPU بین قطعات سرور hp مهم ترین قطعه می باشد و به عنوان مغز یک شبکه عمل می کند. شرکت های Intel  AMD و … در صدد همکاری با کمپانی HP برآمده اند تا بتوانند پردازنده هایی با انواع گوناگون تولید نمایند. 

حافظه RAM

حافظه ی RAM یا رم سرور از قطعات سرور hp می باشد که وظیفه ی ذخیره سازی موقت داده ها جهت پردازش را بر عهده دارد. رم سرور ها در ظرفیت های مختلف موجود هستند و در مقایسه با گذشته ظرفیت آن ها به طرز چشمگیری افزایش یافته است. در واقع رم سرور ها در کمتر از 20 سال از ظرفیت چند مگابایتی به چند ترابایتی رسیده اند. بر اساس ادعای کارشناسان کمپانی HP در آینده ای نزدیک رم های 512 گیگابایتی و بالاتر وارد بازار می شوند.

Power Supply یا پاور سرور 

پاور سرور یا منبع تغذیه وظیفه ی تامین انرژی و برق مورد نیاز سایر قطعات سرور hp را بر عهده دارد. در واقع اگر پاور سرور نباشد قطعات نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند. انرژی برق در منبع تغذیه بر اساس میزان مصرف قطعات ، ولتاژ و آمپراژ آن ها تقسیم می شود و یا به شکل مستقیم یا به وسیله ی مادربرد سرور به دیگر قطعات ارسال می گردد. برخی از سرور های hp قابلیت پشتیبانی از چند عدد پاور سرور را دارند تا در هنگام قطع ناگهانی برق دچار مشکل نشوند.

هارددیسک ذخیره سازی

پنجمین قطعه ای که در میان قطعات سرور hp از اهمیت بالایی برخوردار است هارد سرور می باشد. البته بسیاری از سرور هایی که خریداری می شوند در ابتدا روی خود هارد نصب شده ندارند و کاربر بر اساس نیاز و کانفیگ درخواستی خود می تواند آن را انتخاب نماید. شرکت دوبرکا آماده ارائه سرور های hp با کانفیگ درخواستی خریداران عزیز می باشد. این قطعه حافظه ی ذخیره سازی سرور است و تمامی داده ها و اطلاعات روی آن ذخیره می گردد. هارد های استفاده شده روی سرور ها هارد های HDD و SSD هستند. هارد های ssd به دلیل سرعت بالا و مکانیکی نبودن از هارد های HDD پیشی گرفته اند و روی بسیاری از سرور ها و استوریج ها از آن ها استفاده می گردد.

Raid Controller رید کنترلر 

چیزی که در خرید هارد سرور اهمیت دارد این است که کاربر بتواند از صحت ذخیره سازی داده ها و اطلاعات خود اطمینان پیدا کند اما این امر به خصوص زمانی که ترافیک زیاد است و از چند عدد هارد روی سرور خود استفاده کرده ایم ، مشکل می شود اینجاست که رید کنترلر به کمک ما می آید و با ایجاد نسخه پشتیبان از داده ها و صحت ذخیره سازی آن ها اطمینان خاطر را برای کاربر به ارمغان می آورد. 

باطری رید کنترلر

همان طور که در بالا اشاره کردیم رید کنترلر یکی از قطعات سرور است که وظیفه دارد تا از داده ها نسخه پشتیبان تهیه کرده و ترافیک ذخیره سازی را هدایت نماید. اما اگر جریان برق قطع شود این وظیفه به صورت ناگهانی متوقف شده و قسمتی از داده های هارد از بین می رود. بنابراین اگر بخواهیم امنیت داده های خود را حفظ کنیم باید از یک نیروی اضافی به اسم باتری رید کنترلر کمک بگیریم. این باطری در زمان قطعی می تواند محافظ اطلاعات شما باشد.

Network Interface Card یا کارت شبکه 

یکی دیگر از مهم ترین قطعات سرور hp کارت شبکه می باشد که وظیفه ی اتصال شبکه به سرور را بر عهده داشته و سرور را به دنیای خارج ارتباط می دهد. توانایی و قدرت کارت شبکه اولین چیزی است که خریداران از فروشنده سوال می کنند. این کارت ها در انواع مختلفی موجود هستند و هر یک از آن ها بر اساس سرعت ، قابلیت های شبکه و هم‌چنین حجم ترافیک ، می  توانند توانمندی های گوناگونی در اختیار کاربر قرار دهند.

برای خرید سرور های HP با کانفیگ درخواستی با ما در تماس باشید.

 

برای خرید محصولات و دیدن سایت ما از اینجا اقدام کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام  دوبرکا  از اینجا اقدام کنید.

برای دنبال کردن پیج اینستاگرام سرور دوبرکا از اینجا اقدام کنید.

برای دنبال کردن پیج اینستاگرام دوربین مداربسته دوبرکا از اینجا اقدام کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا