قطعات و تجهیزات جانبیلپ تاپ و کامپیوتر

پردازنده های اینتل زئون Scalable

پردازنده های اینتل زئون Scalable

شرکت اینتل یکی از تولید کنندگان بنام و بزرگ پردازنده های کامپیوتری است که با توجه به نیازهای کاربران در سطوح مختلف، محصولات متنوعی را به بازار ارائه کرده است. شرکت اینتل در مجموع 19 دسته بندی مختلف از پردازنده ها را معرفی کرده که پردازنده های سری Intel Xeon یکی از مهم ترین سری می باشد که در انواع سرورها و ایستگاه های کاری (Workstation) استفاده می شود. این سری از پردازنده ها نیز در دسته بندی های مختلف به بازار عرضه شده اند.

پردازنده های سری Intel Xeon Scalable یکی از سری پردازنده های اینتل زئون هستند. در ادامه ویژگی های این پردازنده ها را بیان می کنیم، اما پیش تر توضیحی درباره پردازنده های Intel Xeon خواهیم داد.

ویژگی های پردازنده های سری زئون اینتل

پردازنده های سری زئون دارای قابلیت کار به صورت چند پردازنده در یک سیستم هستند، به این معنی که می توان تا 8 پردازنده سری زئون را در یک سیستم مورد استفاده قرار داد. این سری از پردازنده ها به منظور پردازش با ظرفیت بالا طراحی و تولید شده اند که می توانند در حجم های کاری بالا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند. هم چنین برای پردازش داده ها و اطلاعات به صورت دائمی در مدت زمان بالا و مجازی سازی بهینه شده اند.

از سایر ویژگی های این سری از پردازنده ها می توان به قابلیت کار با چند فرکانس در یک پردازنده اشاره کرد. البته توجه داشته باشید که این ویژگی در مورد تمام پردازنده های سری زئون صدق نمی کند.

پردازنده های اینتل زئون Scalable به گروهی از پردازنده های اینتل زئون گفته می شود که روی سرورها و ورک استیشن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این پردازنده ها در زمان معرفی می توانستند حداکثر 56 هسته مجازی تا سرعت 3.9 گیگاهرتز را پشتیبانی کنند که با استفاده از هوش مصنوعی و کد Cooper Lake شناخته شده و در اوایل سال 2020 به بازار ارائه شدند.

مقایسه پردازنده های اینتل زئون Scalable  با نسل های قبلی

پردازنده های Intel Xeon Scalable دارای قابلیت DCM می باشند که به منظور سهولت در بخش تجاری طراحی و تولید شده اند و تا حدودی گران قیمت هستند. در واقع این مدل پردازنده ها مختص کاربردهای حرفه ای هستند و برای کامپیوترهای خانگی و دسکتاپ طراحی نشده اند. اگر بخواهیم این پردازنده ها را با نسل های قبلی مقایسه کنیم باید بگوییم که با وجود عملکرد و بازدهی بالا، دمای پایین تری دارند و چون در دیتاسنترها و سرورها استفاده می شوند، مقاومت بالایی دارند.

هم چنین بخوانید: تفاوت پردازنده های Xeon و معمولی

بررسی پردازنده های Intel Xeon Scalable

پردازنده های اینتل زئون Scalable به چهار دسته زیر تقسیم می شوند:پردازنده های Intel Xeon Scalable

  • Intel Xeon Scalable Platinum Series
  • Intel Xeon Scalable Gold Series
  • Intel Xeon Scalable Silver Series
  • Intel Xeon Scalable Bronze Series

پردازنده های اینتل زئون Scalable سری PLATINUM

اولین سری این رده از پردازنده ها، سری Platinum می باشد که دارای قابلیت هایی نظیر پشتیبانی از قرارگیری بیش از هشت سوکت در کنار هم، فراهم کردن نسل جدیدی از (Reliability Availability and Serviceability) Ras و مصرف انرژی کمتر در مقایسه با سری E7 است. این پردازنده ها بر اساس مراکز داده امن بوده، سریع هستند و مبتنی بر فضای ابری طراحی شده اند. پردازنده های Platinum دارای هسته های بیشتری هستند و برای  مباحث امنیتی تولید شده اند، به این معنی که احتمال خراب شدن آ ن ها بسیار کم است. هم چنین Performance بیشتری در مقایسه با سری های دیگر دارند.

پردازنده های اینتل زئون Scalable سری Gold

این سری از پردازنده ها دارای سرعت بالاتر، ظرفیت بیشتر، عملکرد بسیار بالا، قابلیت اطمینان پیشرفته و امنیت سخت افزاری هستند و برای مراکز داده، رایانش ابری، پردازش های داخل شبکه و ذخیره سازی بهینه شده اند. مقیاس پذیری حداکثر تا 4 سوکت این پردازنده ها را برای طیف وسیعی از حجم کاری بالا مناسب کرده است.

پردازنده های اینتل زئون Scalable سری Silver

بر اساس ادعای شرکت اینتل، پردازنده های اینتل زئون Silver قادر به ارائه عملکرد بالا و کارآمد در ولتاژ پایین هستند. این سری از پردازنده ها بین 10 تا 12 هسته دارند. از سایر ویژگی های این پردازنده ها می توان به حافظه بهبود یافته، بازده انرژی بهینه و عملکردهای پیشرفته سخت افزاری اشاره کرد. پردازنده های سری SILVER 4100  از حداکثر 12 هسته بهره می برند و قادر به پشتیبانی از حافظه رم 2400 مگاهرتز می باشند و عمدتا برای کاربردهایی که به پردازش کمتری نیاز دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

پردازنده سرور

پردازنده های اینتل زئون Scalable سری Bronze

کارایی این سری از پردازنده ها با پردزانده های E5 اینتل زئون برابری می کند. این پردازنده ها در سرورهای معمولی و مشاغل کوچک مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند قابلیت اطمینان، در دسترس بودن و قابلیت سرویس دهی را ارائه دهند. قیمت آن ها نیز نسبت به مدل های دیگر پایین تر می باشد. این مدل از پردازنده ها د حداکثر 10 هسته دارند.

خرید پردازنده های اینتل زئون 

شرکت دوبرکا مجموعه کاملی از سرورهای اچ پی و قطعات سرور مانند پردازنده های اینتل زئون، حافظه رم، هارد HDD و … را ارائه می دهد. اگر به دنبال خرید پردازنده اینتل زئون هستید از پردازنده های موجود در سایت شرکت دوبرکا دیدن نمایید و در صورت نیاز به مشاوره، با شماره های 09195738079 – 77459713-021 – 77497509-021 در تماس باشید. هم چنین می توانید از طریق صفحه تماس با ما، با کارشناسان مجرب شرکت دوبرکا در ارتباط باشید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا