قطعات و تجهیزات جانبیلپ تاپ و کامپیوتر

پردازنده های سرورهای HP G10

معرفی پردازنده های سرورهای HP G10

اطلاعات و داده های موجود در مراکز داده دائما در حال تغییر و بروز رسانی هستند. با گذشت زمان و اضافه شدن ابر های ترکیبی، بهبود امنیت و افزایش مقیاس پذیری اتفاق می افتد. به این ترتیب بایستی پردازنده های متصل به مراکز داده مشتریان نیز تغییر نمایند.

شرکت اینتل نیز پیرو این عمل، اقدام به معرفی پردازنده های اینتل زئون Scalable نموده است. هدف از طراحی و تولید این پردازنده ها، پشتیبانی از ابر های ترکیبی، ارائه خدمات پویا و بهینه و افزایش امنیت سخت افزاری می باشد. در واقع این پردازنده ها همان پردازنده ای هستند که مراکز داده همواره آن ها را طلب می کنند.

پردازنده های Intel Xeon Scalable قادر به ارائه همه ی این امکانات در کنار ویژگی های جدید و ابداعی می باشند. این ویژگی ها، افزونه بُردار پیشرفته اینتل (Advanced Vector Extension 512)   را شامل می شود که بهبود عملکرد و قدرت را به دنبال دارد. از سایر ویژگی های این فناوری جدید می توان به قابلیت  Intel QuickAssist Technology (Intel QAT)اشاره نمود که موجب افزایش سرعت فشرده سازی داده ها و اطلاعات و رمزنگاری می شود.

کاهش برق مصرفی و هم چنین بهبود زمان تاخیر انتقال بلوک های بزرگ ذخیره سازی و ماشین مجازی (VM) از نتایج وجود اترنت های یک پارچه با سرعت بالا می باشد. هم چنین تکنولوژی WARP نیز موجب افزایش سرعت وقفه هایی که به شبکه مربوط می شود را به وسیله ی مدیریت اتصالات شبکه  RDMA و از بین بردن صف شده است. فناوری ذکر شده قادر به بهبود عملکرد برنامه هایی مانند VM migration نیز شده است.

پردازنده های سرورهای HP G10

Platinum یا پلاتین 

این پردازنده ها قادر به ارائه امنیت پیشرفته سخت افزاری و سرعت بالا می باشند. تعداد هسته های این پردازنده در حالت حداکثری برابر 28 هسته بوده و قادر به پشتیبانی تا 8 سوکت یا 224 هسته در یک سیستم است. حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده توسط این پردازنده برابر 12 ترابایت و شماره شروع SKU آن از 81X می باشد.

Platinum

 Gold یا طلا

 از ویژگی های این پردازنده ها می توان به عملکرد و قابلیت اطمینان بالا، حافظه سریع و موتور های به هم پیوسته اشاره نمود. پردازنده Gold دارای 2 زیر مجموعه می باشد که عبارتند از سری 5000 (دارای حداکثر 14 هسته، ارائه 56 هسته در یک سیستم 4 سوکت و پشتیبانی از 3 ترابایت حافظه رم) و سری 6000 (دارای حداکثر 88 هسته (دارای 4 سوکت پردازنده با 22 هسته در هر یک از پردازنده ها) و پشتیبانی از 6 ترابایت حافظه رم). SKU  پردازنده Gold از 61  xx و 51xx   شروع می شود.

gold

 Silver یا نقره

این مدل قادر به ارائه عملکرد مطلوب با حداقل توان مصرفی 70 وات می باشد. پردازنده های نقره دارای حداکثر 12 هسته بوده و می توانند 2 سوکت در یک سیستم را پشتیبانی نمایند. حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده توسط این پردازنده برابر 1.5 ترابایت می باشد و شماره شروع SKU آن از 41 XX است.

 Silver

Bronze (برنز)

این مدل از پردازنده قادر به ارائه عملکرد entry-level بوده و دارای حداکثر 8 هسته و 2 سوکت یا به عبارتی 16 هسته در یک سیستم می باشد. حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده برابر 1 ترابایت و شماره شروع SKU آن از 31XX است.

bronze

امیدواریم مقاله پردازنده های سرورهای HP G10 مفید واقع شده باشد. نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا