تجهیزات شبکه و دیتاسنتر

راهنمای خرید مودم همراه 3G و 4G

امروزه اینترنت به بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده است. اینترنت پر سرعت ADSL ممکن است در همه جا در دسترس نباشد، به همین دلیل شرکت های مختلفی انواع مودم های 3G، 4G و 4.5G را تولید کرده و روانه بازار کرده اند. گفتنی است که این مودم ها مورد استقبال کاربران قرار گرفته و اکثریت از آن ها استفاده می کنند. ما در این مطلب سعی کرده ایم راهنمای خرید مودم همراه 3G و 4G را ارائه دهیم تا شما بتوانید بهترین و کارآمد ترین دستگاه را انتخاب نمایید.

مودم همراه 3G و 4G چیست؟

مودم 3G و 4G به مودم های همراهی گفته می شود که بر خلاف مودم های دیگر با استفاده از سیم کارت می توانند امکان دسترسی به اینترنت را از هر جای ممکن که آن سیم کارت دارای آنتن اینترنت باشد، برای شما فراهم کنند.

کاربرد مودم همراه 3G و 4G 

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و اینترنتی شدن بسیاری از کسب وکارها، اینترنت به یکی از ملزومات زندگی انسان تبدیل شده است. به خصوص امروزه که ویروس کرونا همه گیر شده و ما مجبور هستیم بسیاری از خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهیم یا کلاس های درس و دانشگاه خود را به صورت آنلاین برگزار کنیم. از این رو یک اینترنت پر سرعت که بتواند پاسخگوی نیازهای ما باشد، امری ضروری است و باید در جهت تهیه آن اقدامات لازم انجام گیرد.

مزایای مودم همراه

  • اتصال همزمان چند دستگاه
  • اینترنت ارزان‌تر از داده‌ی تلفن همراه
  • بهره مندی از اینترنت 4G مودم با استفاده از تلفن 3G بدون نیاز به ارتقاء گوشی موبایل.
  • بهینه سازی باتری مصرفی تلفن همراه

معایب مودم جیبی 

مودم های همراه علاوه بر قابلیت هایی که ارائه می دهند دارای معایبی نیز می باشند. محدودیت کاربران یکی از نقاط ضعف مودم های جیبی است. این مودم ها می توانند همزمان از 10 دستگاه پشتیبانی کنند و محدوده پوشش دهی آن ها حدود 10 الی 15 متر می باشد.

مودم همراه 3G و 4G چیست؟

اما چگونه می توانیم یک مودم خوب و پر سرعت خریداری کنیم؟ ما در راهنمای خرید مودم همراه 3G و 4G  به شما کمک خواهیم کرد که بتوانید بهترین و کارآمد ترین مودم را خریداری نمایید.

برای خرید یک مودم خوب باید مواردی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

اولین نکته ای که در راهنمای خرید مودم همراه 3G و 4G باید به آن اشاره کنیم این است که مودم های همراه دارای دسته بندی های مختلفی هستند. مودم های دانگل یکی از انواع مودم های همراه می باشند که شبکه Wifi ندارند، از این رو نمی توانید چند دستگاه را به صورت همزمان به آن متصل کنید. این مودم ها تنها به کامپیوتر و لپ تاپ متصل می شوند. اما بیشتر مودم های همراه دارای شبکه وای فای بوده و امکان اتصال چند دستگاه به آن ها وجود دارد. مودم های دانگل از اولین های مودم های همراه بودند که به بازار ارائه شدند و نسبتا قدیمی شده اند.

مودم های همراه از جهت دیگر نیز دارای دسته بندی هستند. مودم های باتری دار و بدون باتری. مودم های بدون باتری مودم های رومیز نیز نامیده می شوند و برای استفاده در خانه یا محل کار مناسب هستند. نا گفته نماند که این مودم ها را می توانید جابجا کنید اما چون باتری ندارند بایستی به برق وصل شوند. مودم های باتری دار که از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنند، برای کسانی که در حال سفر هستند و یا دسترسی به اینترنت در هر مکان برای آن ها مهم است، گزینه مناسبی می باشند.

قیمت انواع مودم سیمکارتی

یکی دیگر از نکات مهمی که در راهنمای خرید مودم همراه 3G و 4G باید به آن اشاره کنیم این است که سرعت اینترنت مودم های 3G در مقایسه با مدل های 4G پایین تر است و تکنولوژی آن ها نیز نسبتا قدیمی تر می باشد. مودم های 4G قادر به پشتیبانی از اینترنت 3G نیز هستند و سرعت خوبی را برای کاربر فراهم می کنند. اگر سرعت بالا برای شما مهم است و سرعت کند اینترنت شما را کلافه می کند، پیشنهاد می کنیم که دور مودم های 3G را خط بکشید و به سراغ خرید مودم های 4G بروید.

مودم های رومیزی به علت قرار گرفتن در مکان ثابت می توانند سیگنال قوی تری دریافت کنند، از این رو سرعت بهتر و بالاتری را در اختیار شما قرا می دهند.  

راهنمای خرید مودم جیبی

بیشتر بخوانید: تفاوت هاب، سوئیچ و روتر چیست؟

ویژگی های مودم همراه خوب

پس از راهنمای خرید مودم همراه 3G و 4G می خواهیم درباره ویژگی های یک مودم همراه خوب صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

  • ظرفیت باتری

همان طور که گفته شد، مودم های همراه دارای دو نوع باتری دار و بدون باتری هستند. مودم های باتری دار دارای یک باتری هستند که انرژی مورد نیاز خود را با استفاده از آن تامین می کنند. باتری های پر قدرت دارای ظرفیتی بین 2500 تا 3000 میلی آمپر هستند و باتری های ضعیف تر حدود 1800 میلی آمپر ظرفیت دارند و زمان ماندگاری باتری در آن ها 8 الی 10 ساعت می باشد. این باتری های از طریق آداپتور به برق شهری متصل شده و شارژ می شوند.

  • شبکه های پشتیبانی شده

برخی از مودم ها تنها از یک اپراتور پشتیبانی می کنند و برخی دیگر قادر به پشتیبانی از 2 یا چند اپراتور هستند. اگر مودم بتواند از چندین اپراتور پشتیبانی کندف می تواند سرعت دانلود بالایی در اختیار کاربر قرار دهد.

  • اضافه کردن آنتن

پیدا کردن مودمی که بتواند از این قابلیت پشتیبانی کند، کمی دشوار است. اما در برخی از مناطق ممکن است که میزان پوشش دهی و یا سرعت اینترنت پایین باشد و شما مجبور به اضافه کردن آنتن باشید تا بتوانید سرعت مورد نیاز خود را تامین کنید.

  • قابلیت دریافت و ارسال پیام کوتاه

مودم های همراه سیم کارتی هستند، از این رو مودمی که دارای قابلیت ارسال و دریافت پیامک باشد می تواند قبل از اتمام بسته اینترنت به شما اطلاع رسانی کند.

  • صفحه نمایش

اگر مودم به نمایشگر یا صفحه نمایش مجهز شده باشد می تواند میزان شارژ باتری، کاربران متصل به مودم و … را نشان دهد.

وزن کم: مودم های جیبی دارای وزنی حدود 100 الی 200 گرم هستند. سعی کنید مودمی خریداری نمایید که وزن کمتری داشته باشد تا به راحتی بتوانید آن را حمل کنید.  

  • کارت حافظه

بعضی از مودم های همراه دارای قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی (Micro SD) هستند. شما با استفاده از این قابلیت می توانید به دانلود و آپلود فایل بپردازید.

با توجه به مطلب راهنمای خرید مودم همراه 3G و 4G بایستی اول کاربری خود را در نظر بگیرید سپس به سراغ خرید مودم همراه بروید. شما می توانید مودم مورد نظر خود را با مراجعه به بخش مودم  3G و 4G انتخاب نمایید و یا برای دریافت مشاوره قبل از خرید با شماره تلفن های 09195738079 – 77459713-021 – 77497509-021 در تماس باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا