لپ تاپ و کامپیوتر

بررسی ورک استیشن HP Z8

بررسی ورک استیشن HP Z8، این ورک استیشن به عنوان اولین ورک استیشن با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های دو گانه اینتل زئون سری Scalable می باشد و به عنوان یکی از اولین سیستم ها در زمینه BIOS خود مدیریتی شناخته می شود. این سیستم می تواند از حداکثر 3 ترابایت حافظه موقت (RAM) و 48 ترابایت حافظه ذخیره سازی پشتیبانی کند. با استفاده از ایستگاه کاری HP Z8 G4 دیگر نگران اجرای پیچیده ترین برنامه های خود نباشید، چرا که این سیستم به راحتی از عهده اجرای چنین برنامه هایی بر می آید.

بررسی مشخصات ورک استیشن HP Z8 G4

همان طور که گفته شد، این سیستم اولین دستگاه ایستگاه کاری است که می تواند از پردازنده های اینتل زئون Scalable پشتیبانی کند. این پردازنده ها به عنوان پردازنده های مقیاس پذیر شرکت اینتل شناخته می شوند که حداکثر دارای 56 هسته پردازشی و 38 مگابایت حافظه کش (Cache) هستند. حداکثر فرکانس کاری این پردازنده برابر 3.8 گیگاهرتز می باشد.

استفاده از این دو پردازنده، در طراحی این سیستم بسیار تاثیر داشته است. در سیستم خنک سازی کیس ورک استیشن HP Z8 G4 هر پردازنده دارای یک رادیاتور مخصوص به خود می باشد که با استفاده از یک فن که هوا را با فشار زیاد به آن می دمد خنک می شود. دریچه های ورود و خروج هوا نیز در این سیستم در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال هوای تازه از قسمت جلوی کیس به وسیله فن ها به داخل کشیده می شود و از قسمت فن های پشت کیس که مانند اگزوز عمل می کنند، هوای داغ از کیس خارج می شود.
ورک استیشن HP Z8 G4 از 4 فن بهره می برد که می توانند عملیات خنک سازی سیستم را به آسانی انجام دهند. این سیستم به دلیل پشتیبانی از حافظه رم بیشتر، در مقایسه با نسل قبلی می تواند عملکرد بالاتری را ارائه دهد.

پیشنهاد مطالعه : تفاوت ورک استیشن و PC

بررسی مشخصات پردازنده ورک استیشن HP Z8 G4

پردازنده های اسکبیل پردازنده های دو گانه با 28 هسته پردازشی هستند که می توانند توانایی بالای محاسباتی را فراهم کنند. سیستم ورک استیشن HP Z8 G4 قادر به پشتیبانی از دو عدد پردازنده 28 هسته ای است، به این معنی که می تواند 56 هسته پردازشی را برای انجام عملیات پردازشی در اختیار کاربر قرار دهد. از این رو عملیات محاسباتی پیچیده را بدون هیچ گونه نقصی انجام می دهد. شما با استفاده از این ایستگاه کاری می توانید یک ویدئوی 8k را به راحتی ویرایش کنید.
حافظه رم ورک استیشن HP Z8 G4
این سیستم به 24 اسلات حافظه رم مجهز شده است، بنابراین می تواند 3 ترابایت حافظه رم را پشتیبانی کند. به این معنی که می توان در هر اسلات یک حافظه رم 128 گیگابایتی DDR4 نصب نمود و از کارایی بالای آن ها بهره مند شد. ورک استیشن HP Z8 G4 با سیستم عامل ویندوز 10 پرو 64 بیتی نیز همراه می باشد.

بررسی ورک استیشن HP Z8
نمای داخلی ورک استیشن HP Z8

ورک استیشن HP Z8

حافظه ذخیره سازی ورک استیشن HP Z8

ورک استیشن Z8 G4 دارای قطعات سخت افزاری متفاوتی می باشد که می تواند متناسب با نیاز کاربر متغیر باشد. این سیستم دارای 4 خط PCIe 3.0 x16 به منظور اتصال کارت گرافیکی و حافظه SSD است. خط PCIe 3.0 x8 نیز به منظور اتصال SSD استفاده می شود. دو خط PCIe 3.0 x4 نیز برای اتصال سایر سخت افزارها مورد استفاده قرار می گیرند.
ایستگاه کاری Z8 G4 دارای چهار Bay با اندازه 2.5 و 3.5 اینچ می باشد که برای اتصال دستگاه های ذخیره سازی SAS/SATA از نوع SSD یا حافظه HDD استفاده می شود. قابلیت اتصال دو دستگاه بیرونی 5.25 اینچی نیز در این سیستم فراهم شده است. در صورت نیاز می توانید از SD Card Reader، درایو DVD و حتی درایو بلوری استفاده نمایید.

امنیت ورک استیشن HP Z8 G4

شرکت HP در تولید ورک استیشن Z8 نیز امنیت را سر لوحه کار خود قرار داده است. ویژگی های مختلف امنیتی در این سیستم استفاده شده است که با نام HP Sure Start شناخه می شوند. این سیستم دارای بخش احراز هویت، رمزگذاری پیچیده، TPM 2.0 و غیره به منظور تامین امنیت کامل می باشد. با توجه به پردازنده ها، حافظه SSD، درایوهای HDD، کارت گرافیک و سایر قطعات سخت افزای استفاده شده در ورک استیشن HP Z8 G4، به یک منبع تغذیه با قدرت بسیار بالا نیاز است تا بتواند انرژی مورد نیاز سیستم را تامین کند.
شرکت HP منابع تغذیه مختلفی مانند 1125 واتی، 1450 واتی و یا 1700 واتی را برای کاربران پیشنهاد می کند که می توانند عملکرد بالای 90 درصد را فراهم کنند.

جمع بندی 

در این مطلب سعی شد تا بیشتر با این ورک استیشن hp آشنا شوید و یا اگر قصد خرید آن را دارید قبل از خرید اطلاعاتی را کسب کرده باشید، به علاوه تمامی این موارد پیشنهاد می شود قبل از خرید حتما با مشاوران ما در dobrka ارتباط داشته باشید تا بتوانید یک محصول اقتصادی تر را با توجه به نیاز کاری خود خریداری نمایید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا