لپ تاپ و کامپیوترتجهیزات شبکه و دیتاسنتر

ماژول SFP چیست؟

Sfp  نوعی ماژول است که برای تبدیل سیگنال دیجیتال به سیگنال نوری کارایی فوق العاده ای دارد.  با استفاده از این نوع ماژول می توان مسیر انتقال اطلاعات را از طریق فیبر نوری ده کیلومتر افزایش داد. این ماژول ها امروزه دارای کاربرد زیادی هستند. ماژول فیبر نوری و ماژول sfp برای انتقال اطلاعات در فواصل طولانی و مسافت های دور به کار می روند. میزان انتقال اطلاعات  در مقایسه با به کار گیری کابل های شبکه می باشد و اخیرا استفاده از ماژول فیبر نوری بالاتر از کابل های شبکه شده است. با ما همراه باشید.

ماژول SFP

این واژه که کوتاه شده عبارت small form – factor pluggable  است و مفهوم ماژول قابل اتصال کوچک را می رساند. این ماژول به شکل یه رابط جمع و جور می باشد، که می تواند امکان اتصال سریع را برای اپلیکشن های هر دو برنامه از راه دور و ارتباطات دیتا را به وجود آورد. با کاربرد این ماژول قابلیت بهره مندی از سرعت بسیار بهتر در مقایسه با دیگر ارتباطات کابلی پدید می آید. ماژول ها یا sfp  ها که تکنولوژی پرطرفدار صنعت شبکه و تجهیزات نوری محسوب می شوند که قابلیت پشتیبانی تجهیزات توسعه شبکه را دارند. ماژول sfp  که یک رابط سخت افزاری به صورت plug and play  شناخته می شود و به صورتی است که با جاگذاری بلافاصله شروع به کار خواهد کرد. به علاوه برای اتصال یک دستگاه فرستنده به کابل فیبر نوری یا برخی موارد کابل مسی کاربرد دارند. این ماژول ها زمینه را برای اتصال کابل فیبر نوری یا شبکه را به دستگاه ها ایجاد می کنند. فرستنده های sfp قابلیت پشتیبانی از sonet، گیگا بیت اترنت، فیبر نوری، pon و دیگر استاندارد های ارتباطی را در اختیار دارند.

ماژول sfp  یا فیبر نوری چیست

ماژول sfp یا فیبر نوری چیست

امروزه هرچه اینترنت و تکنولوژی جهان روبه جلو حرکت می کند با نیاز های جدید تکنولوژی نیز روبر رو می شود. در یک تعریف غیر تخصصی اگر بخواهیم ماژول sfp را تعریف کنیم باید بگوییم که آن به همانند یک انتقال دهنده است که قابلیت دریافت داده های سریال الکتریکی را دارد و می تواند آن ها را به صورت داده های نوری تحویل دهد. این ماژول ظرفیت انجام این فرایند را نیز به صورت برعکس دارد به طوری که داده های نوری را به اطلاعات الکتریکی تبدیل می کند. به همین دلیل در انگلیسی نیز به نام transceiver یا فرستنده و گیرنده نیزآن را می شناسند.

 

انواع  sfp

ماژول sfp مدل bASE-sx1000 : این نوع از ماژول که مختص مسافت های با بازه ی نیم کلیومتر تا یک کیلومتر است. این نوع از ماژول های sfp فیبر های نوری مالتی مد قابلیت پشتیبانی با طول موج 50 میکرومتر را دارند.

ماژول sfp مدل base- lx 1000 : اگر به شما به دنبال ماژول برای شبکه های فیبر نوری سینگال مود یا همان تک حالته هستید، این ماژول می تواند گزینه بسیار مناسب برایتان باشد. به طوری با کاربرد این نوع از ماژول sfp شبکه فیبر نوری سینگل مود را تا مسافت 10 کیلومتری نیز کنترل نمایید. به علاوه به شما این امکان را می دهد که توانایی پشتیبانی تا فاصله ی 550 متر نیز فیبرهای مالتی مود را داشته باشید.

ماژول sfp مدل base- ex1000

ماژول sfp مدل base- ex1000

این مدل از ماژول sfp برای مسافت های چند کیلومتری به کار می رود. این نوع که دارای قدرت بیشتری نسبت به مدل ماژول LX  می باشد. با استفاده از نوع می توان مسافت 40 کلومتری، شبکه های فیبر نوری سینگل مود یا تک حالته را پشتیبانی کرد. اگرتمایل دارید آن را برای ارتباطات کنشی_ واکنشی back to back آن رااستفاده کنید باید دقت داشته کنید که یک آداپتور مخصوص را نیز بر دو سر آن وصل نمایید. بدین صورت از قدرت لیزر کم می شود و مشکلی را ایجاد نمی کند.

ماژول sfp مدل base-zx1000 : این مدل بیشتر از مدل قبلی Ex فیبرهای نوری تک حالته را ساپورت خواهد کرد. مدل zx قابلیت پشتیبانی تا70 کیلومتر این شبکه را دارد. هنگام استفاده از این مدل برای کاهش مقدار اضافه بار، از یک کاهنده می توان استفاده کرد.

خرید ماژول فیبر نوری

خرید ماژول فیبر نوری

بنابراین امروزه اگر قصد انتقال داده ای داشته باشیم می توانیم ماژول spf را مورد استفاده قرار دهیم . از آنجایی که می دانیم بهترین رسانه برای انتقال سیگنال ها فیبر نوری می باشد که به وسیله ی نور سیگنال را انتقال می دهد. سرعت نور بالاتر از سرعت برق و تجهیزات وایرلسی می باشد که به صورت سنتی کاربرد دارد. با استفاده از این ماژول ها می توانید از کیفیت مطلوب ارتباطات و زیر ساخت خود را ارتقا داد. استفاده از این ماژول ها هزینه چندانی ندارد و استفاده از آن ها اقتصادی است. آنها همچنین در لینک های دستگاه هایی مثل روتر و سوییچ در شبکه ها کارایی دارند. هنگام خرید ماژول توجه به مواردی مانند نوع ارتباط فیبر نوری و پهنا از اهمیت بالایی برخوردارهستند. این ماژول ها ارتباط امن و راحت را ایجاد می کنند.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشه ، ممنون که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا