دوربین مداربستهسیستم‌های امنیتی و حفاظتی

نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته

نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته

در مواقعی که نیاز ندارید دوربین مداربسته به ثبت و ضبط تصاویر محیط مورد نظر بپردازد می توانید با استفاده از دو روش دوربین را خاموش کنید. اولین راه قطع کردن برق دوربین مداربسته است و راه دوم خاموش کردن دستگاه ضبط کننده DVR یا NVR می باشد. اگر دستگاه ضبط کننده را خاموش کنید، اما دوربین ها هم چنان روشن باشند، باز هم تصاویر ضبط نمی شوند، البته اگر دوربین مداربسته دارای حافظه داخلی نباشد. در ادامه نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته را به صورت مفصل تر توضیح می دهیم. 

راه های تشخیص روشن یا خاموش بودن دوربین مداربسته

شما می توانید با استفاده از روش های مختلف از روشن یا خاموش بودن دوربین مداربسته اطلاع پیدا کنید. رایج ترین روش هایی که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند به عبارت زیر می باشند:

  • دستگاه ضبط کننده DVR یا NVR
  • نور مادون قرمز دوربین مداربسته
  • استفاده از نرم افزارهای مرتبط
  • WIFI

– چک کردن دستگاه ضبط کننده DVR یا NVR

اگر به دستگاه ضبط کننده تصاویر DVR یا NVR دسترسی دارید، می توانید به راحتی از روشن یا خاموش بودن دوربین مداربسته مطلع شوید.

– نور مادون قرمز دوربین مداربسته

بیشتر دوربین های مداربسته موجود در بازار دارای قابلیت دید در شب هستند. اگر چراغ ها را خاموش کنید می توانید نور ال ای دی های تعبیه شده در دوربین مداربسته را مشاهده کنید که نشانگر روشن بودن دوربین می باشند.

دوربین مداربسته

– نرم افزار های مرتبط

نصب دوربین مداربسته در ارتفاع موجب می شود تا کاربر به راحتی نتواند به دستگاه DVR یا NVR دسترسی پیدا کند. در چنین مواقعی بهتر است از نرم افزارهای Hidden Camera Detector یا Glint Finder  استفاده نماید. شما می توانید با استفاده از این نرم افزارها در عرض چند دقیقه یک لیست کامل از دوربین های مداربسته روشن را در اختیار داشته باشید.

هم چنین بخوانید: نصب دوربین مداربسته به زبان ساده

تشخیص قطعی برق دوربین مداربسته

اگر می خواهید بدانید که آیا کسی برق دوربین مداربسته را قطع کرده یا آن را دستکاری کرده است، بهتر است دوربین های مداربسته را طوری جایگذاری کنید که بتوانند یکدیگر را پوشش دهند. در این حالت اگر کسی یکی از دوربین ها را دستکاری کند، دوربین دیگر آن را ثبت می نماید.

نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته از طریق  DVR/NVR

اگر می خواهید به طور کامل ضبط تصاویر را متوقف کنید، می توانید با مراجعه به تنظیمات DVR یا NVR و برداشتن تیک همه روزهای ضبط، دوربین مداربسته را متوقف کنید. پس از انجام این کار، برق دوربین های مداربسته را قطع نمایید.

قطعی ناگهانی برق چه مشکلاتی برای دوربین مداربسته به وجود می آورد؟ ups

اگر سیستم شما به دستگاه UPS مجهز باشد، در صورت قطع ناگهانی برق هم چنان به فعالیت خود ادامه می دهد. دستگاه UPS یا Uninterruptible power supply نوعی منبع تغذیه پشتیبان می باشد که برق مورد نیاز دستگاه های الکتریکی را در لحظات اضطراری تامین می کند. اگر سیستم شما نیز مجهز به دستگاه UPS باشد دوربین مداربسته تا ساعاتی پس از قطعی برق نیز می تواند به ثبت تصاویر بپردازد، در غیر این صورت در زمان قطعی یرق هیچ تصویری ضبط نمی شود.

نحوه ریست کردن دوربین مداربسته

برای ریست کردن دوربین مداربسته می توانید دکمه ای که به منظور ریست کردن روی دوربین قرار داده شده است، چند ثانیه نگه دارید تا تمامی تنظیمات آن پاک شده و دستگاه به تنظیمات کارخانه برگردد.

نحوه ریست کردن دستگاه DVR یا NVR

ریست کردن دستگاه ضبط کننده نیز مراحل سخت و پیچیده ای ندارد، برای این کار دکمه ریست تعبیه شده در پشت دستگاه را برای چند ثانیه نگه دارید و سپس دستگاه را یک بار خاموش و روشن کنید.

نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته

دوربین مداربسته دارای دو کابل است که یکی از آن ها اطلاعات را به دستگاه ضبط کننده ارسال می کند و دیگری وظیفه تامین برق مورد نیاز دوربین مداربسته را بر عهده دارد.  البته برخی از دوربین های مداربسته در زمان قطعی برق، انرژی مورد نیاز خود را از طریق دستگاه UPS تامین می کنند. با قطع جریان برق دوربین مداربسته دیگر نمی تواند به ثبت و ضبط تصاویر بپردازد. البته اگر دارای باتری داخلی و سیستم UPS نباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا